61
PC Master
Ο μικρός Βασιλάκης είναι απογοητευμένος. Ο παππούς του είναι κοντά, οπότε τρέχει
στο πλάι του να πει τον καημό του. «Παππού, δεν αντέχω άλλο, το Assassin’s Creed
62
πήρε 3 ολόκληρα λεπτά να κατέβει στο μηχάνημά μου! Για όνομα, 98.5ΤΒ σε 3
λεπτά, πού ζούμε;!». Ο γηραιός Bilaros γελάει ολόψυχα, σηκώνει το εγγονάκι του και
το βάζει στο βιονικό γόνατό του, αφού έχασε το αληθινό του κατά την εισβολή των
cyborgs το 2033. «Αυτό δεν είναι τίποτα, μικρέ, όταν ήμουν στην ηλικία σου, έπρεπε
να βγαίνω από το σπίτι μου για να αγοράζω games». Ο σοφός παππούς, με μία
πρόταση, κέρδισε την προσοχή του κακομαθημένου πιτσιρικιού…
Του Βασίλη «Bilaros» Κασαπίδη
σει ένα άλλο παιχνίδι. Εκτός από το uploading των high-scores,
τη συμμετοχή σε διαγωνισμούς παιχνιδιών και τη χρήση της υπη-
ρεσίας δωρεάν, αν είχατε τα γενέθλιά σας (!), η CVC είχε στα
πλάνα της και το λανσάρισμα υπηρεσίας e-mail, forums, σελίδα
με αθλητικά νέα και δυνατότητα για web banking! Δυστυχώς, η
εταιρεία δεν κατάφερε να φέρει επιτυχημένα παιχνίδια των Atari,
Mattel και Activision στο GameLine (η υπηρεσία ζήτησε από τους
πελάτες της να στείλουν γράμματα στου προέδρους των εταιρει-
ών αυτών για να αποκτήσουν τα δικαιώματα!), ενώ το τελειωτικό
χτύπημα στη CVC ήρθε το 1983, με το ιστορικό video game
market crash. Αναρωτιέστε τι απέγινε αυτή η μικρή εταιρεία; Θα
σας δώσω ένα μικρό hint: σήμερα ονομάζεται America Online!
Μόλις η βιομηχανία ορθοπόδησε και η Ιαπωνία μπήκε για τα
καλά στο παιχνίδι (εξαιτίας της έλλειψης δυτικών ανταγωνιστών,
φυσικά), υπήρξαν και άλλες πρωτοποριακές προσπάθειες για πα-
ράδοση υπηρεσιών μέσω του τηλεφώνου ή και δορυφόρου. Η
Nintendo πειραματίστηκε αρκετά με την τεχνολογία αυτή, δημι-
ουργώντας το Famicom modem για το Famicom (τον πρόγονο
του NES), ενώ το επαναστατικό Satellaview που κυκλοφόρησε το
1995
ήταν ένα add-on για το Super Famicom και, σε συνεργασία
με μία δορυφορική ραδιοφωνική υπηρεσία, ονόματι St.GIGA, θα
κατέβαζε παιχνίδια (με το αζημίωτο, φυσικά – συνδρομητική υπη-
ρεσία γαρ) και θα πρόσφερε και λίγες άλλες δυνατότητες, αλλά
μόνο βάσει ενός αυστηρού προγράμματος μετάδοσης! Το πιο πε-
ρίεργο βοήθημα στον παίκτη ήταν το Live Voice, όπου ένας ψη-
φιακός αφηγητής θα του παρείχε λεκτική βοήθεια! Η Sega έκανε
μία παρόμοια κίνηση με το Sega Channel για το Genesis το 1994,
ενώ κάποιες από τις παραπάνω προσπάθειες «ξέφυγαν» από τα
ιαπωνικά σύνορα με cameo εμφανίσεις σε Αμερική και Ευρώπη,
αλλά με αμφισβητήσιμα, στην καλύτερη περίπτωση, αποτελέσμα-
τα. Μονάχα η Nintendo συνέχισε να παράγει add-ons για σχεδόν
όλες τις κονσόλες της (ακόμα και το N64 είχε on-line δυνατότη-
τες, αν και τελικά απέτυχε στις πωλήσεις) και αφού η SEGA ου-
σιαστικά πέθανε ως κατασκευαστής, ο χώρος της ψηφιακής δια-
νομής περίμενε το PC για να καταλάβει τη μερίδα του λέοντος.
The Rise To PoweR
Το Internet χρησιμοποιούνταν για παραπάνω από μία δεκαετία
και η χρήση του θα αυξανόταν όλο και περισσότερο με το χρόνο.
Εξουδετερώνοντας τα φυσικά εμπόδια στο περιβάλλον, οι πλη-
ροφορίες μπορούσαν να διανεμηθούν άμεσα. Παρ’ όλα αυτά, η
ψηφιακή διανομή παιχνιδιών δεν θα εμφανιστεί μέχρι τις αρχές
του 2000. Κατά το 1990, πράγματα όπως patches, maps, cheat
codes και modifications ήταν τα μόνα διαθέσιμα εργαλεία που γί-
νονταν διαθέσιμα στους gamers με σύνδεση στο Διαδίκτυο, αλλά
μέχρι εκεί. Εξαίρεση αποτελεί η Cavedog Entertainment (Ron
Gilbert και Chris Taylor, κανείς;) η οποία από το 1997 άρχισε να
διαδίδει μικρά κομμάτια content για το RTS ονόματι Total
Annihilation, τα οποία ήταν συνήθως maps και μονάδες δωρεάν.
Ναι, το πρώτο DLC της ιστορίας ήταν δωρεάν!
Η πρώτη προσπάθεια για διανομή ολόκληρων παιχνιδιών έγι-
«
Ο απίστευτος νέος τρόπος να παίζετε games!». Τι χαριτωμένο…
Haters gonna hate!