Τουριστική Αγορά τ. 263 - page 79

είναι ένα πολύ καλό αποτέλεσμα το οποίο
εξυπηρετεί την τάση της βιομηχανίας για
σταθερή ανάπτυξη κάθε χρόνο. Ενώ η Ευρώ-
πη παλεύει να ανακάμψει από την οικονομι-
κή κρίση, ο κλάδος της κρουαζιέρας συνεχί-
ζει να μεγαλώνει. Έχουμε αναπτυχθεί κατά
44% από το 2008».
Συνοψίζοντας, είπε: «Ο χαμηλότερος ρυθ-
μός ανάπτυξης που παρουσιάζεται το 2015
μας υπενθυμίζει ότι η επιτυχία δεν πρέπει
ποτέ να θεωρείται δεδομένη. Είμαστε αισιό-
δοξοι για το μέλλον, καθώς βλέπουμε ότι η
ζήτηση της κρουαζιέρας αυξάνεται σε πα-
γκόσμιο επίπεδο και γνωρίζουμε ότι οι ευκαι-
ρίες για την Ευρώπη είναι πολλές – από τα
χαμηλά ποσοστά διείσδυσης της αγοράς μέ-
χρι τα νέα πλοία που πρόκειται να ταξιδέ-
ψουν. Χρειάζεται να δουλέψουμε ακόμα πιο
σκληρά με τους Ευρωπαίους μετόχους και
τους πολιτικούς φορείς, ώστε να αντεπεξέλ-
θουμε στις κοινές μας προκλήσεις και να αυ-
ξήσουμε την πίεση για μία Ευρώπη επιχειρη-
ματικά πιο φιλική».
Ο κ. Raphael von Heereman, γενικός διευ-
θυντής της CLIA στην Ευρώπη, ανέφερε
σχετικά: «Υπάρχουν ακόμα πολλές προκλή-
σεις που πρέπει να αντιμετωπίσουμε στην
Ευρώπη και σε αυτές συμπεριλαμβάνεται η
επαναθεώρηση της ευρωπαϊκής VISA. Αν
δεν δράσουμε εγκαίρως σχετικά με αυτό, η
Ευρωπαϊκή Ένωση κινδυνεύει να χάσει την
ανταγωνιστικότητά της σε Τρίτες Χώρες, κα-
θώς και σημαντικά έσοδα στο πλαίσιο του
εμπορίου, των επενδύσεων και των θέσεων
εργασίας. Στον αντίποδα, η έγκαιρη αποδο-
χή μίας “Smart Visa” θα δώσει ώθηση στον
τουρισμό της Ευρώπης και θα προσφέρει
ακόμα περισσότερες δυνατότητες στη βιο-
μηχανία της κρουαζιέρας, προκειμένου να
ενισχύσει την ευρωπαϊκή οικονομία και κοι-
νωνία».
Ύστερα από δύο χρόνια σχετικά χαμηλών
επιδόσεων για τη χώρα που οφείλονταν στην
οικονομική κρίση, η Ελλάδα παρουσιάζει
ανάκαμψη της κρουαζιέρας, με αύξηση 10%
της εγχώριας επιβατικής κίνησης για το
2014. Η Ελλάδα παρ’ όλο που έχει εξαιρετι-
κές προοπτικές ανάπτυξης στον τομέα της
κρουαζιέρας, με φυσική και πολιτιστική
ομορφιά και στρατηγικό ρόλο, δεν έχει ακό-
μα προωθήσει σε μεγάλο βαθμό αυτό τον
τρόπο διακοπών. Η κρουαζιέρα στην Ελλάδα
επικεντρώνεται στους προορισμούς και
transit επιβάτες, με το 90% των δρομολογίων
κρουαζιέρας να περιλαμβάνουν τη Μεσό-
γειο και τη Μαύρη Θάλασσα. Αυτή η τάση
φαίνεται ότι θα συνεχιστεί, δεδομένου και
του υψηλού κόστους των αεροπορικών εισι-
τηρίων.
Ο κ. Κυριάκος Αναστασιάδης, CEO της
Celestyal Cruises και μέλος της Εκτελεστι-
κής Επιτροπής CLIA Ευρώπης, δήλωσε: «Η
κρουαζιέρα για άλλη μία χρονιά ακολουθεί
μία δυναμική πορεία ανάπτυξης και θετικών
επιδόσεων. Η ανάκαμψη του ελληνικού
τουρισμού έχει επηρεάσει θετικά και την
κρουαζιέρα στη χώρα μας και σύμφωνα με
τις μέχρι τώρα εκτιμήσεις για το 2015, φαί-
νεται ότι θα είναι μία καλή χρονιά σε αριθ-
μό επισκεπτών και επιβατών. Αναφορικά με
την κρουαζιέρα με αφετηρία τα ελληνικά λι-
μάνια (home porting), συνεχίζεται η ανοδική
τάση όπου εκτιμούμε μία αύξηση της τάξης
του 20%».
Βασικά στοιχεία που δημοσιεύτηκαν από τη
CLIA Ευρώπης:
Αριθμός ρεκόρ με 6.387.000 Ευρωπαίους
να επιλέγουν κρουαζιέρα το 2014.
Βάσει αυτού του στοιχείου, σημειώνεται
ανάπτυξη της τάξης του 0,5% στην αγορά
κρουαζιέρας στην Ευρώπη, συγκριτικά με
πέρυσι.
Ο αριθμός των Ευρωπαίων που επιλέγει
την κρουαζιέρα για τις διακοπές του έχει αυ-
ξηθεί κατά 44% από το 2008, όταν ξεκίνησε η
οικονομική κρίση. Ο κλάδος της κρουαζιέ-
ρας παρουσιάζει κάθε χρόνο σταδιακή ανά-
πτυξη.
Η Γερμανία έρχεται πρώτη στην αγορά
της κρουαζιέρας στην Ευρώπη με 1,77 εκα-
τομμύρια επιβάτες, αύξηση κατά 5%, κυρίως
λόγω της σωστής στρατηγικής από τις εγχώ-
ριες εταιρείες κρουαζιέρας AIDA και TUI.
Ο αριθμός των επιβατών μεταφέρεται από
τα λιμάνια της Μ. Βρετανίας, η οποία, ενώ
παρουσιάζει αύξηση στις πτήσεις, εμφανίζει
μείωση κατά 4,8% στον αριθμό επιβατών
κρουαζιέρας για το 2014.
Η Ιταλία παραμένει η τρίτη μεγαλύτερη
αγορά στη βιομηχανία της κρουαζιέρας, πα-
ρά τη μείωση που εμφάνισε κατά 3,1%, η
79
ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
ΕΝ ΠΛΩ
Ο κ. Κυριάκος Αναστασιάδης.
1...,69,70,71,72,73,74,75,76,77,78 80,81,82,83,84,85,86,87,88,89,...100
Powered by FlippingBook