77
ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
Α
ποτελεί μια από τις πλέον κοι-
νές διαπιστώσεις πως ο θεματι-
κός τουρισμός είναι από τα πιο
πολυσυζητημένα θέματα της
εποχής, καθώς έχει αποδειχθεί
πως συμβάλλει δραστικά στη διαμόρφω-
ση της επόμενης ημέρας της εγχώριας
τουριστικής βιομηχανίας. Η επένδυση
σε αυτό το είδος τουρισμού μπορεί να
διαφοροποιήσει αισθητά την τουριστική
πρόταση της χώρας μας, αναδεικνύο-
ντας μοναδικά χαρακτηριστικά και ξεχω-
ριστές αρετές, προσελκύοντας το ενδια-
φέρον niche καταναλωτών-ταξιδιωτών,
που με τη σειρά τους αναζητούν –και
είναι διατεθειμένοι να βάλουν βαθιά το
χέρι στην τσέπη– για μια διαφορετική,
υψηλής αξίας και μοναδικού περιεχομέ-
νου εμπειρία.
Στη λογική αυτή κινείται και η πρότα-
ση για τη δημιουργία ενός αρχαιολογι-
κού και περιβαλλοντικού πάρκου, του
«Ασκληπιείου Επιδαύρου», το οποίο και
θα ενισχύει τον ιατρικό τουρισμό!
Βέβαια, η πρόταση έχει ακόμα μεγα-
λύτερη βαρύτητα όταν προέρχεται από
τον καθηγητή Βασίλη Λαμπρινουδάκη,
ενός εκ των κορυφαίων αρχαιολόγων,
αλλά και αναγνωρισμένου πανεπιστημι-
ακού της χώρας μας.
Σύμφωνα με τον ίδιο, αυτό το εγ-
χείρημα δύναται να συμβάλει στην
περαιτέρω ενίσχυση της τουριστικής
εξωστρέφειας της Ελλάδος, με την ταυ-
τόχρονη παροχή ενός εξειδικευμένου
όσο και υψηλού αξίας προϊόντος που θα
αποφέρει σημαντικά έσοδα και θα έχει
διάρκεια μέσα στον χρόνο. Δεν πρόκει-
ται για μια ακόμα τουριστική δράση και
ενέργεια που διακρίνεται από τη λογική
του «one-off».
Το θέατρο μακραίνει την υγεία
και γιατρεύει τις ασθένειες!
Εάν αναρωτιέστε αναφορικά με τον
βαθμό συσχετισμού του αρχαίου θεά-
τρου της Επιδαύρου και τη ιατρικής, ο
καθηγητής Λαμπρινουδάκης επισημαί-
νει πως αυτή η ιδιότυπη σχέση θεάμα-
τος και ίασης έλκει την καταγωγή της
από τον 5ο αιώνα π.Χ. όπου με χρησμό
του μαντείου των Δελφών, ο ευρύτερος
χώρος του Ασκληπιείου θεωρείτο ως η
έδρα του θεού της Υγείας, Ασκληπιού
και κατ’ επέκταση το πλέον ιερό κέντρο
λατρείας του!
Ο ίδιος τονίζει πως το θέατρο από την
αρχαιότητα αποτελούσε μέσο θεραπεί-
ας, καθώς, όσοι ασθενείς έπασχαν από
κάποιου είδους νεύρωση, έπρεπε δίχως
άλλο να παρακολουθούν τραγωδίες,
ενώ όσοι υπέφεραν από μελαγχολία, τό-
τε το καλύτερο γιατρικό δεν ήταν παρά
η παρακολούθηση κωμωδιών!
Σύμφωνα με τον κ. Λαμπρινουδάκη,
η δημιουργία του αρχαιολογικού και
περιβαλλοντικού πάρκου «Ασκληπιείου
Επιδαύρου», αναμένεται να διαμορφώ-
σει διαδρομές επίσκεψης στα μνημεία
του Ασκληπιείου, ώστε ο επισκέπτης να
οδηγείται στα σημαντικότερα μνημεία
του ιερού που «διηγούνται» την ιστορία
και αναδεικνύουν τη λειτουργία του και
ως θεραπευτικό κέντρο.
Η καινοτομία της όλης ιδέας είναι η
δημιουργία ενός κήπου που θα περιλαμ-
βάνει θεραπευτικά φυτά, ενώ παράλλη-
λα θα γίνει ανάπλαση της πρόσβασης
στο Ιερό του θεού Απόλλωνος Μαλεάτα
–γιατρός και πατέρας του Ασκληπιού–
το οποίο βρίσκεται στα υψώματα πίσω
από το θέατρο.
Μάλιστα, ο κ. Λαμπρινουδάκης έχει
εξελίξει το όραμά του ώστε να συμπερι-
λαμβάνει και τη σύνδεση των 170 ιερών
του Ασκληπιείου, τα οποία και έχουν
εντοπιστεί σε μια σειρά από περιοχές σε
ολόκληρη τη Μεσόγειο και είχαν σημείο
αναφοράς την Επίδαυρο. Όσο για το…
κερασάκι στην τούρτα, δεν μπορεί να
είναι άλλο από την ίδρυση ενός κέντρου
ιατρικού τουρισμού στην Επίδαυρο!
•
“
Σύμφωνα με τον
καθηγητή Λαμπρι-
νουδάκη, η δημιουργία
του αρχαιολογικού και
περιβαλλοντικού πάρκου
«Ασκληπιείου Επιδαύ-
ρου», αναμένεται να
διαμορφώσει διαδρομές
επίσκεψης στα μνημεία
του Ασκληπιείου, ώστε ο
επισκέπτης να οδηγείται
στα σημαντικότερα
μνημεία του ιερού που
«διηγούνται» την ιστορία
και αναδεικνύουν τη
λειτουργία του και ως
θεραπευτικό κέντρο.
”