Page 86 - Τουριστική Αγορά τ. 252

86
ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Συμπερασματικά, το συγκριτικό πλεονέ-
κτημα της χώρας σε περίοδο κρίσης και οικο-
νομικής ύφεσης είναι ο τουρισμός και κατά
συνέπεια η ουσιαστική ανάπτυξη και ο εκσυγ-
χρονισμός του επιτάσσουν να ληφθούν σοβα-
ρά υπόψη ο ρόλος της ανώτατης τεχνολογι-
κής τουριστικής εκπαίδευσης που παρέχεται
και από το τμήμα Τουριστικών Επιχειρήσεων
του ΤΕΙ Αθήνας, καθώς και η συσσωρευμένη
εμπειρία του τις τελευταίες δεκαετίες. Επί-
σης, δεν θα πρέπει να παραβλεφθεί το ότι σε
προπτυχιακό επίπεδο εκτός της εξειδίκευ-
σης και της σύνδεσης με την αγορά εργα-
σίας που προσφέρει το τμήμα Τουριστικών
Επιχειρήσεων του ΤΕΙ Αθήνας, αποτελεί και
έναν από τους ελάχιστους πυρήνες επιστημο-
νικού προβληματισμού, έρευνας και διαλόγου
σχετικά με τον τουρισμό (συγγραφικό, ερευ-
νητικό έργο).
Το ψήφισμα αναφέρει, τέλος:
«
Αξιότιμε κ. υπουργέ,
Στηρίζουμε κάθε προσπάθειά εξορθολογι-
σμού και νοικοκυρέματος της Ανώτατης Τε-
χνολογικής Εκπαίδευσης, όμως μέσα από
πνεύμα ευθύνης και σοβαρότητας. Αυτήν την
κρίσιμη στιγμή απαιτείται αναβάθμιση και όχι
υποβάθμιση (έλλειψη αυτονομίας, ελάττω-
ση/κατάργηση μαθημάτων-εργαστηρίων
κ.λπ.) του τμήματος Τουριστικών Επιχειρήσε-
ων του ΤΕΙ Αθήνας που αποτελεί και το πα-
λαιότερο και σημαντικότερο από τα ελάχιστα
προπτυχιακά τμήματα ανώτατης τουριστικής
εκπαίδευσης σε μία κατεξοχήν τουριστική
χώρα. Η επιστήμη του τουρισμού στην Ελλά-
δα, (δεν αναφερόμαστε στην κατάρτιση),
παρ’ όλο που η χώρα θεωρείται κλασικός του-
ριστικός προορισμός, βρίσκεται ακόμη σε εμ-
βρυακή μορφή και αυτό έχει δημιουργήσει
στρεβλώσεις τόσο στο δημόσιο όσο και στον
ιδιωτικό τομέα του τουρισμού, με μικρότερα
του αναμενόμενου οικονομικά και κοινωνικά
αποτελέσματα τόσο σε εθνικό όσο και σε το-
πικό επίπεδο.
Εκτιμούμε ότι το τμήμα από την ανωτατο-
ποίησή του έως σήμερα, μέσα από τις συνερ-
γασίες του με τους σημαντικότερους τουρι-
στικούς φορείς της χώρας (Ξενοδοχειακό
Επιμελητήριο Ελλάδος-ΞΕΕ, Ένωση Ξενοδό-
χων Αθηνών Αττικής -ΕΞΑΑ, Πανελλήνια
Ένωση Οργανωτών Συνεδρίων-HAPCO, Πα-
νελλήνιο Σύνδεσμο Τουριστικών-Ταξιδιωτι-
κών Γραφείων-ΗΑΤΤΑ κ.λπ.), τα νέα προ-
γράμματα σπουδών, το επιστημονικό και
ερευνητικό έργο των εκπαιδευτικών του, έχει
συμβάλει ουσιαστικά στην επιστημονική και
τεχνολογική προσέγγιση του τουρισμού και
στο τουριστικό επιχειρείν. Συνεπώς, βάσει
των παραπάνω, θέση όλων των μελών Ε.Π. εί-
ναι να ζητήσουμε την ενίσχυση του τμήματος
(
όπου υπάρχουν αδυναμίες και ιδίως εκεί
όπου γι’ αυτό ευθύνεται το Υπουργείο) ως
απόρροια όχι των καιρών, αλλά του συγκριτι-
κού πλεονεκτήματος της χώρας που είναι ο
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ, σε μία περίοδο οικονομικής
κρίσης και ύφεσης που φαίνεται να έχει
διάρκεια.»
Εξ αποστάσεως εκπαίδευση στη Διοίκηση Τουρισμού από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου
Τ
ο Πανεπιστήμιο Αιγαίου δρα-
στηριοποιείται στην εξ απο-
στάσεως παροχή επιστημονικής
και εξειδικευμένης επαγγελματι-
κής εκπαίδευσης-κατάρτισης
στον ευρύτερο επιστημονικό χώ-
ρο του τουρισμού και ενημερώνει
σχετικά:
Σε αυτήν την κατεύθυνση περι-
λαμβάνεται εκπαιδευτικό πρό-
γραμμα σειράς 33 αυτόνομων σε-
μιναρίων εκπαίδευσης εξ ολοκλή-
ρου από απόσταση στη Διοίκηση
Τουρισμού με επιστημονικό υπεύ-
θυνο το δρα Ανδρέα Παπαθεοδώ-
ρου, αναπληρωτή καθηγητή του
τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσε-
ων και διευθυντή του Εργαστηρίου
Τουριστικών Ερευνών και Μελε-
τών του Πανεπιστημίου Αιγαίου.
Σημειώνεται ότι το συγκεκριμένο
εκπαιδευτικό πρόγραμμα τελεί
υπό την αιγίδα του Συνδέσμου Ελ-
ληνικών Τουριστικών Επιχειρήσε-
ων (ΣΕΤΕ).
Τα ανεξάρτητα σεμινάρια εντάσ-
σονται σε τέσσερις (4) ευρύτε-
ρους ενδεικτικούς κύκλους μαθη-
μάτων:
Κ1 Θεωρητική Προσέγγιση του
Τουρισμού
Κ2 Ερευνητικές Μέθοδοι στον
Τουρισμό
Κ3 Τουριστική Ανάπτυξη και
Διαχείριση Τουριστικών Προορι-
σμών
*
Κ4 Διοίκηση Τουριστικών Επιχει-
ρήσεων
Κατά συνέπεια και σε συμφωνία
με το σύμβουλο σπουδών του, κά-
θε φοιτητής μπορεί να επιλέξει
ένα ή περισσότερα μαθήματα του
ίδιου ή διαφορετικών κύκλων μα-
θημάτων ανάλογα με τις απαιτή-
σεις και τις γνωστικές ανάγκες
του. Τονίζεται πάντως ότι κάθε
σεμινάριο είναι αυτόνομο και τι-
μολογείται ξεχωριστά.
Δηλαδή η παρακολούθηση και η τι-
μολόγηση γίνεται σε επίπεδο μα-
θημάτων και όχι κύκλου – η κατα-
νομή σε κύκλους είναι ενδεικτική
του περιεχομένου των μαθημάτων
και επηρεάζει την τιμολόγηση μό-
νο σε περίπτωση που κάποιος φοι-
τητής παρακολουθήσει περισσό-
τερα από ένα μαθήματα του ίδιου
κύκλου.
Τέλος, σημειώνεται ότι στο πλαί-
σιο της αιγίδας του και της εται-
ρικής κοινωνικής υπευθυνότη-
τας, ο ΣΕΤΕ θα προσφέρει δω-
ρεάν σεμινάριο με θέμα Τουρι-
στική Πολιτική στην Πράξη, διάρ-
κειας περίπου τριάντα (30) ωρών
χωρίς εξετάσεις στους πρώτους
δεκαπέντε (15) συμμετέχοντες
κάθε περιόδου υλοποίησης των
σεμιναρίων.
Ειδικότερα η δεύτερη περίοδος
υλοποίησης των σεμιναρίων θα
ξεκινήσει στις 25 Φεβρουαρίου
2013.
Ως καταληκτική ημερομη-
νία υποβολής αιτήσεων ορίζεται
η 15η Φεβρουαρίου 2013. Κάθε
σεμινάριο είναι διάρκειας δεκα-
τριών (13) εβδομάδων (δηλαδή
τριών μηνών), εντός των οποίων
πραγματοποιούνται είκοσι έξι
(26)
ώρες επικοινωνίας μεταξύ
διδασκόντων και διδασκομένων.
Βασική καινοτομία του προγράμ-
ματος αποτελεί ο συνδυασμός
δύο μεθόδων διδασκαλίας, δηλα-
δή της σύγχρονης και ασύγχρο-
νης από απόσταση εκπαίδευσης.
Επιπλέον και ανταποκρινόμενο
στις απαιτήσεις των καιρών, το
Πανεπιστήμιο Αιγαίου προέβη σε
δραστική μείωση των διδάκτρων
με επαναπροσδιορισμό τους στα
400
ευρώ ανά σεμινάριο (με δυ-
νατότητα περαιτέρω έκπτωσης).
Σημειώνεται ότι τα σεμινάρια
απευθύνονται σε αποφοίτους
τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, ενώ
κατ’ εξαίρεση γίνονται δεκτοί
και απόφοιτοι δευτεροβάθμιας
και μετα-δευτεροβάθμιας εκπαί-
δευσης οι οποίοι έχουν παρακο-
λουθήσει σχετικά σεμινάρια στο
παρελθόν ή/και διαθέτουν του-
λάχιστον πενταετή επαγγελματι-
κή εμπειρία και έκθεση στο αντι-
κείμενο του τουρισμού.
Για οποιαδήποτε πληροφορία
αναφορικά με τα σεμινάρια, οι
ενδιαφερόμενοι μπορούν να
αποταθούν στο σχετικό ιστότοπο
(
etem.aegean.gr/dlseminars).