52
ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
OΔΗΓΟΣ ΤΟΥ ΕΚΘΕΤΗ
πει να θεωρηθεί «βόλτα», αλλά
επαγγελματική επίσκεψη, για
την οποία θα έχουν τεθεί συγκε-
κριμένοι στόχοι και πρόγραμμα:
α. Να εξεταστούν τα περίπτερα
των ανταγωνιστών και να σημειω-
θούν τα θετικά και αρνητικά τους
σημεία.
β. Να διαπιστωθούν οι ώρες αιχ-
μής της έκθεσης και να γίνει
προσπάθεια αναγνώρισης των
κατηγοριών των επισκεπτών και
των ωρών προσέλευσής τους.
γ. Η επικοινωνία με τους διοργα-
νωτές με την ιδιότητα του δυνητι-
κού εκθέτη μπορεί να δώσει ιδι-
αίτερα χρήσιμες πληροφορίες.
δ. Θα πρέπει να διερευνηθούν οι
υποδομές της έκθεσης και οι δυ-
νατότητες κάλυψης των αναγκών
της παρουσίας της επιχείρησης
ως εκθέτη.
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ: Εφόσον
επιλεγεί η έκθεση, θα πρέπει να
διατεθεί χρόνος για να σχεδια-
στεί και να προετοιμαστεί η συμ-
μετοχή. Ανάλογα με το είδος, το
μέγεθος και την τοποθεσία της
έκθεσης, θα χρειαστούν από 3
έως 6 ή και 12 μήνες, αν όχι και
περισσότερο.
•
Πριν την έκθεση θα πρέπει
να στέλνονται e-mails, fax ή τα-
χυδρομική ενημέρωση στους τα-
κτικούς αλλά και πιθανούς μελ-
λοντικούς πελάτες, προσκαλώ-
ντας τους να επισκεφτούν το πε-
ρίπτερο. Ο βασικός λόγος συμ-
μετοχής σε μία έκθεση είναι η
ευκαιρία επικοινωνίας που δημι-
ουργεί. Έτσι και αλλιώς, όλοι θα
μάθουν για την έκθεση, η πρό-
σκληση αποδεικνύει τη δυναμική
της επιχείρησης.
•
Θα πρέπει να διαβάζεται
σωστά το Τεχνικό Εγχειρίδιο των
οργανωτών της έκθεσης. Περιέ-
χει χρήσιμες πληροφορίες που
βοηθούν τόσο να αποφευχθούν
αστοχίες, άγχος και αμηχανία
όσο και να αποφευχθούν έκτα-
κτα έξοδα και συχνές παρεξηγή-
σεις που θα οφείλονται σε λαν-
θασμένους υπολογισμούς χρό-
νου εγκατάστασης στην έκθεση
ή αποξήλωσης του περιπτέρου
με πολλές φορές ανυπολόγιστα
έξοδα χωρίς κανέναν πραγματι-
κό λόγο.
•
Θα πρέπει έγκαιρα να εξα-
σφαλίζονται όποιες υπηρεσίες
χρειαστούν. Το ψάξιμο της τε-
λευταίας στιγμής αποσυντονίζει,
είναι αγχωτικό και συχνά κοστί-
ζει.
ΤΑΞΙΔΙ: Να οριστικοποιούνται
έγκαιρα οι ρυθμίσεις για το ταξί-
δι και τη διαμονή και να ενημε-
ρώνονται έγκαιρα όλοι οι εμπλε-
κόμενοι. Είναι γνωστό ότι οι τι-
μές των εισιτηρίων είναι πολύ
χαμηλότερες όταν αγοράζονται
πολύ νωρίτερα. Το ίδιο ισχύει και
για τα ξενοδοχεία. Όταν μία έκ-
θεση είναι επαναλαμβανόμενη
και η επιχείρηση έχει αποφασί-
σει ότι θα πηγαίνει, εφόσον δια-
τεθούν δύο ώρες στην πόλη που
διοργανώνεται η έκθεση, μπο-
ρούν να γίνουν κρατήσεις για τα
δωμάτια που θα χρειαστούν σε
πολύ καλύτερες τιμές για την
επόμενη διοργάνωση τον επόμε-
νο χρόνο, γνωρίζοντας ότι ικανο-
ποιούν τις ανάγκες.
ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ: Η έκθεση
είναι αφορμή για συναντήσεις.
Πρέπει να προγραμματίζονται
αυτές οι συναντήσεις, να μην τις
περιμένουν οι εκθέτες να έρ-
θουν από τον ουρανό.
ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ: Να υπάρχει
ένα κουτί με γραφική ύλη και μι-
κροεφόδια (στιλό, συρραπτικό,
κολλητική ταινία, κόλλα, ψαλίδι,
συνδετήρες, κονκάρδες, χαρτί
σημειώσεων, επαγγελματικές
κάρτες, παραμάνα, χτένα, κλω-
στή και βελόνα κ.λπ., πολλά μπο-
ρεί να συμβούν και καλό είναι να
υπάρχει σωστή προετοιμασία).
ΠΑΡΟΥΣΙΑ: Θα πρέπει να δη-
μιουργηθεί μία θετική πρώτη
εντύπωση. Οι επισκέπτες «δια-
βάζουν» και αυτόματα ερμηνεύ-
ουν και αποφασίζουν αν τους εν-
διαφέρει ή όχι επίσκεψη στο εν
λόγω περίπτερο.
•
Το περίπτερο πρέπει να
επιλέγεται έγκαιρα και με μεγά-
λη προσοχή. Η θέση είναι σημα-
ντική. Η καθυστέρηση υποχρεώ-
νει τον εκθέτη να δεχτεί ό,τι έχει
περισσέψει. Πρέπει να διαμορ-
φώνεται έτσι ώστε οι επισκέ-
πτες να νιώθουν ευχάριστα και
να θέλουν να παραμείνουν. Να
σχεδιάζεται το περίπτερο κατά
τρόπο που θα ξεχωρίζει «έξυ-
πνα» από τα άλλα.
•
Πριν την έναρξη της έκθε-
σης, θα πρέπει να εξετάζεται το
περίπτερο με το μάτι του επι-
σκέπτη και να καταγράφονται οι
εντυπώσεις, ώστε να γίνουν οι
κατάλληλες βελτιώσεις. Θα πρέ-
πει να εξετάζεται κάθε μέρα
πριν την έναρξη με καθαρό μάτι.
Κάθε μέρα έρχονται νέοι επι-
σκέπτες που θα το δουν για πρώ-
τη φορά.
•
Η ωραία, καλαίσθητη και
διακριτική διακόσμηση είναι ση-
μαντικός παράγοντας. Τα λου-
λούδια και τα φυτά στο περίπτε-
ρο δίνουν χρώμα και την αίσθηση
φρεσκάδας, αλλά συνήθως αξιο-
λογούνται ως δείκτης οικονομι-
κής ευρωστίας και επαγγελματι-
σμού. Πολλοί επισκέπτες τα βλέ-
πουν πολύ θετικά.
•
Θα πρέπει το περίπτερο να
απευθύνεται και στις πέντε αι-
σθήσεις του επισκέπτη: όραση,
όσφρηση, γεύση, ακοή και αφή.
Όλα παίζουν το ρόλο τους στην
προσέλκυση ή στην απώθηση
των επισκεπτών, που πάντα κρί-
νουν ό,τι βλέπουν, ακούνε κ.λπ.
•
Θα πρέπει να ασκείται συ-
νεχής αλλά διακριτική παρακο-
λούθηση της προόδου στο περί-
πτερο καθ’ όλη τη διάρκεια της
έκθεσης, προκειμένου να γίνουν
οι κατάλληλες παρεμβάσεις για