82
ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
Το «μαύρο» σκοτάδι του πρω-
τόγνωρου σέρβις!
Το επάγγελμα του διαδρομιστή ζει και
βασιλεύει στην πατρίδα μας και δη στα
υπουργεία τα οποία… διαφεντεύουν old
school επικεφαλής.
Μάλιστα, όταν το παλιό (ο διαδρομι-
στής ντε) συναντά τον (ακόμη πιο) παλιό
(υπουργό), τότε το αποτέλεσμα μόνο
προβληματικό, στρεβλό και άκρως με-
ροληπτικό μπορεί να αποδειχτεί…
Σε σημείο τέτοιο που να μη γνωρίζει
κάποιος εάν ο γιαλός είναι στραβός ή
στραβά αρμενίζουμε. Το κακό στην προ-
κειμένη περίπτωση είναι πως μάλλον
συμβαίνουν αμφότερα...
Απορώ, πραγματικά, που έννοιες όπως
«κοινή λογική», «ακεραιότητα», «ντρο-
πή» και «ενσυναίσθηση» αγνοούνται
παντελώς.
Και όλα αυτά για την προώθηση στενά
συντεχνιακών και προσωπικών συμφε-
ρόντων.
Το ακόμη πιο λυπηρό (στα όρια του
εξοργιστικού) είναι πως… βιάζουν την
έννοια της λογικής και της εξυπηρέτη-
σης του ευρύτερου συμφέροντος των
τουριστικών παραγόντων, θέτοντας
άκρως παράλογα αιτήματα, «σπέρνο-
ντας»… ζιζάνια και πολλαπλά εμπόδια
σε όμορους τομείς και επαγγελματικές
αγορές, υλοποιώντας σε απόλυτο βαθμό
τις επιδιώξεις τους και εκτινάσσοντας το
lobbying σε νέα επίπεδα.
Τέτοια… επιτυχία, σπάνια συναντάται.
Το ερώτημα που γεννάται είναι ποιο
είναι το αντάλλαγμα. Γιατί τέτοιο σέρβις,
ούτε στα πλέον σκοτεινά χρόνια της
διαπλοκής.
Πίσσα και μαύρο σκοτάδι. Σαν αυτό
που αντικρίζουν ορισμένοι…
Ανάπτυξε στρατηγικά σχέδια,
επεξεργάσου πολιτικές, «άνοιξε»
καινούργιες αγορές, υλοποίησε καμπά-
νιες, «χτίζε» την εικόνα και μη φοβάσαι!
Οι άσχετοι επί παντός επιστητού μα-
θητευόμενοι μάγοι τα έχουν όλα υπό
έλεγχο…
Κατά το περίφημο «ο διάβολος βρί-
σκεται στις λεπτομέρειες», σε πλείστες
περιπτώσεις δίνεται τεράστια έμφαση
και αναλωνόμαστε σε μεγαλεπήβολα
σχέδια και επιδιώξεις, δίχως καν να υπο-
λογίζουμε τα… μικρά, όσα δεν «πιάνει»
το μάτι, τα οποία λειτουργούν ως σοβα-
ρή δύναμη ανάσχεσης μιας δυναμικής
και της ευρύτερης προοπτικής. Κι αυτό,
καθώς αφορούν άμεσα την καθημερινό-
τητα, που ούτε καν λαμβάνεται υπόψη,
καθώς θεωρείται δεδομένη, όσο και το
1+1 ισούται με 2.
Αμ, δε...
Προκειμένου να διαπιστώσετε του
λόγου το αληθές, δεν έχετε παρά να επι-
σκεφτείτε έναν σταθμό Μετρό. Για την
Αττική, βέβαια, ο λόγος. Οποιαδήποτε
ώρα της ημέρας, όποια ημέρα της εβδο-
μάδος κι αν επιλέξετε. Τι θα κάνετε εκεί;
Τίποτε περισσότερο από το να καταγρά-
ψετε τις ατελείωτες ουρές όσων ενδια-
φέρονται να εκδώσουν εισιτήριο προκει-
μένου να κινηθούν με το συγκεκριμένο
μέσο μαζικής μεταφοράς.
Μέσος όρος αναμονής;
Περί τα 20 λεπτά! Κι αυτό, λαμ-
βάνοντας υπόψη ότι προς το
παρόν η σχετική ουρά απαρτίζε-
ται από γηγενείς.
Αναλογιστείτε, απλά, τι θα συμ-
βεί με το πρώτο, το δεύτερο και τα
λοιπά κύματα αφίξεων ξένων επι-
σκεπτών. Σε τι μήκος θα εκτείνονται
οι σχετικές ουρές; Σε τι επίπεδα θα αυ-
ξηθεί ο μέσος χρόνος αναμονής; Ποια
(τριτοκοσμική) εικόνα θα εκπέμψουμε;
Πόσα αρνητικά σχόλια θα κάνουν την
εμφάνισή τους σε πάσης φύσεως πλατ-
φόρμες κοινωνικής δικτύωσης και πώς
θα βαθμολογηθεί η… εμπειρία που θα
βιώσουν οι επισκέπτες; Τι είδους διαχεί-
ριση μιας τέτοιας κρίσης θα λάβει χώρα;
Α, ναι ξέχασα, ουδέποτε αντιμετωπίζου-
με τέτοιες (κρίσεις) και άρα, για ποιες
επιτροπές διαχείρισης και αντιμετώπι-
σης κρίσης μας μιλάτε;
Σε μια προσπάθεια fast forward πρό-
βλεψης της κατάστασης, αφού θα έχει
«σκάσει» για τα καλά το πρόβλημα,
ασθμαίνοντας μια ημέρα οι… φωστήρες
θα μαζευτούν γύρω από ένα τραπέζι
προκειμένου να λάβουν τη Θεία επιφοί-
τηση και να σκαρφιστούν πώς θα σώ-
σουν τα προσχήματα. Ο δρόμος (δείχνει
να) είναι ο εξής ένας: Να παραμείνουν
περαιτέρω «ανοικτές» οι μπάρες και να
μην καταβάλει κάποιος το αντίτιμο του
εισιτηρίου. Ουσιαστικά, μονά-ζυγά, χα-
μένοι…
Live your (illegal) myth in Greece!
Διακοπεύει, ταξιδεύει,
πετάει και ψαρεύει,
κολυμπά και διασκεδάζει
και όλα τα στραβά τα κράζει...