82
ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
ΕΝ ΠΛΩ
γανώσουν τις διακοπές τους και να κάνουν
κράτηση.
7. Οι επιβάτες αναλαμβάνουν τα «ηνία»:
Όταν πρόκειται για κρουαζιέρα, οι επιβάτες
έχουν τον έλεγχο περισσότερο από ποτέ. Ο
κλάδος της κρουαζιέρας είναι συναρπαστι-
κός με καινοτομίες και ανταποκρίνεται στις
ανάγκες του σημερινού επιβάτη. Τέτοιες εί-
ναι η παροχή ασύρματης διαδικτυακής σύν-
δεσης, εμπειρίες και δραστηριότητες για
όλες τις ηλικίες, αλλά και κρουαζιέρες με
θεματικές και ταξίδια γεύσεων.
Σχετικά με την έρευνα
Η ταξιδιωτική έρευνα Pulse διεξήχθη ανά-
μεσα σε 482 πιστοποιημένους ταξιδιωτικούς
πράκτορες της CLIA της Βόρειας Αμερικής
μέσω ηλεκτρονικής έρευνας μεταξύ 7-23
Νοεμβρίου 2014. Το προφίλ αγοράς για τις
κρουαζιέρες για τη Βόρεια Αμερική διεξή-
χθη σε συνεργασία με την εταιρεία έρευνας
αγοράς ΤNS και τη συμβουλευτική εταιρεία
στον τομέα της κρουαζιέρας Bob Sharak &
Associates. Μέσω δείγματος με περισσότε-
ρα από 1 εκατομμύριο νοικοκυριά διεξήχθη
μία ηλεκτρονική έρευνα μεταξύ 12 έως 26
Αυγούστου, από την οποία συλλέχθηκαν οι
απόψεις 1.600 Αμερικανών και Καναδών κα-
τοίκων σχετικά με τα ταξίδια και τις κρουα-
ζιέρες. Αυτός ο απολογισμός παρουσιάζει
στοιχεία ταξιδιωτών από 25 ετών και άνω με
ετήσιο εισόδημα άνω των $ 40.000.
Άλλες πηγές περιλαμβάνουν:
•
CLIA Passenger, Capacity and
Deployment Surveys
•
Global Economic Contribution of Cruise
Tourism 2013 for CLIA by Business Research
& Economic Advisors, Σεπτέμβριος 2014
•
Asia Cruise Trends, 2014 Analysis,
Assessment, Appreciation Summary of
Capacity & Deployment, CHART
Management Consultant, CLIA Southeast
Asia
Η κρουαζιέρα στον Πειραιά:
Πολιτικές ανάπτυξης και τουριστικής
προβολής
Σε συνάντηση φορέων στην Περιφερεια-
κή Ενότητα Πειραιά της Περιφέρειας Αττι-
κής τον περασμένο Φεβρουάριο αποσαφηνί-
στηκε και υπογραμμίστηκε ότι ο Πειραιάς
αποτελεί το λιμάνι-κόμβο για την ελληνική
κρουαζιέρα.
Στη συνάντηση συζητήθηκαν όλα εκείνα
τα σημεία που συντελούν στο να τοποθετούν
τον Πειραιά ως το κεντρικό λιμάνι που αφο-
ρά στην ελληνική κρουαζιέρα, ενώ σημειώ-
θηκαν και όλα τα έργα που έχουν προγραμ-
ματιστεί με στόχο την ενδυνάμωση της θέ-
σης του Πειραιά ως λιμάνι υποδοχής κρουα-
ζιέρας.
1. Ο Πειραιάς κέντρο της ελληνικής κρου-
αζιέρας
Όπως προκύπτει από τα μεγέθη της τε-
λευταίας 5ετίας, ο Πειραιάς αποτελεί το λι-
μάνι-κόμβο για την ελληνική κρουαζιέρα. Με
ετήσια κίνηση γύρω στις 2.000.000 αφιξοανα-
χωρήσεις επιβατών μετά το 2010, είναι το
μόνο λιμάνι που προσφέρει το σύνολο των
υπηρεσιών ευκολιών που απαιτούνται από τις
εταιρείες κρουαζιέρας (παροχή νερού, πα-
ράδοσης στερεών και υγρών αποβλήτων,
τροφοδοσίας κ.λπ.).
Το λιμάνι του Πειραιά διαθέτει σύγχρονες
υποδομές υποδοχής επιβατών, τις οποίες συ-
νεχώς επεκτείνει, δημιουργεί νέες υποδο-
μές για τα πλοία νέας γενιάς και προσθέτει
νέες υπηρεσίες προς πλοία και επιβάτες.
Αναβαθμίζει περιβαλλοντικά και αισθητικά
συνεχώς τους χερσαίους χώρους του.
Το λιμάνι διαθέτει 9 θέσεις ελλιμενισμού,
2 Διεθνείς Σταθμούς Εξυπηρέτησης Επιβα-
τών, εσωτερικό δίκτυο συγκοινωνιακό και
προσωπικό παροχής όλων των απαιτούμενων
υπηρεσιών. Είναι πιστοποιημένο με ISO και
τα τιμολόγιά του είναι από τα πιο χαμηλά της
Μεσογείου και σταθερά μέχρι το 2017.
2. Νέες Υποδομές
α. Επέκταση του νότιου λιμένα κρουαζιέ-
ρας για 2-3 νέες θέσεις ελλιμενισμού για
πλοία νέας γενιάς. Το έργο έχει εγκριθεί και
χρηματοδοτείται κατά 95% από κοινοτικά
κονδύλια. Η κατασκευή του θα αρχίσει στα
τέλη του 2015.
β. Νέος Προβλήτας και Διεθνές Terminal
(Άγιος Νικόλαος) για 2 θέσεις ελλιμενισμού.
Το έργο θα παραδοθεί στο τέλος του 2015.
γ. Αναδιαρθρώσεις στους Διεθνείς Σταθ-
μούς Επιβατών «Θεμιστοκλής» και «Μιαού-
λης».
δ. Υπόγεια διάβαση επιβατών μεταξύ λιμέ-
να κρουαζιέρας (Λεοντάρι) και Πολιτιστικής
Ακτής Πειραιά (SILO). Το έργο είναι στο ΥΝΑ
για έγκριση της προκήρυξης κατασκευής.
ε. Κατασκευή monorail περιμετρικά του λι-
μανιού σε συνεργασία με «Αττικό Μετρό»,
Δήμο Πειραιά και ΣΤΑΣΥ. Το έργο έχει
εγκριθεί και αναμένεται η τελική βέλτιστη
λύση.
στ. Προώθηση των έργων της Πολιτιστικής
Ακτής Πειραιά.
ζ. Προκήρυξη ανοιχτού διαγωνισμού ιδεών
για τη συνολική αναμόρφωση του χώρου
κρουαζιέρας (από Μιαούλη μέχρι νέο λιμά-
νι).