62
ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
Επανασχεδιάζοντας
τον (άπλετο) χώρο των λόμπι και
τη λογική της φυσικής ασφάλειας
Τελευταία, οι αρχιτέκτονες έχουν
ξεκινήσει να αμφισβητούν έντονα ό,τι
αφορά τα λόμπι των αεροδρομίων.
Πολλοί επιβάτες, πριν ταξιδέψουν, με-
τά βίας έρχονται σε άμεση επαφή με
κάποιον υπάλληλο του αεροδρομίου ή
της αεροπορικής τους εταιρείας. Όλα
γίνονται πλέον on line και ο ταξιδιώτης
ενδέχεται να μην χρειαστεί να μιλήσει
με κανέναν από την είσοδό του στο
αεροδρόμιο μέχρι την άφιξη στον προ-
ορισμό της επιλογής του.
Ωστόσο, ο χώρος που διατίθεται και
κατανέμεται στα λόμπι παραμένει τόσο
μαζικός όσο και πριν από χρόνια, ενώ
οι ταξιδιώτες εξακολουθούν να περι-
μένουν σε μη λειτουργικές και περιορι-
σμένης έκτασης περιοχές, τις γνωστές
σε όλους «gates». Η συγκεκριμένη
επισήμανση, σε περίπτωση που προχω-
ρήσει, είναι βέβαιο πως θα μεταβάλλει
άρδην τη συνολικότερη αρχιτεκτονική
ενός τερματικού σταθμού.
Πλέον, λοιπόν, η κατασκευή των
μελλοντικών αεροδρομίων θα διέπεται
από τη βασική αρχή πως ο μεγαλύτερος
χώρος θα πρέπει να διατεθεί για σκο-
πούς διαφορετικούς από εκείνους των
τερματικών σταθμών.
Χρειάζεται για παράδειγμα περισσό-
τερος χώρος εκεί όπου οι ίδιοι οι επι-
βάτες περιμένουν να επιβιβαστούν στα
αεροσκάφη και σε αυτά τα σημεία οι
διοικήσεις των αεροδρομίων θα επεν-
δύσουν σαφώς μεγαλύτερα ποσά για να
μπορεί ο επιβάτης να έχει περισσότερη
άνεση και γιατί όχι να κάνει αγορές.
Καθώς η μορφή και το περιεχόμενο
του ελέγχου της ασφάλειας εξελίσσε-
ται διαρκώς, ολοένα και περισσότεροι
αρχιτέκτονες προτείνουν μελλοντικούς
τερματικούς σταθμούς οι οποίοι δεν θα
διαθέτουν καν σταθμούς ελέγχου.
Όπως μάλιστα ισχυρίζονται, η τε-
χνολογία θα μπορεί να επιτρέψει στα
αεροδρόμια να «παρακολουθούν»
διαρκώς τους ανθρώπους –και τις
τσάντες τους– καθώς αυτοί περπατούν
διά μέσω των τερματικών σταθμών.
Είναι βέβαιο πως σε περίπτωση που οι
υπηρεσίες ασφαλείας «υιοθετήσουν»
την τεχνολογία, τότε οι αρχιτέκτονες με
τη σειρά τους θα μπορούσαν να ξανα-
σκεφτούν και να αναπροσαρμόσουν με
περισσότερο δημιουργικό πνεύμα τον
χώρο που σήμερα αφιερώνεται στους
εκτενείς ελέγχους προσώπων και απο-
σκευών!
Αυτομάτως, λοιπόν, η συγκεκριμένη
προσέγγιση πρόκειται να μετατρέψει
την πύλη ασφαλείας σε μια λιγότερο
«κλειστή διαδικασία» και σε μια περισ-
σότερο «ανοιχτή διαδρομή». Την ίδια
στιγμή, οι επιβάτες δεν χρειάζεται καν
να γνωρίζουν ότι ελέγχονται και παρα-
κολουθούνται διαρκώς.
“
Το σκεπτικό που
βρίσκεται πίσω
από την κατασκευή
νέων αεροδρομίων,
δεν είναι άλλο από
το ότι θα αποτελούν
μέρη στα οποία οι
ταξιδιώτες θα θέλουν
να πηγαίνουν, αντί
για κάπου που –απλά–
πρέπει να πηγαίνουν! Τα
πάντα ανάγονται στην
προσφορά και στην
απόλαυση περισσότερων
ευχάριστων εμπειριών.
”
“
Μια από τις
σκέψεις σχετικά
με τη δημιουργία
ενός neighborhood
friendly αεροδρομίου,
έχει να κάνει με την
ενεργό εμπλοκή των
εκατοντάδων ή ακόμη και
χιλιάδων εργαζομένων
στα ίδια τα αεροδρόμια
”
TRENDS