Τουριστική Αγορά τ. 283

40 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ σας, μάθημα ελιάς κλπ), αλλά δυστυχώς το Δημόσιο είναι βραδυκίνητο» εξηγεί ο κ. Τοκούζης. Ο ίδιος κάνει λόγο και για την έλλειψη συνεργασίας μεταξύ των επιχειρηματιών που ασχολούνται με την τουριστική βιομηχανία και φέρνει ένα τρανταχτό παράδειγμα. «Πριν από κάποια χρόνια, οι ξενοδόχοι της Ρόδου εντάχθηκαν σε ένα πιλοτικό πρόγραμμα χειμερινού τουρισμού και ζητήθηκε από τους εστιάτορες του νησιού να έχουν ανοι- χτές τις επιχειρήσεις τους και τον χειμώνα, ώστε, όταν βγαίνουν οι τουρίστες από τα ξενοδοχεία, να έχουν επιλογές. Όμως, τα ξενοδοχεία παρείχαν είτε δωρεάν ή σε εξευτελιστικές τιμές τρία γεύματα κατά τη διάρκεια της ημέρας. Τελικά, ο τουρίστας δεν είχε κανέναν λόγο να βγει από το κατάλυμα για φαγητό, με αποτέλεσμα τα εστιατόρια να μην έχουν δουλειά και να κλείνουν». Αισιόδοξος ότι ο χειμερινός τουρισμός μπορεί να ευδοκιμήσει στην Ελλάδα, εφόσον δημιουργηθούν οι κατάλληλες υποδομές, δηλώνει κι ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων και Τουριστικών Κα- ταλυμάτων Καλαβρύτων, Κωνσταντίνος Δαφαλιάς. Όπως σημειώνει: «Στα Καλά- βρυτα, έχουμε τουρίστες καθ’ όλη τη δι- άρκεια του έτους, γιατί τους προσελκύει ο οδοντωτός σιδηρόδρομος. Επίσης, πολλοί έρχονται, για να επισκεφτούν τα σπήλαια ή τα μοναστήρια. Στην Αγγλία υπάρχουν γραφεία που ασχολούνται με τη βοτανο- λογία και τις πεταλούδες. Στον Χελμό ζει η πεταλούδα blueone, όπως την αποκαλούν. Κάθε χρόνο, έχουμε τουλάχιστον δυο γκρουπ Βρετανών, οι οποίοι έρχονται, απο- κλειστικά, για να παρατηρήσουν και να μελετήσουν τη συγκεκριμένη πεταλούδα». Ο ίδιος εκφράζει την άποψη πως χει- μερινός τουρισμός στην Ελλάδα δεν θα έπρεπε να σημαίνει μόνο σκι. Άλλωστε, -όπως λέει- υπάρχουν χώρες με πολύ καλύτερα χιονοδρομικά κέντρα από τα ελληνικά, ενώ ακόμα κι η γειτονική Βουλγαρία έχει δυο χιονοδρομικά καλύ- τερα από της Ελλάδας. «Επίσης, πρέπει να αναρωτηθεί κανείς αν οι ξένοι έχουν τη δυ- νατότητα να πάρουν άδεια και να κάνουν διακοπές τον χειμώνα, όπως κάνουν το καλοκαίρι. Αν για παράδειγμα, έχουν πέντε μέρες άδεια, θα σκεφτούν ότι δεν αξίζει τον κόπο να επισκεφτούν την Ελλάδα για τόσο μικρό διάστημα, γιατί θα είναι περισ- σότερο ταλαιπωρία παρά ξεκούραση. Άρα, θα προτιμήσουν έναν πιο κοντινό προορι- σμό» τονίζει ο κ. Δαφαλιάς. Τι προτιμούν οι τουρίστες Ο χειμερινός τουρισμός είναι μια νέα τάση στη χώρα μας, η οποία ξεκίνησε να αναπτύσσεται πριν από περίπου 20 χρόνια και, μέχρι στιγμής, απευθύνεται, κυρίως, στους εγχώριους τουρίστες. Αν και οι ξένοι τουρίστες δεν απουσιάζουν εντελώς κατά τους χειμερινούς μήνες από την Ελλάδα, φαίνεται ότι το ποσο- στό που καλύπτουν είναι πολύ μικρότε- ρο σε σχέση με τον εγχώριο τουρισμό. Επιπλέον, στρέφονται σε πιο ασφαλείς επιλογές, με ευρεία γκάμα δραστηριοτή- των, όπως η Αθήνα κι η Θεσσαλονίκη. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Trivago, οι Έλληνες προτι- μούν αμιγώς χειμερινούς προορισμούς, όπως την Ηπειρωτική Ελλάδα, έχοντας συνδέσει τις διακοπές τους με τα χειμε- ρινά σπορ. Επιλέγουν, λοιπόν, περιοχές όπως το Μέτσοβο, τα Καλάβρυτα, την Αράχωβα, την Καλαμπάκα και τα Τρίκα- λα Κορινθίας. Αντιθέτως, οι ξένοι τουρίστες επιλέ- γουν για τις χειμερινές τους διακοπές, εκτός από την πρωτεύουσα ή τη συ- μπρωτεύουσα, νησιά όπως Σαντορίνη, Μύκονο, Κρήτη Ρόδο, που είναι πάντα επίκαιρα. Όσον αφορά το προφίλ των ξένων τουριστών, την Ελλάδα επιλέγουν για τις χειμερινές τους διακοπές Γερμα- νοί, Άγγλοι κι Ιταλοί που ανήκουν στο ηλικιακό φάσμα μεταξύ 45 και 65 ετών. «Σε νησιά, όπως η Κρήτη κι η Ρόδος, τα οποία είναι μεγάλα, θα μπορούσαν ενδε- χομένως να οργανωθούν δραστηριότητες που θα τραβήξουν το ενδιαφέρον των επισκεπτών, όπως η πεζοπορία. Το παρά- δειγμα της Σαντορίνης είναι χαρακτηριστι- κό: τα τελευταία χρόνια έχει αποκτήσει και χειμερινό τουρισμό και τα ξενοδοχεία δου- λεύουν όλο τον χρόνο, γιατί «πουλάει» το ηλιοβασίλεμά της κι όχι τις παραλίες της» σημειώνει ο Κωνσταντίνος Δαφαλιάς. • ΡΕΠΟΡΤΑΖ “ Oι Έλληνες προτιμούν αμιγώς χειμερινούς προορισμούς, όπως την Ηπειρωτική Ελλάδα, έχοντας συνδέσει τις διακοπές τους με τα χειμερινά σπορ. ”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=