Τουριστική Αγορά τ. 280

76 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ΡΕΠΟΡΤΑΖ 8 δισ. (δολάρια) λόγοι για το ΙΑΤΑ Pay! Εδώ κι αρκετό καιρό η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (International Air Transport Association – IATA) αναζητούσε τρόπο, ώστε οι αεροπορικές εταιρείες να επιβαρύνονται με χαμηλότερα έξοδα πληρωμής για την αγορά εισιτηρίων εκ μέρους των επιβατών. Φαίνεται πως η λύση βρέθηκε με την «IATA Pay». Μ άλιστα, η ΙΑΤΑ δεν έμεινε στον επί χάρτου σχεδιασμό, αλλά προχώρησε ένα βήμα παραπέρα, πραγματοποι- ώντας «ζωντανή» δοκιμή της ολοκληρωμένης συναλλαγής για την πρώτη αγορά εισιτηρίου, μέσω της νέας μεθόδου «IATA Pay». Αυτή έγινε πράξη με τη συνεργασία της Βρετανικής «ipagoo», μιας fintech εταιρείας, και στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία. Στη live δοκιμή συμμετείχαν επίσης και μια σειρά από αεροπορικές εταιρείες οι οποίες κι έχουν χαρακτηριστεί ως πιλοτικές του «IATA Pay», όπως οι Cathay Pacific Airways, Scandinavian Airlines και Emirates. Αξίζει, δε, να αναφερθεί πως οι όλες δι- αδικασίες πραγματοποιήθηκαν υπό το Open Banking πλαίσιο που ισχύει στη Μεγάλη Βρετανία. Η λογική του «IATA Pay» στηρίζεται τόσο στη 2η Οδηγία του Payment Services Directive (PSD2) από μέρους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής όσο και στον βρετανικό κανονισμό του Open Banking. Μέσω του εν λόγω Κανονιστικού πλαισίου, ενθαρρύνεται, ουσιαστικά, η χρήση κι εν γένει αξιοποίηση απευθείας συναλλαγών άμεσης χρέωσης, με τις πλη- ρωμές να κατατίθενται απευθείας από τον τραπεζικό λογαριασμό του πελάτη στον αντίστοιχο του πωλητή, ήτοι της αερο- πορικής εταιρείας. Μάλιστα, μια από τις προτεραιότητες που έχει θέσει η διοίκηση της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών είναι οι ίδιες οι αεροπορικές εταιρείες να κάνουν διαθέσιμο τον συγκεκριμένο τρό- πο πληρωμής στο website τους. Νέος τρόπος πληρωμής = Λιγότερες χρεώσεις για τις αεροπορικές εταιρείες! Τι είναι το «IATA Pay»; Μια πρωτο- βουλία που έλκει την καταγωγή της Νέα μέθοδος πληρωμών για την αγορά αεροπορικών εισιτηρίων

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=