46
ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
των προϊόντων και υπηρεσιών.
Μάλιστα, τονίζουν πως πρόκειται για
ένα πραγματικό παράδοξο, καθώς από
τη μια πλευρά η διάθεση άπειρων επιλο-
γών προς τον πελάτη μπορεί να δείχνει
(και να είναι) κάτι εξαιρετικά βολικό,
όμως την ίδια στιγμή, ανάγει τη διαδικα-
σία αναζήτησης και σύγκρισης διαφό-
ρων πτήσεων σε μια αρκετά σύνθετη,
περίπλοκη και εν τέλει κουραστική
πραγματικότητα. Χαρακτηριστικό παρά-
δειγμα του τελευταίου συμπεράσματος
είναι το γεγονός πως ορισμένοι χρήστες
επισκέπτονται μέχρι και 38 διαφορετικά
websites πριν κάνουν κράτηση!
Είναι γεγονός, πλέον, πως οι εξελίξεις
σε ό,τι αφορά την αγορά των data καλ-
πάζουν με φρενήρεις ρυθμούς, οπότε
δεν υφίσταται κάποιο εμπόδιο προκει-
μένου οι αεροπορικές εταιρείες να περι-
κόψουν τις πολύπλοκες διαδικασίες που
ακολουθούν. Έτσι, εξασφαλίζουν στους
ταξιδιώτες συγκεκριμένες επιλογές με
βάση τις προσωπικές τους ανάγκες. Στο
σημείο αυτό πρέπει να σημειώσουμε
πως η επίτευξη αυτού του επιπέδου εξα-
τομίκευσης αποτελεί το κύριο ζητούμε-
νο για την ταξιδιωτική βιομηχανία.
Προθυμία διαμοιρασμού
δεδομένων και στοιχείων
Ένα ενδιαφέρον στοιχείο που προκύ-
πτει από τη μελέτη της Sabre Corp. αφο-
ρά τα δεδομένα των ίδιων των πελατών
και των στελεχών επιχειρήσεων/οργα-
νισμών, αλλά και τη διάθεση διαμοιρα-
σμού τους. Ειδικότερα, οι συνεντευξια-
ζόμενοι στην πλειοψηφία τους δήλωσαν
πως, μετά τις τράπεζες, οι αεροπορικές
εταιρείες ήταν οι επιχειρήσεις με τις
οποίες θα ήταν περισσότερο πρόθυμοι
να μοιραστούν πληροφορίες και προ-
σωπικά δεδομένα με αντάλλαγμα την
απόλαυση μιας πιο εξατομικευμένης
εμπειρίας. Μάλιστα, στο συγκεκριμένο
ερώτημα, οι αεροπορικές εταιρείες
υπερνικούν περισσότερο «θελκτικούς»
τομείς, όπως λ.χ. η λιανική πώληση στο
διαδίκτυο, η μουσική, η τηλεόραση,
καθώς επίσης προτάσεις και προϊόντα
μόδας.
Ένα από τα συμπεράσματα στα οποία
δείχνει να καταλήγει η μελέτη είναι το
γεγονός πως το μέλλον των ταξιδιών
περιστρέφεται γύρω από το πόσο καλά
οι εμπλεκόμενοι φορείς (αεροπορικές
εταιρείες, ταξιδιωτικοί προμηθευτές) θα
είναι σε θέση να γνωρίσουν καλύτερα
και να επικοινωνήσουν με τους ταξι-
διώτες τους. Μάλιστα, το γεγονός ότι
οι ίδιοι οι επιβάτες-πελάτες είναι διατε-
θειμένοι να μοιραστούν τα προσωπικά
δεδομένα και τις ανάλογες προτιμήσεις
τους, με τις αεροπορικές εταιρίες δεί-
χνουν τον βαθμό της αποφασιστικότη-
τας και της βούλησης που και εκείνοι
έχουν. Ταυτόχρονα, θέτουν τα θεμέλια
για την ανάπτυξη μιας ολοκληρωμένης
στρατηγικής προσέγγισης και ανταπό-
κρισης των εταιρειών στα «θέλω» τους.
Προς αυτήν την κατεύθυνση είναι
βέβαιο πως η τεχνολογία θα παίξει ση-
μαντικό ρόλο, δημιουργώντας μια εικό-
να για κάθε ταξιδιώτη, που εν συνεχεία
θα μπορέσει να βοηθήσει καταλυτικά
τους επιχειρηματίες του τουρισμού να
κατανοήσουν καλύτερα τους πελάτες
τους και να επεξεργαστούν προσαρμο-
σμένες προσφορές που θα βελτιώνουν
τη συνολική παρεχόμενη ταξιδιωτική
εμπειρία!
Ανταποκρίνεσαι στις ανάγκες μου;
Ξοδεύω περισσότερα!
Μπορεί τα ναύλα να αποτελούν την
κύρια πηγή εσόδων που προέρχεται
από τον μέσο επιβάτη, εντούτοις οι
αεροπορικές εταιρείες αναζητούν διαρ-
κώς κι άλλους τρόπους και μεθόδους
ενίσχυσης κερδών τους. Μάλιστα, με
βάση αντίστοιχες μελέτες, εκτιμάται
πως ο μέσος ταξιδιώτης έχει διάθεση να
ξοδέψει τουλάχιστον 70€ σε πρόσθετες
υπηρεσίες, όπως αναβάθμιση θέσης,
επιλογή φαγητού και ποτού, κατά
προτεραιότητα διαδικασία επιβίβασης
κ.ο.κ., λεπτομέρειες που αν μη τι άλλο
βελτιώνουν τη συνολική ταξιδιωτική
του εμπειρία.
Κι όμως, παρά τη θετική προδιάθεση
των ίδιων των ταξιδιωτών προς την αγο-
ρά των προαναφερθέντων υπηρεσιών,
οι αεροπορικές εταιρείες κατάφεραν να
προσποριστούν μόλις 11€ (από τα 70€
υπενθυμίζουμε) ανά επιβάτη! Κι αυτό
γιατί η πλειοψηφία των αεροπορικών
εταιρειών δεν καταφέρνει να ανταπο-
κριθεί στις απαιτήσεις των ίδιων των
επιβατών-πελατών τους.
Αυτό μπορεί να αποδειχθεί και από
το γεγονός ότι 1 στους 5 καταναλωτές
περιμένει από τις αεροπορικές εταιρίες
να του παρέχουν ολοκληρωμένα και
μοναδικά ταξιδιωτικά πακέτα.
Ταυτόχρονα, 1 στους 4 περιμένει
πως οι ίδιες οι εταιρείες θα προτείνουν
ολοκληρωμένες εμπειρίες πτήσεων
που με τη σειρά τους θα είναι προσαρ-
μοσμένες στο σύνολο των προσωπι-
κών αναγκών του.
•
“
Οι χρήστες της
ηλικιακής ομάδας
25-34 δαπάνησαν κατά
μέσο όρο 4 ώρες και 9
λεπτά στην αναζήτηση της
τέλειας πτήσης, χρονικό
διάστημα μεγαλύτερο
από οποιαδήποτε πτήση
πραγματοποιείται εντός
των ορίων της ίδιας της
Ευρώπης!
”
TRENDS