23
ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
αριθμούς διαμερισμάτων. Για αυτό και πολλές
γειτονιές ήδη αλλοιώνονται ως προς τη φυσιογνω-
μία και τα χαρακτηριστικά τους. Την ίδια στιγμή το
ύψος των ενοικίων αυξάνεται κι αυτό αποτελεί ένα
σοβαρό πλήγμα για χιλιάδες οικογένειες που μο-
χθούν ώστε να τα βγάλουν πέρα. Η πρόσφατη φο-
ρολόγηση που θέσπισε –με μεγάλη καθυστέρηση,
είναι αλήθεια– η Πολιτεία δεν προσφέρει λύση σε
κάποιο πρόβλημα. Μάλιστα, το πρόβλημα στην
ευρύτερη οικονομική και κοινωνική διάστασή του
παραμένει υπαρκτό, ενώ πρέπει να τύχει αυξημέ-
νης προσοχής. Όπως έχω τονίσει πολλάκις, δεν
πρόκειται να πετύχουμε κανέναν ποιοτικό στόχο
αναβάθμισης του τουριστικού προϊόντος μας επι-
δοτώντας ημιυπόγεια στο Κουκάκι...
Έχετε σταθμίσει ποιες μπορεί να είναι οι επι-
πτώσεις από την εφαρμογή του νέου φόρου
διαμονής στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις;
Παρά τις τεχνικές προσαρμογές που έγιναν στην
εφαρμογή του, δεν παύει ο φόρος διαμονής να
κάνει ζημιά, όπως έγκαιρα έχει καταδείξει και η
σχετική μελέτη του ΞΕΕ. Η θέση μας λοιπόν είναι
σαφής και ξεκάθαρη: Πρέπει να καταργηθεί!
Πρόσφατα και ενώπιον περίπου 1.000 εκπρο-
σώπων-μελών του ΞΕΕ δεσμευτήκατε πως θα
δώσετε τον καλύτερο εαυτό σας προκειμένου
να υπηρετήσετε το ελληνικό ξενοδοχείο. Πώς
αντιλαμβάνεστε αυτή την ευθύνη;
Οι προκλήσεις που έχουμε μπροστά μας είναι
μεγάλες και απαιτείται πραγματικά από εμάς που
υπηρετούμε θέσεις ευθύνης να δίνουμε καθημε-
ρινά τον καλύτερο εαυτό μας. Έχουμε ευθύνη όχι
μόνο απέναντι στους συναδέλφους ξενοδόχους,
αλλά και απέναντι στην κοινωνία και στη χώρα
προκειμένου να καταφέρουμε να αποδώσει ο
τουρισμός τα προσδοκώμενα και ακόμη παραπά-
νω! «Πατάμε», λοιπόν, επάνω στα χνάρια που μας
άφησαν άξιοι προκάτοχοι των θέσεών μας και
φυσικά είμαστε έτοιμοι να κάνουμε το καθήκον
της γενιάς μας. Ποιο είναι αυτό; Μα, να κατοχυ-
ρώσουμε τον ρόλο του μεγάλου πρωταγωνιστή
της ελληνικής οικονομίας για το ελληνικό ξενοδο-
χείο, να απελευθερώσουμε τη δυναμική του και ν’
ανοίξουμε δρόμο για το μέλλον!
Καθότι η τουριστική βιομηχανία έχει απόλυ-
τα διεθνή έκφανση όσο και διάσταση, πώς
βλέπετε αφενός τη σταδιακή ενδυνάμωση
γειτονικών αγορών, και αφετέρου τα (έντονα)
σημάδια… επιστροφής άλλων;
Οφείλω να ομολογήσω πως το ζήτημα αυτό απο-
τελεί τον λόγο για τον οποίο επεξεργαστήκαμε
τον οδικό χάρτη των 5 σημείων. Ο τουρισμός δεν
κινείται με… αυτόματο πιλότο. Κάθε άλλο! Απαι-
τούνται ενεργητικές πολιτικές που θα λαμβάνουν
υπόψη τα δεδομένα του ανταγωνισμού, όπως
αυτός διαμορφώνεται σε κάθε (πιθανή και μη)
συγκυρία. Αποτελεί πεποίθησή μου, πως η συγκε-
κριμένη χρονική περίοδος –κατά την οποία όπως
φαίνεται διαθέτουμε τον απαιτούμενο… αέρα
στα «πανιά» του ελληνικού τουρισμού– είναι η
πλέον κατάλληλη στιγμή για την επεξεργασία
του απαιτούμενου οράματος, με την ταυτόχρονη
δόμηση ενός συνολικότερου προγράμματος και
φυσικά την υλοποίησή του.
Ο δρόμος προς την επιτυχία, το θετικό αποτέλε-
σμα και την ανάπτυξη, απαιτεί δημιουργική αγω-
νία και διαρκή μέριμνα για τον σχεδιασμό και την
εφαρμογή δημόσιων πολιτικών που θα απελευ-
θερώνουν αντί να εγκλωβίζουν την τουριστική
δυναμική της χώρας μας!
Παραδοσιακά ως λαός έχουμε την τάση να
αντιγράφουμε και να μιμούμαστε με έντονη δι-
άθεση καιροσκοπισμού και εύκολου κέρδους,
με αποτέλεσμα ο τουρισμός να αντιμετωπίζε-
ται εκ μέρους δυνητικών (ή και υφιστάμενων)
επενδυτών με τη λογική της «αρπαχτής» και
ως μια «πρόσκαιρη μόδα». Πόσο σας φοβίζει ή
σας ανησυχεί κάτι τέτοιο;
“
Δεν μπορούμε διαρκώς
να «κλωτσάμε» το
τενεκεδάκι προς το αύριο.
Μόνο ως υπεύθυνη στάση
δεν μπορεί να χαρακτηριστεί.
Δεν μπορείς να πηγαίνεις
με τον αραμπά, όταν
ο ανταγωνισμός σου
τρέχει με… Maserati!
”