Τουριστική Αγορά τ. 284

17 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ προκειμένου να προκύψουν καλύτερα και μετρήσιμα αποτελέσματα. Ξεκάθαρη στόχευση του Οργανισμού είναι να διαμορφωθούν σύγχρονα, δε- λεαστικά, όσο και «γεμάτα» τουριστικά προϊόντα κι αντίστοιχες υπηρεσίες, των οποίων η μεθοδική προβολή θα έχει ως αποτέλεσμα καλύτερα και μετρήσιμα αποτελέσματα. Απώτερος σκοπός είναι η χώρα μας να αποτελέσει πρωταρχική επιλογή και όχι απλώς έναν ακόμη προ- ορισμό... Ιδανικά «συστατικά» στη διαμόρφωση μιας νέας πνοής ταυτότητας και στόχευ- σης του ελληνικού τουριστικού προϊό- ντος θεωρούνται οι επιμέρους μορφές του θεματικού τουρισμού. Γεύση, εμπει- ρία, γη και παραγωγή, αναζωογόνηση κι ευεξία, πολιτισμός, περιπέτεια, θρησκεία και περιβάλλον αποτελούν τους άξονες γύρω από τους οποίους και θα κινηθούν οι υπηρεσίες του Οργανισμού, προκει- μένου να διαμορφώσουν ένα επαρκές πλαίσιο θεματικού τουρισμού. Πάντοτε λαμβάνοντας υπόψη τις τοπικές κοινω- νίες, τα χαρακτηριστικά, τα πλεονεκτή- ματα και τις ιδιαιτερότητες κάθε τόπου. Με τον εμπλουτισμό της τουριστικής πρότασης της χώρας μας, εκτιμάται πως θα επιτευχθεί κι ο μεγαλύτερος στόχος της προσέλκυσης ποιοτικότερων επισκεπτών, οι οποίοι θα διευρύνουν αμφίπλευρα την τουριστική σαιζόν, τόσο προς το φθινόπωρο όσο και προς την άνοιξη. Ενιαία μορφή τουριστικής προβολής με breakdown ανά Περιφέρεια Ο νέος ΕΟΤ αναμένεται να προωθήσει στην εγχώρια τουριστική βιομηχανία μία ενιαία ατζέντα προβολής της Ελλάδας, η οποία θα στηρίζεται στο τρίπτυχο: Αειφόρος ανάπτυξη - Καινοτόμες τεχνο- λογικές δυνατότητες - Εξειδίκευση ανά Περιφέρεια! Μια ακόμη δράση που εκτιμάται πως θα συμβάλλει στην επίτευξη του στόχου της αύξησης των εσόδων ανά επισκέπτη είναι η ενίσχυση κι εν γένει προβολή του συνόλου των 13 Περιφερειών της χώρας, στην προώθηση του θεματικού τουρισμού και συνολικά της Ελλάδας, ως τόπου διοργάνωσης μεγάλων πο- λιτιστικών, αθλητικών και κοινωνικών γεγονότων διεθνούς χαρακτήρα! Επι- προσθέτως, θα επιχειρηθεί να δομηθεί μια ανταγωνιστική τουριστική πρόταση διεθνώς, που θα διαπνέεται από από- λυτο σεβασμό στο περιβάλλον. Στην υπό διαμόρφωση πραγματικότητα, κάτι παραπάνω από σημαντικός θα είναι ο ρόλος του Περιφερειακού Συμβουλίου Τουρισμού, το οποίο αποτελεί ένα και- νούριο Σώμα, όπου θα συμμετέχουν οι 13 Περιφέρειες της πατρίδας μας, αλλά και ο ΕΟΤ. Σκοπός; Να δομηθεί από κοι- νού μια ενιαία εικόνα προβολής της χώ- ρας μας κι εν συνεχεία να ακολουθηθεί ένα breakdown ανά Περιφέρεια, με εξει- δίκευση, ανάδειξη μοναδικών στοιχείων, σχεδιασμό ενός πλέγματος δράσεων και θέσπιση ξεκάθαρων στόχων. Η κωδική ονομασία «Rebranding και απόκτηση τοπικής ταυτότητας» θα αποτελέσει το ζητούμενο της συγκεκριμένης κίνησης. Μέσω της ενίσχυσης κι εν γένει διαδι- κασίας προβολής και των 13 Περιφερει- ών της χώρα μας, ο ΕΟΤ αποβλέπει στην προώθηση του θεματικού τουρισμού, επισημαίνοντας ταυτόχρονα πως η Ελ- λάδα αποτελεί ιδανικό τόπο διοργάνω- σης μεγάλων πολιτιστικών, αθλητικών, κοινωνικών κ.ά. γεγονότων διεθνούς χαρακτήρα. Σήμερα, είναι περισσότερο ξεκάθαρο παρά ποτέ στην ηγεσία του Οργανισμού πως η αύξηση της προσέλευσης τόσο από «παραδοσιακές» όσο κι από καινού- ριες αγορές-στόχους, με την ταυτόχρονη αύξηση εσόδων ανά τουρίστα και τη δημιουργία μίας ανταγωνιστικής τουρι- στικής πρότασης διεθνώς, με σεβασμό στο περιβάλλον, αποτελεί «must have» και δη άμεσα! Δραστική αναθεώρηση της εκθεσιακής παρουσίας Σε ετήσια βάση, η χώρα μας, μέσω ποικίλων εκφάνσεων (Υπουργείο Του- ρισμού, ΕΟΤ, περιφερειακές διοικήσεις, Δήμοι, κλαδικές οργανώσεις και αντι- προσωπείες κ.ά.), συμμετέχει σε εκατο- ντάδες εκθέσεις, συνέδρια κι εν γένει κλαδικές ή θεματικές διοργανώσεις, σε μια προσπάθεια προώθησης της εικό- νας, γνωστοποίησης των παροχών κι υπηρεσιών, αλλά και προσέλκυσης του ενδιαφέροντος ολοένα και περισσότε- ρων επισκεπτών. Μέχρι πρότινος, η… βαρύτητα έπεφτε στην ποσότητα, ενώ η πρακτική και τα «εργαλεία» δράσης, συνήθως, εξαντλούνταν σε διαφημι- στικά φυλλάδια, χαμόγελα, σκόρπιες κουβέντες κι άσκοπες βόλτες. Το σχέδιο δράσης ανύπαρκτο, οι στόχοι είδος υπό εξαφάνιση, η προεργασία επιλογής αγορών, κλάδων ή τομέων αυξημένου ενδιαφέροντος είτε δεν λάμβανε χώρα ή εάν συνέβαινε ήταν στο… πόδι κι οι ευκαιρίες χάνονταν η μια μετά την άλλη. Μαζί τους και μερικές χιλιάδες ευρώ “ Ξεχωριστή σημασία δίνεται στην ύπαρξη και διεξαγωγή Β2Β συναντήσεων, μέσω των οποίων θα προκύπτει απτό αποτέλεσμα για τους συμμετέχοντες, ήτοι συμφωνίες με συγκεκριμένο χρηματικό τίμημα. ” Η πρόεδρος του ΕΟΤ, Άντζελα Γκερέκου, και ο γ. γ. του Οργανισμού, Δημήτρης Φραγκάκης.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=