Κάθε φορά, στο τέλος του έτους (ή στην αρχή του – αναλόγως οπτικής) γίνεται λόγος για απολογι-
σμούς και αλλαγές στρατηγικής, για ανασύνταξη δυνάμεων και νέες δράσεις. Έτσι και οι εταιρείες
του κλάδου, ένα βήμα πριν την αλλαγή του χρόνου, προχωρούν σε αποφάσεις κομβικής σημασίας για
τη βιωσιμότητά τους, αλλά και την ενίσχυση της θέσης τους στην αγορά. Χαρακτηριστικό παράδειγμα
είναι η πρόσφατη εξαγορά της Βερόπουλος από τη Metro AEBE, αλλά και η λίγο παλαιότερη χρονικά
εξαγορά της Makro Cash & Carry από τη Σκλαβενίτης.
Oι επιχειρήσεις ενώνουν τις δυνάμεις τους διευρύνοντας το μερίδιο αγοράς τους και προχωρούν
προς το μέλλον σε νέους σχηματισμούς. Το ασταθές κοινωνικοοικονομικό περιβάλλον είναι βέβαιο ότι
θα συνεχίσει να επηρεάζει τις επιχειρηματικές κινήσεις και αποφάσεις, όπως βέβαιο είναι και το ότι θα
δούμε πολλές εξελίξεις στον κλάδο και το νέο έτος. Φυσικά ο όρος επιρροή δεν συνδέεται αποκλει-
στικά με αρνητικές εξελίξεις, καθώς οι οικονομικές συνθήκες μπορούν να επιφέρουν και θετικά απο-
τελέσματα.
Ως τέτοιο μπορούμε να θεωρήσουμε την ανάπτυξη νέων προϊόντων των επιχειρήσεων. Κατά κάποι-
ον τρόπο, οι νέες προϊοντικές προτάσεις των εταιρειών υποδηλώνουν και μία διάθεση εξέλιξης των
ίδιων με απώτερο στόχο την ικανοποίηση των πελατών τους. Το κεντρικό θέμα αυτού του τεύχους εί-
ναι αφιερωμένο στις νέες τάσεις στον κλάδο των ροφημάτων ανά την υφήλιο με γεύσεις, συσκευα-
σίες και χρώματα να διαφοροποιούνται και να συστήνονται στους καταναλωτές.
Κάθε φορά οι τάσεις διαμορφώνονται εξαιτίας ενός κεντρικού παράγοντα, ο οποίος ανά έτος δια-
φέρει και μπορεί να είναι η τιμή, η ποσότητα, η ποικιλία ή κάτι άλλο. Για το 2016, όπως φαίνεται του-
λάχιστον από το ρεπορτάζ, η βάση στην οποία εκτιμάται ότι θα κινηθούν οι καταναλωτές είναι ο παρά-
γοντας υγεία. Προϊόντα με λίγες ή χωρίς καθόλου θερμίδες και λιπαρά, απαλλαγμένα από συντηρητι-
κά και πρόσθετα, αναμένεται να σημειώσουν την υψηλότερη ζήτηση στον κλάδο.
Σύμφωνα με τις έρευνες, η υγιεινή διατροφή προχωρά ένα βήμα παρακάτω και εξελίσσεται, με τους
καταναλωτές να είναι πιο ενημερωμένοι και να γνωρίζουν τη σημασία των συντηρητικών, των πρόσθε-
των, της λακτόζης ή της γλουτένης.
Έτσι, σήμερα η αγορά κατακλύζεται με νέα προϊόντα που σίγουρα προάγουν την υγιεινή διατροφή
και συντελούν σε πιο υγιείς καταναλωτές στο μέλλον. Και το μάλλον πιο ουσιαστικό είναι ότι και οι ίδι-
οι οι καταναλωτές καθορίζουν την αγοραστική τους συμπεριφορά πρώτα με βάση την υγεία τους και
μετά σύμφωνα με οικονομικά ή άλλα κριτήρια.
Καλή ανάγνωση
ed
orial
Σαν την υγεία δεν έχει!
eat
Μάγδα Πειστικού