Food Service τ. 129 - page 6

Η τουριστική περίοδος ξεκινά με τις πρώτες ενδείξεις για τις τουριστικές αφίξεις να είναι θετικές.
Ήδη σε ό,τι αφορά τη γερμανική αγορά, γίνεται λόγος για χρονιά ορόσημο με δεδομένη την άνοδο
των αφίξεων, που εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει το 60%. Ο ΣΕΤΕ από την πλευρά του περιμένει αύξηση
των εσόδων κατά 9%. Όμοια, ο γενικός γραμματέας του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού, Taleb
Rifai, σε πρόσφατη επίσκεψή του στην Ελλάδα δηλώνει ότι η Ελλάδα κινείται στη σωστή κατεύθυνση
(τουριστικά), επισημαίνοντας τις εύστοχες κατά τον ίδιο επιλογές της εθνικής πολιτικής. Την ίδια στιγ-
μή η αεροπορική εταιρεία Ryanair εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία δηλώνει τη στήριξή της στον
ΣΕΤΕ και στην προσπάθειά του να μετατρέψει την Ελλάδα σε κορυφαίο τουριστικό προορισμό. Όλα
αυτά δεν μπορούν παρά να επιβεβαιώνουν την πρόσφατη δήλωση του πρωθυπουργού στο Υπουργικό
Συμβούλιο ότι ετοιμάζεται η άνοιξη της οικονομίας. Παρ’ όλο που η εποχή «κρύβει» μια αισιόδοξη αί-
σθηση, πολλοί προσθέτουν το ερώτημα: «Πώς προκύπτει η άνοιξη στην οικονομία όταν οι επενδύσεις
σημειώνουν πτώση 30%;». Σίγουρα το ερώτημα αποτελεί εύφορο έδαφος για συζήτηση, είτε προς τη
μία κατεύθυνση είτε προς την άλλη, με τους ειδικούς της οικονομίας και των επενδύσεων να έχουν το
λόγο. Όλα τα παραπάνω σαφώς και σχετίζονται με τη γαστρονομία, με δεδομένη τη σχέση της με τον
τουρισμό. Αφού λοιπόν τα πρώτα στοιχεία δημιουργούν αισιοδοξία για την επόμενη τουριστική περίο-
δο, θα ήταν μάλλον καλή η σκέψη για ενίσχυση του γαστρονομικού τουριστικού προϊόντος. Επίσης,
μόλις πρόσφατα ανακοινώθηκαν τα αστέρια Michelin για την Ελλάδα, με τα εστιατόρια να διατηρούν
τους τίτλους τους. Το γεγονός είναι από μόνο του άκρως ενθαρρυντικό, αρκεί να υπάρξει και μια ου-
σιαστική πολιτική στήριξης του γαστρονομικού τουριστικού προϊόντος.
Ας τηρήσουμε την αισιόδοξη διάθεση που αποπνέει η άνοιξη και να προσπαθήσουμε να μην επιβε-
βαιώσουμε ότι «τα δύο πράγματα που κάνουμε καλύτερα στην Ελλάδα είναι το τίποτα και η υπερβο-
λή».
Το παρόν τεύχος φιλοξενεί ως κεντρικό του θέμα τέσσερις γυναικείες ιστορίες μαγειρικής, προ-
σπαθώντας να δώσει απάντηση σε μια ερώτηση-στερεότυπο.
Καλή ανάγνωση
ed
orial
H άνοιξη της γαστρονομίας
eat
Μάγδα Πειστικού
1,2,3,4,5 7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,...60
Powered by FlippingBook