Page 59 - PC Master τ. 289

59
PC Master
n
Ήχος:
Ο ήχος σε ένα παιχνίδι μπορεί να χωριστεί σε τρεις ξεχωριστές
κατηγορίες: ηχητικά εφέ, μουσική και ντουμπλάρισμα φωνής
(
voice over). Το voice οver είναι το πιο χρονοβόρο, ειδικά εάν το
παιχνίδι είναι μεγάλο και έχει πολλές σκηνές ομιλίας μεταξύ των
χαρακτήρων. Αντίθετα, τα ηχητικά εφέ δεν αποτελούν πρόκληση
αφού μπορούν να δημιουργηθούν εύκολα και γρήγορα με τα κα-
τάλληλα εργαλεία. Τέλος, η επιλογή της μουσικής που να ταιριά-
ζει με το ύφος του παιχνιδιού δεν είναι πάντα εύκολη υπόθεση.
Συνήθως χρησιμοποιούνται συνθέσεις μουσικών που συνεργάζο-
νται με την εταιρεία ή έτοιμες ηλεκτρονικές συνθέσεις ύστερα
από χρήση λογισμικού επεξεργασίας ήχου. Βέβαια, σε μεγάλες
παραγωγές επιστρατεύονται γνωστοί μουσικοσυνθέτες (και ολό-
κληρες ορχήστρες καμιά φορά) για να συνθέσουν αποκλειστική
μουσική για το παιχνίδι. Μόλις είναι όλα έτοιμα, οι προγραμματι-
στές του ήχου ενσωματώνουν τις ομιλίες, τα ηχητικά εφέ και
τους ήχους στα κατάλληλα μέρη του παιχνιδιού.
n
προγραμματισμός:
Κάθε μηχανή γραφικών έχει τη δική της γλώσσα προγραμματι-
σμού που χρησιμοποιείται για να υλοποιηθούν οι μηχανισμοί και
οι λειτουργίες του παιχνιδιού. Ο προγραμματισμός του παιχνιδιού
χωρίζεται σε επιμέρους εργασίες, τι οποίες αναλαμβάνουν οι
ομάδες σε συνεννόηση με τον παραγωγό ή τον διευθύνων προ-
γραμματιστή. Οι εργασίες αυτές περιλαμβάνουν:
Φυσική του παιχνιδιού (physics):
Προγραμματισμός των μη-
χανισμών κίνησης και σύγκρουσης αντικειμένων και η προσομοί-
ωση φυσικών φαινομένων (ελαστικότητα, ρευστότητα υγρών,
αναπήδηση κ.λπ.).
Τεχνητή νοημοσύνη (AI):
Δεν αφορά φυσικά στη δημιουργία
πραγματικής Τεχνητής Νοημοσύνης, αλλά στον καθορισμό κανό-
νων, αποφάσεων και συμπεριφορών για τους χαρακτήρες που
ελέγχει ο υπολογιστής.
Προγραμματισμός γραφικών:
Διαχείριση περιεχομένου και
βελτιστοποίηση (optimization) λαμβάνοντας υπόψη τεχνικά χα-
ρακτηριστικά όπως η μνήμη και ο επεξεργαστής.
ματα, όπως ο σχεδιασμός του χειρισμού, της
δομής και των κανόνων του παιχνιδιού. Για
αυτόν το λόγο οφείλει να γνωρίζει τα βασικά
από προγραμματισμό ώστε να μπορεί να συ-
νεργαστεί καλύτερα με τον προγραμματιστή
που θα κληθεί να υλοποιήσει τις ιδέες του.
n
Σεναριογράφος (Writer)
Συνήθως, ένας επιπλέον ρόλος του σχεδια-
στή είναι να συγγράψει το σενάριο, τους δια-
λόγους και την αφήγηση του παιχνιδιού.
Ωστόσο, σε μεγάλες παραγωγές τη δουλειά
αυτή την αναλαμβάνει αποκλειστικά ο σενα-
ριογράφος. Η δημιουργία συνεκτικού σενα-
ρίου με σωστά δομημένη αφήγηση και πλο-
κή είναι από τους πολύ σημαντικούς παρά-
γοντες επιτυχίας ενός παιχνιδιού.
n
Καλλιτέχνης (Artist)
Ο καλλιτέχνης, όπως είπαμε και πιο πάνω, δη-
μιουργεί όλο το art του παιχνιδιού. Ανάλογα
με τις απαιτήσεις, μπορεί να ασχοληθεί με
δισδιάστατα ή τρισδιάστατα γραφικά, με τον
κόσμο και το περιβάλλον, την εμφάνιση της
διεπαφής αλλά και με το animation. Μια ταλα-
ντούχα καλλιτεχνική ομάδα μπορεί να κάνει τη
διαφορά σε ένα παιχνίδι. Χαρακτηριστικό πα-
ράδειγμα το Myst, το οποίο ξεχώρισε (εκτός
των άλλων) για το εκπληκτικό art design του.
n
Δοκιμαστής (Tester)
Ο δοκιμαστής αναλαμβάνει να «τεστάρει»
όσο περισσότερο γίνεται το παιχνίδι στην
προσπάθειά του να βρει τυχόν προβλήματα
που θέλουν επιδιόρθωση. Γενικά, υπάρχουν
δύο είδη δοκιμαστών, ο play tester και ο be-
ta tester. Ο play tester ελέγχει κατά πόσο και
σε τι βαθμό παίζεται το παιχνίδι, ενώ ο beta
tester αναζητά bugs και προβλήματα τεχνι-
κής φύσεως. Η δουλειά του δοκιμαστή είναι
η ιδανική για τους gamers, αφού με αυτό τον
τρόπο μπορούν να συνδυάσουν εργασία και
διασκέδαση.
Το εικονικό περιβάλλον
(
κόσμος, κτήρια, εφέ κ.λπ.)
ενός παιχνιδιού βασίζεται σε
μία μηχανή γραφικών.
Η μηχανή γραφικών είναι η βάση πάνω στην οποία χτίζεται ένα παιχνίδι.