Page 95 - PC Master τ. 289

R
eview
95
PC Master
ματωμένου hint system και τον πατροπα-
ράδοτο, πλέον, εντοπισμό hotspots (πα-
ρατεταμένο πάτημα του αριστερού πλή-
κτρου). Μία επιπλέον νότα ποικιλίας προ-
σθέτει η μύτη-φλογέρα του Robert, οι με-
λωδίες της οποίας είναι απαραίτητες για
την επίλυση 2-3 ειδικών γρίφων (μην αγ-
χώνεστε, δεν χρειάζονται μουσικό αυτί).
Κατά τα άλλα, βέβαια, παραμένει εντελώς
αναξιοποίητη, εκτός από έναν ακόμα γρί-
φο, όπου η χρ ήση της, εκτός από αναπά-
ντεχη, δεν είναι και ιδιαίτερα δημιουργική.
Κρίμα, γιατί η εφαρμογή της στον κόσμο
θα μπορούσε να προσφέρει ορισμένα εν-
διαφέροντα και πρωτότυπα puzzles στα
πρότυπα του αείμνηστου Loom.
ΟΣΑ ΠΑΙΡΝΕΙ Ο ΑΝΕΜΟΣ
Για να φτάσω στον –ντισνεϊκό– τερματι-
σμό του Inner World χρειάστηκα περί τις
7,5
ώρες παιχνιδιού, νούμερο οπωσδήπο-
τε αξιοπρεπές, αν και περιλαμβάνει εξα-
ντλητική εξερεύνηση του περιβάλλοντος
και συζητήσεις μέχρι τελικής πτώσεως,
καθότι έχω την τάση να βλέπω/ακούω τα
πάντα στα adventures. Είχα, όμως, διαρ-
κώς την αίσθηση ότι κάτι λείπει. Δεν είναι
τόσο οι ατασθαλίες του Inner World σε
καθαρά «μετρήσιμους» τομείς, όπως τα
απογοητευτικά close-up των χαρακτήρων,
ο περιορισμός στα save slots ή το θεματά-
κι με το interface – αυτά είναι πταίσματα
(
εκτός από το ΕΝΑ save slot, σοβαρά τώ-
ρα τι ζόρι τραβάνε;). Εκείνα που συγκρα-
τούσαν τον ενθουσιασμό μου για το παι-
χνίδι καθ’ όλη τη διάρκεια είναι οι πλατει-
ασμοί του κειμένου, η προσχηματική ιστο-
ρία και η επίμονη υποτονικότητα του
Robert, που δεν αφήνουν το Inner World
να απογειωθεί. Και είναι κρίμα, γιατί η
ψευδο-οργουελική ατμόσφαιρα (θυμίζει
κάπως το Beyond Good & Evil σ’ αυτό το
σημείο), ο πλούσιος κόσμος της Asposia,
το διακριτικό χιούμορ και τα ευρηματικά
puzzles αποτελούν μία πρώτης τάξεως
βάση για ένα adventure υψηλών αξιώσε-
ων που θα καθιέρωνε το Studio Fizbin εν
μία νυκτί, βάζοντάς το πλάι σε ομάδες-
θαύματα όπως η Daedalic και η Amanita.
Έστω κι έτσι, όμως, το Inner World δεν
παύει να αποτελεί ένα εξαιρετικά ελπιδο-
φόρο ντεμπούτο για μία ομάδα που δεί-
χνει ότι ξέρει και γουστάρει να φτιάχνει
adventures, απλώς χρειάζεται λίγο ακόμη
χρόνο ώστε να ωριμάσουν οι ικανότητές
της στο γράψιμο, όπου συχνά η αφαίρεση
αποδεικνύεται πιο ανταποδοτική από τη
σύνθεση.
81
%
ΘΕΤΙΚΑ-ΑΡΝΗΤΙΚΑ
Ανακαλύπτεις έναν νέο
παραμυθένιο κόσμο
Αφοπλιστικά χαριτωμένο, παίζεται
με χαμόγελο
Puzzle design
Εικαστικό, ήχος και ομιλίες
Ευχάριστη, αλλά προβλέψιμη
ιστορία
Ορισμένοι διάλογοι κουράζουν
Μονάχα ένα save slot!
n
Είδος:
Point & click Adventure
n
Έκδοση:
Headup Games, Neko Entertainment
n
Ανάπτυξη:
Studio Fizbin
n
Διάθεση:
Steam/GOG
n
Τιμή:
14/
$15
n
Ελάχιστες απαιτήσεις:
Επεξερ-
γαστής στα 2.83GHz, 2GB RAM, κάρτα γραφικών με 256MB μνήμη, συμβατή με DirectX 9.0c και Shaders 3.0, 1.5 GB χώρο στο σκληρό, Windows XP ή νεότερα
n
Multiplayer:
Όχι
n
Επίσημο Web site:
n
Επιρροές:
Η ταινία City of Ember, Machinarium, The Whispered World
n
Εναλλακτικές επιλογές:
The Whispered World, Machinarium, Discworld 1 & 2
Κλασική τοποθέτηση παγίδων σύμφωνα με το
εγχειρίδιο του πολύπειρου Wille E. Coyote.
Η σχιζοφρένεια είναι πάντοτε μία καλή ευκαι-
ρία για γέλιο στα παιχνίδια.
Εύκολα ο αγαπημένος μου γρίφος στο παιχνίδι.
Όσο σε κερδίζει η
ιδιορρυθμία των
χαρακτήρων τόσο σε
μπουχτίζει η ακατάσχετη
φλυαρία τους, προϊόν
και της εκνευριστικής
φιλομάθειας του Robert.
Κοίτα να δεις που θα την καταφέρει τελικά ο μυτόγκας...