Page 99 - PC Master τ. 289

R
eview
δειγμα με τα cursor keys, θα σας εξηγη-
θούν την ίδια στιγμή από το παιχνίδι, ενώ
ειδικά στο ξεκίνημά του θα βρείτε αναρτη-
μένες σε διάφορα σημεία σύντομες οδη-
γίες για να μπείτε στο κλίμα.
Το μεγάλο πρόβλημα με το interface του
Montague’s Mount είναι το save system ή
καλύτερα η έλλειψη αυτού. Το παιχνίδι
αντί για saves χρησιμοποιεί αυτόματα
checkpoints, τα οποία είναι αρκετά αραιά.
Αν σκεφτείτε ότι μιλάμε για έναν κόσμο με
πάρα πολύ περπάτημα και συχνά πισωγυρί-
σματα, αυτό είναι μεγάλο πρόβλημα. Φρο-
ντίστε να έχετε άφθονο χρόνο μπροστά
σας πριν το φορτώσετε για να παίξετε. Επί-
σης, πιστεύω πως θα ήταν χρήσιμη η λει-
τουργία ενός χάρτη, αφού δεν ήταν λίγες
οι φορές που χάθηκα, αν και ομολογουμέ-
νως δεν έχω καλή αίσθηση προσανατολι-
σμού, συνεπώς άλλοι μπορεί να μην έχουν
το ίδιο θέμα.
ΓΡΙΦΟΙ ΚΑΙ ΕΠΙΠΕΔΟ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ
Αν και υπάρχει ένα υποτυπώδες
inventory, οι περισσότεροι γρίφοι του
Montague’s Mount είναι λογικής. Η δε ποι-
ότητά τους, κατά κανόνα, απογοητευτική.
Τα εμπόδια που θα κληθείτε να αντιμετω-
πίσετε είναι στην πλειονότητά τους απλοϊ-
κά και ακατανόητα επαναλαμβανόμενα.
Γιατί να πρέπει να βρούμε καύσιμο για
τρεις διαφορετικές γεννήτριες; Γιατί να
υπάρχουν τρία διαφορετικά χρηματοκιβώ-
τια με συνδυασμό; Τα αντικείμενα που θα
συλλέξετε έχουν στο σύνολό τους προφα-
νή χρήση και συνήθως σας βοηθούν να
ανοίξετε μία πόρτα, μία πύλη ή έναν μηχα-
νισμό. Υπάρχει κι ένα mini game στο οποίο
καλείστε να κάνετε κλικ τέσσερις διαδοχι-
κές φορές σε ένα μικρό τμήμα ενός κυκλι-
κού μηχανισμού που περιστρέφεται με αυ-
ξανόμενη ταχύτητα. Δεν είναι δύσκολο, εί-
ναι όμως εντελώς ανούσιο και σίγουρα δεν
χρειαζόταν να εμφανίζεται περισσότερο
από μία φορά. Γενικά, οι γρίφοι του παιχνι-
διού φανερώνουν τρομερή απουσία
έμπνευσης και φαντασίας, σε ένα σκηνικό
που θα μπορούσε να προσφέρει άπλετες
επιλογές. Το να τοποθετείς ένα χρηματοκι-
βώτιο πάνω σε ένα έπιπλο, με το συνδυα-
σμό του γραμμένο σε ένα χαρτί μέσα στο
συρτάρι του ίδιου επίπλου, δεν είναι γρί-
φος, είναι δυστύχημα. Το να χρειάζεται να
βρεις 6 συγκεκριμένα κεριά που είναι
σκορπισμένα σε μία μεγάλη περιοχή για να
ανοίξει ένας μηχανισμός, τη στιγμή που
υπάρχουν τόσα άλλα κεριά τριγύρω που το
παιχνίδι δεν σε αφήνει να πάρεις, ανήκει
στα ατυχή στοιχεία των adventure games
που αναφέρονται από όσους θέλουν να τα
κοροϊδέψουν. Τα achievements και τα κρυ-
φά σημεία που μας επιβραβεύουν με ένα
καρτ ποστάλ της Ιρλανδίας δεν συγκινούν.
Εξαίρεση στον παραπάνω κανόνα αποτε-
λούν δύο αντικειμενικά εκπληκτικοί γρίφοι.
Στον πρώτο πρέπει να διαβάσετε τα σήμα-
τα Μορς που εκπέμπει ένας μικρός πλωτός
φάρος ώστε να κατεβάσετε τη γέφυρα που
σας συνδέει με το υπόλοιπο του νησιού.
Στο δεύτερο πρέπει να ρυθμίσετε σωστά
τρεις πυξίδες για να ανοίξει μία πύλη. Ειδι-
κά ο τελευταίος είναι εξαιρετικά δύσκολος,
μου πήρε περισσότερα από 50 λεπτά για
να τον λύσω, κυρίως διότι οι πυξίδες απεί-
χαν αρκετά μεταξύ τους. Η απουσία της
δυνατότητας να σώσω την πρόοδό μου
ήταν πιο έντονη από ποτέ σε εκείνο το ση-
μείο, αφού δεν ήθελα με τίποτα να ξεκινή-
σω από την αρχή. Η προσοχή που προφα-
νώς δόθηκε στο σχεδιασμό και στην υλο-
ποίηση των δύο αυτών γρίφων, φανερώνει
σπουδαίες δυνατότητες από την πλευρά
του δημιουργού, κάτι που μου προξενεί
μεγάλη εντύπωση για το πολύ φτωχό απο-
τέλεσμα των υπολοίπων. Δεν συνηθίζω να
αναφέρομαι στη βαθμολογία, θα κάνω
όμως μία εξαίρεση για να πω ότι χωρίς αυ-
τούς τους δύο γρίφους το παιχνίδι θα είχε
πάρει κάτω από τη βάση.
I NEED TO FORGET
Όταν ένα παιχνίδι αποτελεί πόνημα
ενός και μόνον ανθρώπου, συνήθως υστε-
ρεί στο τεχνικό κομμάτι και επιχειρεί να
εξισορροπήσει το αποτέλεσμα με έμφαση
στην ποιοτική ιστορία και στους έξυπνους
γρίφους. Στην περίπτωση του Montague’s
Mount, έχουμε το παράδοξο ενός τίτλου
που τα καταφέρνει μια χαρά στον τομέα
των γραφικών, αλλά αποτυγχάνει να ικανο-
ποιήσει στις περισσότερο σημαντικές κατη-
γορίες. Οι ικανότητες πάντως είναι φανερό
ότι υπάρχουν και θα έχει ενδιαφέρον να
παρακολουθήσουμε τη συνέχεια της πο-
ρείας του Matthew Clifton όταν θα έχει
πλέον αποκτήσει την απαραίτητη εμπειρία.
99
PC Master
58
%
ΘΕΤΙΚΑ-ΑΡΝΗΤΙΚΑ
Αρκετά ατμοσφαιρικό
Ωραία γραφικά και εφέ φωτισμού
και καιρού
Δύο έξυπνοι γρίφοι για πολύ
δυνατούς λύτες
Μάλλον ανιαρό
Η ιστορία δεν αναπτύσσεται
Παντελώς ανούσιοι οι περισσότεροι
γρίφοι
Απουσία δυνατότητας save
n
Είδος:
Adventure
n
Ανάπτυξη:
Polypusher Studios
n
Τιμή:
$ 9,99
n
Ελάχιστες απαιτήσεις:
CPU: Intel Core 2 Duo E8300 (2x2.8GHz) AMD Athlon 64 X2 4800+ (2x2.5GHz), 2GB RAM,
GPU: Radeon HD 2900 XT ή GeForce 8800 GTX, 1.5GB χώρος στο σκληρό
n
Προβλήματα-Bugs:
Κανένα
n
Επίσημο Web site:
n
Επιρροές:
Σύμφωνα με
δήλωση του δημιουργού, οι ταινίες The Shining και Shutter Island
n
Εναλλακτική πρόταση:
Dear Esther
Μουντό τοπίο από ψηλά.
Τα γαελικά θυμίζουν λίγο Cthulhu, δεν νομίζετε;
Το παιχνίδι αντί
για saves χρησιμοποιεί
αυτόματα checkpoints,
τα οποία είναι
αρκετά αραιά.