Page 41 - Τουριστική Αγορά τ. 250

Basic HTML Version

μέρι τις μη εργάσιμες μέρες και το πωλητή-
ριο να μην λειτουργεί καν.
Αντίστοιχα κενά υπήρξαν ακόμα και σε
μορφές τουρισμού που θα έπρεπε να αποτε-
λούν ισχυρά συγκριτικά πλεονεκτήματά μας
στη διεθνή αγορά, όπως ο θαλάσσιος τουρι-
σμός. Έχει τη δυναμική να γίνει ο «κορμός»
της οικονομικής δραστηριότητας των παρα-
θαλάσσιων περιοχών της χώρας και πυλώνας
της τουριστικής δραστηριότητας συνολικά.
Τη στιγμή αυτή η τεράστια δυναμική αξιοποι-
είται μερικώς.
Υπάρχουν σοβαρά πλήγματα από την κρί-
ση. Και εδώ καταγράφουν μεγάλη πτώση οι
ναυλώσεις, υστερούμε σε υποδομές, όπως
ανταγωνιστικές και σύγχρονες μαρίνες, ενώ
ενισχύεται διαρκώς η ανταγωνιστικότητα χω-
ρών, όπως της Τουρκίας και της Κροατίας.
Αυτή είναι μία πραγματικότητα που θα αντι-
στρέψουμε γρήγορα και αποτελεσματικά
δρομολογώντας την κατασκευή επιπλέον μα-
ρίνων και την υπαγωγή πολλών υφιστάμενων
σε ένα ενιαίο και σύγχρονο κανονιστικό πλαί-
σιο. Παράλληλα, θα δώσουμε ακόμα μεγαλύ-
τερη έμφαση στη στοχευμένη, εξειδικευμέ-
νη διαφήμιση, που θα προβάλει αποκλειστικά
τις δυνατότητες του θαλάσσιου τουρισμού
στη χώρα μας.
Ο στόχος για τον τουρισμό
Κατά την άποψη της υπουργού τα κενά
που αναφέρθηκαν οδήγησαν –μαζί με τις
απρόσμενα οδυνηρές συνέπειες της κρί-
σης– στη σημερινή κατάσταση του ελληνικού
τουρισμού. Στόχος της κυβέρνησης είναι να
καλυφθούν άμεσα αυτά τα κενά. Ο στόχος
έχει δύο πλευρές. Στη μία, είναι πολιτικές
που θα εφαρμοστούν άμεσα, για να προσελ-
κυσθούν τουρίστες, να ενισχυθούν οι κρατή-
σεις της τελευταίας στιγμής και να «συμμα-
ζευτούν» οι απώλειες για το τρέχον έτος.
Ήδη η πολιτική σταθερότητα που προέκυ-
ψε από τις εκλογές της 17ης Ιουνίου και ο
σχηματισμός της κυβέρνησης έχουν επηρεά-
σει θετικά τις κρατήσεις του τελευταίου δια-
στήματος. Στην άλλη, είναι πολιτικές μακρο-
πρόθεσμης απόδοσης, με στόχο να ξεκινήσει
από την επόμενη χρονιά η ανάκαμψη του
τουρισμού και να μπορέσει ο κλάδος να ξε-
φύγει οριστικά και βιώσιμα από τα σημερινά
του αδιέξοδα.
Η υπουργός δεν αναφέρθηκε λεπτομερει-
ακά σε όλο το φάσμα των προγραμματιζόμε-
νων πολιτικών, λέγοντας ότι αυτό θα γίνει στη
Βουλή κατά τη διάρκεια της συζήτησης των
προγραμματικών δηλώσεων της κυβέρνη-
41
ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
ΘΕΜΑ ΕΞΩΦΥΛΛΟΥ
Οι αλλεπάλληλες φορολογικές ρυθμίσεις έναντι ενός
συνεκτικού, απλού, σύγχρονου και μακροχρόνια
ισχύοντος φορολογικού νόμου είναι ένας εξαιρετικά
επιβαρυντικός παράγοντας για την ανάπτυξη.
O
Γιώργος Βερνίκος είναι γνωστός και
αγαπητός στον τουριστικό κόσμο. Η
εταιρεία του, εδώ και πολλά χρόνια, έχει ση-
μαντική παρουσία στο θαλάσσιο ελληνικό του-
ρισμό. Ήταν, μάλιστα, η πρώτη εταιρεία που
εκμεταλλεύτηκε σκάφη αναψυχής και η οποία
μπήκε και στο Χρηματιστήριο.
Είναι διοικητικό μέλος του Ναυτικού Επιμελη-
τηρίου Ελλάδος, της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελ-
ληνικών Σκαφών Τουρισμού, του Συνδέσμου
Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού, ενώ είναι μέ-
λος και του Δ.Σ. του ΣΕΤΕ. Ακόμα, είναι ακτι-
βιστής, μέλος της Greenpeace πολλά χρόνια
και πρόεδρός της τα τελευταία, καθώς και μέ-
λος του Εθνικού Συμβουλίου Τουρισμού.
Η νεοσυσταθείσα κυβέρνηση της 17ης Ιουνίου
2012 είχε τοποθετήσει το Γιώργο Βερνίκο ως
υφυπουργό Ναυτιλίας.
Η τοποθέτηση αυτή έγινε δεκτή σε πολύ θετι-
κό κλίμα από παράγοντες του ναυτιλιακού
τουρισμού, καθώς και από πολλούς ανθρώπους
του τουρισμού που γνωρίζουν τον κ. Βερνίκο.
Όπως είναι γνωστό μετά την ανακοίνωση του
ΣΥΡΙΖΑ για τις σχέσεις του υφυπουργού με
offshore εταιρεία, σημειώνοντας σε ανακοίνω-
σή του ότι η νομοθεσία απαγορεύει στα πολιτι-
κά πρόσωπα να διατηρούν υπεράκτιες εταιρεί-
ες, ο κ. Βερνίκος υπέβαλε την παραίτησή του
στον προϊστάμενό του υπουργό Ναυτιλίας, Κώ-
στα Μουσουρούλη, η οποία έγινε δεκτή από
τον Πρωθυπουργό, Αντώνη Σαμαρά. Όπως
εξήγησε ο κ. Βερνίκος, οι ναυτιλιακές εταιρεί-
ες που είναι εγκατεστημένες στην Ελλάδα
έχουν νομική μορφή εξωχώριας εταιρείας και
αυτό προβλέπεται ρητά από την ελληνική νο-
μοθεσία. Σημείωσε, μάλιστα, ότι οποιοσδήποτε
δραστηριοποιείται επιχειρηματικά στο χώρο
της ναυτιλίας δεν μπορεί να μετέχει στην κυ-
βέρνηση. Ο κ. Βερνίκος είχε δεχτεί την τιμητι-
κή θέση του υφυπουργού, έχοντας την πεποί-
θηση ότι ενεργοί επιχειρηματίες και άνθρωποι
της αγοράς επιβάλλεται να προσφέρουν τις
υπηρεσίες τους όπου η Πολιτεία θεωρεί ότι
μπορεί να συμβάλουν με τις γνώσεις και την
εμπειρία τους, ιδιαίτερα σήμερα που απαιτεί-
ται συστράτευση εθνικής ευθύνης. Μάλιστα,
τις λίγες ημέρες που ήταν στη θέση αυτή, είχε
αποσυρθεί πλήρως από όλες τις επιχειρηματι-
κές του δραστηριότητες, θέλοντας να αφοσιω-
θεί και να προσφέρει τον καλύτερο εαυτό του
για το καλό της πατρίδας, όπως είχε πει ο
ίδιος. Από τη θέση του υφυπουργού παραιτή-
θηκε για λόγους ευθιξίας και για να μη δημι-
ουργήσει οποιοδήποτε πιθανό πρόβλημα στην
κυβέρνηση. Οι πρώτες κινήσεις, που σκόπευε
να κάνει ως υφυπουργός Ναυτιλίας, από όσα
είχε πει παλιότερα ο ίδιος, ήταν πολύ σημαντι-
κές για την πορεία και την εξέλιξη του πολύ
σημαντικού αυτού τομέα για την ελληνική οι-
κονομία και τον ελληνικό τουρισμό. Αυτές
ήταν:
1)
Η άμεση προώθηση του νομοσχεδίου για το
θαλάσσιο τουρισμό.
2)
Συγκεκριμένες δράσεις για την προώθηση
της κρουαζιέρας.
3)
Προώθηση μελέτης για τα θαλάσσια κατα-
φύγια και θέματα αλιείας.
4)
Αντιμετώπιση των προβλημάτων ιατροφαρ-
μακευτικής περίθαλψης του προσωπικού του
Λιμενικού Σώματος.
Μετά την παραίτησή του, δήλωσε ότι θα είναι
πάντα αυτό που ήταν, ενεργός πολίτης, επιχει-
ρηματίας και άνθρωπος της κοινωνίας των πο-
λιτών.
Ο Γ. ΒΕΡΝΙΚΟΣ ΕΚΤΟΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ