Page 44 - PC Master τ. 296

PC Master
44
Αφενός υπάρχουν τα άτομα για τα οποία το social interaction
φαντάζει τρομακτικό. Είναι αυτοί που δεν θα μπουν σε κάποιο
guild, που δεν θα ψάξουν ποτέ για group, που δύσκολα θα αντα-
ποκριθούν σε κάλεσμα κάποιου άλλου, είτε από αδιαφορία είτε
λόγω ενός αισθήματος μειονεξίας και αμφιβολίας όσον αφορά στις
ικανότητές τους. Το ομαδικό παιχνίδι τούς φαντάζει πολύπλοκο και
φοβούνται τις αντιδράσεις των πιθανών συντρόφων τους σε περί-
πτωση που κάνουν λάθος (πιθανώς να είχαν
κάποια άσχημη εμπειρία στα πρώτα group
runs τους, την οποία δεν δείχνουν διατε-
θειμένοι να ξεπεράσουν). Θα πίστευε κα-
νείς πως πρόκειται κυρίως για καινούργιους
στο είδος των MMOs, αλλά η εκ των έσω
εμπειρία μου έχει δείξει πως συχνά τέτοια
άτομα έχουν χρόνια ενασχόλησης με αρκε-
τά παιχνίδια. Το ότι εναλλάσσονται από τον
έναν τίτλο στον άλλο είναι κατανοητό, αν
σκεφτείς πως καταπιάνονται αυστηρά μόνο
με το εκάστοτε single player τμήμα.
Από την άλλη, αρκετοί casual players
συμμετέχουν περιστασιακά σε group
content, έχουν αξιοπρεπώς εξοπλισμένους
χαρακτήρες, ενώ δεν έχουν πρόβλημα να
συναναστραφούν κοινωνικά με το guild τους
ή με τυχαίους παίκτες. Οι περισσότεροι θα ήθε-
λαν να έχουν πιο ενεργή συμμετοχή, αλλά στην πλειονότητα των
περιπτώσεων οι συνθήκες της πραγματικής ζωής δεν τους το επι-
τρέπουν. Κάποιες φορές οι ίδιοι θέτουν όρια στους εαυτούς τους,
γιατί φοβούνται πως αν αφοσιωθούν παραπάνω, θα εξαρτηθούν σε
αρνητικό βαθμό από το εκάστοτε παιχνίδι. Άλλωστε, ο κίνδυνος
αυτός είναι ρεαλιστικότατος, ακόμη και για άτομα με υποτιθέμενα
ισχυρή προσωπικότητα, όπως θα δούμε παρακάτω.
Hardcore Players:
Άλλη μία υπερκατηγορία-ομπρέλα, η οποία
εμπεριέχει πλήθος συμπεριφορικών μοντέλων. Hardcore player εί-
ναι αυτός ο οποίος θα πάρει πολύ πιο σοβαρά την υπόθεση του on-
line gaming σε σχέση με τον casual. Θα αφιερώσει περισσότερο
χρόνο, και όχι μόνο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Το MMORPG εδώ ξε-
φεύγει από την απλή έννοια του ψυχαγωγικού
προϊόντος και αποκτά χαρακτηριστικά σο-
βαρού χόμπι, ή ακόμη και κανονικής εργα-
σίας (ψυχολογικά μιλώντας). Πρόκειται πε-
ρί φαινομένου το οποίο είναι αναπόσπα-
στο γνώρισμα του συγκεκριμένου είδους.
Η τυπική εικόνα του hardcore player εί-
ναι κατηγορία από μόνη της. Και παρά τις
υπερβολές και τις αναλήθειες που τη συ-
νοδεύουν, αξίζει να ρίξουμε μία ματιά στον
πεμπτουσιακό σκληροπυρηνικό MMORPG
gamer: Είναι ο παίκτης που ανήκει σε κά-
ποιο σκληροτράχηλο guild, ο οποίος είναι
μόνιμα συνδεδεμένος στο Ventrilo ή στο
Teamspeaker, αυτός που θα φαρμάρει τα
PvE instances σε σημείο που να γνωρίζει τι
πρέπει να κάνει σε κάθε γωνιά των dungeons
με κλειστά τα μάτια. Σε κάθε αύξηση του level-
cap αυτοί θα είναι συνήθως οι πρώτοι που θα τρέξουν να ανεβάσουν
το χαρακτήρα – πολλές φορές με κτηνώδεις ρυθμούς. Θα βρούμε
τον gamer αυτόν να προσπαθεί με τις ώρες να ξεπεράσει συγκεκρι-
μένα encounters, να μελετά με προσήλωση πυρηνικού επιστήμονα
τις πτυχές του «raid γρίφου» με τα άλλα μέλη της ομάδας του. Αν
ασχολείται με το PvP, οι εργατοώρες που ξοδεύει στις αρένες και τα
battlegrounds είναι αμέτρητες. Ο ανταγωνισμός και ο συναγωνισμός
παίρνουν διαστάσεις ημιεπαγγελματικού αθλητισμού. Και είναι άξια
απορίας αυτή η δαπάνη real-life πόρων (χρόνου, αποθεμάτων υπο-
μονής, φαιάς ουσίας, καθώς και χρήματος εκάστοτε) για κάτι που ου-
σιαστικά δεν προσφέρει ανάλογα απτά οφέλη στην πραγματική ζωή.
Άξια απορίας, εκτός κι αν σκεφτούμε διάφορα άλλα απαιτητικά χό-
μπι. Με την –επιβεβλημένη– ένταξη του hardcore gaming σε αυτό
το σύνολο όμως, λύνονται πολλά ερωτήματα.
Βέβαια δεν έχουν τα πάντα να κάνουν με την άμιλλα – ευγενή ή
μη. Η κοινωνικοποίηση και οι αλληλεπιδράσεις που προσφέρει
ένας virtual κόσμος μπορεί να είναι από μόνες τους έναυσμα για
gaming που ξεπερνά τον όρο «casual»· ιδίως όταν η real-life καθη-
μερινότητα προσφέρει ελάχιστες συγκινήσεις. Αυτό βέβαια μπορεί
να επιδεινώσει περιπτώσεις αντικοινωνικότητας, καταλήγοντας να
δημιουργεί άτομα που ζουν μέσω του avatar τους. Η απόσταση
από το ευχάριστο διάλειμμα και την υγιή ενασχόληση μέχρι τη
real-life απομόνωση είναι μεγάλη αλλά όχι τεράστια.
Υποκατηγορίες hardcore players υπάρχουν πολλές. Ενδεικτικά εδώ
θα συναντήσουμε ελιτιστές που λόγω της (αληθινής ή μη) ικανότη-
τάς τους, επιδεικνύουν μία αλαζονική υπεροχή έναντι των «κοινών
Η δημιουργία του avatar
έχει άμεση σχέση με τον
ψυχισμό του παίκτη.
PvP, η χαρά του επίδοξου πρωταθλητή.
Τα forums ενός παιχνιδιού είναι μικρόκοσμος από μόνα τους.
Aν θέλεις να ασχοληθείς
σοβαρά με τα περισσότερα
f2p, θα πρέπει να κάνεις
κάποιες αγορές από το
in-game store, οι οποίες
εντέλει μπορεί να ξεπερνάνε
το κόστος της συνδρομής,
αλλά το θετικό είναι πως εσύ
επιλέγεις το πότε και πόσα
θα πληρώσεις.