Page 58 - PC Master τ. 291

Τέλος, υπάρχει μία ομάδα παιχνιδιών που δημιουργήθηκε σχε-
δόν αποκλειστικά από την έρευνα και την ανάπτυξη της τεχνη-
τής νοημοσύνης στους υπολογιστές, τα παιχνίδια προσομοίωσης
ζωής (life simulation). Έκαναν την εμφάνισή τους στις αρχές της
δεκαετίας του 1990, με βασικούς εκπροσώπους τα πρώτα παιχνί-
δια της σειράς Sim της Maxis (SimEarth, SimAnt, SimLife, Sim-
Park κ.λπ). Αργότερα, κυκλοφόρησε το Creatures (1996) που
ήταν ένα πρωτοποριακό διαδραστικό πείραμα. Αναμφισβήτητα,
το Creatures είχε ένα από τα πιο πολύπλοκα συστήματα A.I., βα-
σισμένο σε νευρωνικά δίκτυα. Το είδος αυτό έγινε ιδιαίτερα δη-
μοφιλές λίγο πιο μετά, όταν κυκλοφόρησαν το Τhe Sims (2000)
και το Black and White (2001).
επIλογοσ
Τα τελευταία χρόνια έχουμε δει τεράστια πρόοδο στην A.I.
και ειδικότερα στα παιχνίδια για υπολογιστή, σε αντίθεση με τις
κονσόλες όπου οι δυνατότητες του hardware είναι περιορισμέ-
νες. H A.I. στα σύγχρονα παιχνίδια προσπαθεί να λύσει τρία βα-
σικά προβλήματα για τους χαρακτήρες: τη δυνατότητα ρεαλι-
στικής κίνησης, τη δυνατότητα αποφάσεων και τη δυνατότητα
για τακτική ή στρατηγική σκέψη. Εάν και χρησιμοποιούνται δε-
κάδες διαφορετικές τεχνικές, όλες ικανοποιούν αυτές τις τρεις
PC Master
58
Fallout (1997)
Το Fallout εί-
ναι ένα παιχνίδι που άφησε
εποχή, ξεκινώντας τη σειρά
παιχνιδιών Fallout. Ωστόσο,
το πρώτο Fallout, αν και
πρωτοποριακό από πολλές
απόψεις, είχε τρομερά προ-
βλήματα στην A.I. Το μεγα-
λύτερο από όλα αυτά δε
ήταν η νοημοσύνη των φιλι-
κών NPC μελών του party,
που, αντί να μας προστα-
τεύουν από τους εχθρούς,
μας έριχναν πισώπλατες
βολές όταν έβρισκαν την
ευκαιρία. Ένα σοβαρό bug
της A.I. που περιέργως εμ-
φανίζεται και σε μεταγενέ-
στερα παιχνίδια της σειράς.
Big Rigs: Over the Road
Racing (2003)
Το Big Rigs
δεν γίνεται να λείπει από τη
συγκεκριμένη λίστα. Θεω-
ρείται ένα από τα χειρότερα
παιχνίδια για υπολογιστή
όλων των εποχών και όχι
άδικα. Η A.I. δεν είναι
απλώς κακή, είναι ανύπαρ-
κτη. Παράδειγμα προς απο-
φυγή για όλους τους game
developers.
Doom3 (2004)
Το Doom 3
δεν είναι καθόλου εύκολο
παιχνίδι, αλλά για αυτό δεν
ευθύνεται η A.I. Στην πραγ-
ματικότητα, στα περισσότε-
ρα σημεία του παιχνιδιού
φαίνεται η πολύ κακή A.I.
κυρίως των NPC, αλλά το
αποκορύφωμα είναι η χα-
ρακτηριστική αδυναμία των
εχθρών όταν υπάρχουν
τραπέζια (δηλαδή τις περισ-
σότερες φορές). Έτσι, εάν
πηδήξουμε πάνω σε ένα
τραπέζι, ο εχθρός δεν μπο-
ρεί να κάνει τίποτα. Τρέχει
γύρω από το τραπέζι ουρ-
λιάζοντας αλλά δεν επιτίθε-
ται ποτέ, δίνοντάς μας την
ευκαιρία να τον αποτελειώ-
σουμε με άνεση όποτε το
επιθυμούμε.
FBI Hostage Rescue
(2004)
Το συγκεκριμένο
παιχνίδι είναι γνωστό για
την κάκιστη A.I. που διαθέ-
τει. Ανήκουμε σε ομάδα του
FBI που προσπαθεί να δια-
σώσει ομήρους. Δυστυχώς,
όμως, οι όμηροι έχουν πά-
ρα πολύ χαμηλό IQ, με απο-
τέλεσμα να είναι εξαιρετικά
δύσκολο να τους προστα-
τεύσουμε μόλις τους ελευ-
θερώσουμε. Τις περισσότε-
ρες φορές, αντί να μας ακο-
λουθούν, κολλάνε στον πλη-
σιέστερο τοίχο ή μένουν
ακίνητοι, ανεξάρτητα από
την επικινδυνότητα της κα-
τάστασης.
Painkiller: Resurrection
(2009)
Το Painkiller
Resurrection είναι ακριβώς
όπως τα προηγούμενα παι-
χνίδια της σειράς, δηλαδή
ένα εξαιρετικά κακό FPS σε
όλους τους τομείς. Η A.I.
στο Resurrection καταφέρ-
νει να ξεπεράσει ακόμα και
τους προκατόχους του.
Όλοι οι εχθροί και τα τέρα-
τα που συναντάμε έχουν IQ
ραδικιού και μνήμη χρυσό-
ψαρου!
Παιχνίδια με χαμηλό IQ
Τα πρώτα ηλεκτρονικά παιχνίδια
ήταν σχεδιασμένα αποκλειστικά
για δύο παίκτες, κάτι που σήμαινε
ότι δεν υπήρχε πραγματική A.I.
Στο Quake (1996) έγινε μεγάλη
βελτίωση σε όλους τους τομείς,
αλλά η A.I. παρέμενε στα ίδια
σχεδόν επίπεδα.