Page 15 - PC Master τ. 295

15
PC Master
A
ν υπάρχει ένας τρόπος παιξίματος,
κυρίως στα multiplayer FPS, που πά-
ντα δημιουργεί γκρίνιες και θεωρείται
ολίγον «άτιμος», είναι σίγουρα το camping ή
κοινώς το παλιό καλό καμπέρωμα! Πρόκειται
φυσικά για την τακτική κατά την οποία ο παί-
κτης βρίσκει μία στρατηγική θέση ισχύος στο
χάρτη και αποφασίζει να μείνει εκεί προστα-
τευμένος από κινδύνους, και, έχοντας επο-
πτεία του χώρου και των υπόλοιπων παι-
κτών, καταφέρνει να πετύχει ευκολότερα
kills. Η πιο εκνευριστική έκφραση του καμπε-
ρώματος είναι σίγουρα το sniping, όπου ο εν
λόγω παίκτης έχει τη δυνατότητα να σκοτώ-
σει από ακόμα πιο μακριά το «θήραμά του»,
χωρίς να πάρει χαμπάρι ο κακόμοιρος αντί-
παλος από πού του ήρθε. Η ακόμα πιο κατά-
πτυστη παραλλαγή των παραπάνω είναι το
spawn camping, όπου οι καμπέρηδες φίλοι
μας, εκμεταλλευόμενοι το κακό design του
παιχνιδιού, τη στήνουν γύρω από το σημείο
όπου γίνονται respawn οι αντίπαλοι και κα-
θαρίζουν τον κόσμο που δεν προλαβαίνει
καν να αντιδράσει. Ευτυχώς, το τελευταίο
έχω την εντύπωση πως ήταν περισσότερο
πρόβλημα παλαιότερων παιχνιδιών που δεν
είχαν προβλέψει το μέγεθος της ανθρώπινης
απληστίας για μερικά ακόμη frags και πλέον
έχει διορθωθεί ή υπάρχουν τρόποι για να
αποφευχθεί. Άλλη παραλλαγή είναι το base
camping, όπου συνήθως σε modes, όπως
στο Capture the Flag, κάποιοι παίκτες μέ-
νουν στη βάση ή τριγύρω της για να την
προστατέψουν από τις επιθέσεις. Αντίστοιχα,
μπορεί να υπάρξουν ποικίλες μορφές camp-
ing γύρω από διαφόρων ειδών σημεία ενδια-
φέροντος σε maps παιχνιδιών, όπως το ar-
mor camping ή το weapon camping κ.λπ.
Κάποιος θα διερωτηθεί εύλογα «και πού
είναι το κακό;» και ενδεχομένως με μία
πρώτη σκέψη να έχει δίκιο. Εφόσον το παι-
χνίδι προσφέρει –και– αυτήν τη δυνατότητα
στους μηχανισμούς του, κανείς δεν είναι σε
θέση να ορίσει τι «πρέπει» ή τι «δεν πρέπει»
να συμβαίνει ή τι είναι αποδεκτό. Εγώ θα
συμφωνήσω πως υπάρχουν σαφώς τίτλοι
όπου το camping είναι –και θα πρέπει να εί-
ναι– αναπόσπαστο κομμάτι του gameplay.
Αυτό ισχύει σε πιο ρεαλιστικά games ή tac-
tical shooters, όπως τα Red Orchestra ή το
ArmA, τα οποία θέλουν να αναπαραστή-
σουν την πραγματικότητα του πολέμου,
της οποίας οι ελεύθεροι σκοπευτές είναι
προφανώς κομμάτι. Από την άλλη, σε τίτ-
λους όπως το Call of Duty, το camping αρ-
χίζει και βαδίζει σε πιο θολά μονοπάτια
σχετικά με το τι είναι θεμιτό ή όχι. Υπάρ-
χουν στιγμές ή modes όπου το καμπέρωμα
ενθαρρύνεται από το ίδιο το παιχνίδι και
μάλιστα στρατηγικά είναι λογικό να συμβαί-
νει, όμως υπάρχει πάντα μία λεπτή γραμμή
που χωρίζει την τακτική βοήθεια της ομά-
δας από την προσωπική ανέντιμη απληστία
σε kill streaks! Αν πάμε σε πιο old-school
τίτλους, βλέπε Unreal Tournament ή Quake
3,
το καμπέρωμα είναι σίγουρα εξαιρετικά
εκνευριστικό και πάει κόντρα στην ίδια τη
φύση των παιχνιδιών αυτών, αλλά δεν πα-
ραβλέπω το γεγονός ότι λόγω των υψηλών
ταχυτήτων του gameplay, το sniping απαι-
τεί δέκα φορές περισσότερο skill από τα
υπόλοιπα games. Τουλάχιστον, δίνω λίγο
respect παραπάνω στον τύπο που με «έφα-
γε» από τα 200 μέτρα με το Lightning Gun,
ενώ έκανα διπλό dodge με speed boost!
Σίγουρα, υπάρχουν διάφορες απόψεις για
το συγκεκριμένο θέμα, ενώ πολλές φορές
υπάρχει δυσκολία ακόμη και στο να οριστεί
το πότε ακριβώς κάποιος παίκτης καμπερώ-
νεται. Όπως και να έχει πάντως, θεωρώ πως
σίγουρα ισχύει η πιο απλή σκέψη που έρχε-
ται στο μυαλό μας σαν αντεπιχείρημα για το
camping, ό,τι και να λένε όσοι το υπερασπί-
ζονται: Αν όλοι οι παίκτες καμπερώνονταν,
δεν θα γινόταν καμία μάχη, δεν θα υπήρχαν
αθώα θύματα για τους campers και επομέ-
νως δεν θα υπήρχε καν παιχνίδι!
PC
CAMPING: ΑΝΕΝΤΙΜΟ ΠΑΙΞΙΜΟ
Ή ΑΝΑΓΚΑΙΟ ΚΑΚΟ;
Του Γρηγόρη «Rjhe» Βούλγαρη
Η δράση σε ένα game μέσα από τα μάτια του camper.
Ο κλασικός camper του Counter-Strike είναι
μία κακή ανάμνηση από τα παλιά...
Αυτό το kill είναι πιο δύσκολο από όσο φαίνε-
ται!