Τουριστική Αγορά τ. 275 - page 63

63
ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
Λιγότερος χώρος για parking
Πριν από τουλάχιστον μια δεκαε-
τία, οι υπεύθυνοι σχεδιασμού είχαν
προβλέψει ότι τα αεροδρόμια δεν θα
χρειάζονταν μεγάλους χώρους στάθ-
μευσης, καθώς οι επιβάτες θα χρησιμο-
ποιούσαν για τις μετακινήσεις τους τις
δημόσιες συγκοινωνίες. Αυτό μπορεί
να ισχύει σε ορισμένες περιπτώσεις,
όπου τα μέσα μεταφοράς διακρίνονται
από ακρίβεια και αποτελεσματικότητα,
εντούτοις το μεγαλύτερο μέρος των τα-
ξιδιωτών εξακολουθεί να χρησιμοποιεί
αυτοκίνητα προκειμένου να φτάσει στο
αεροδρόμιο.
Κι ενώ πριν από 10 χρόνια οι ταξι-
διώτες στάθμευαν τα ιδιωτικά τους
αυτοκίνητα στους ανάλογους χώρους
του αεροδρομίου, αυτό δεν είναι πλέον
το σύνηθες σενάριο. Βλέπετε, πολλοί
καταφεύγουν στις υπηρεσίες Beat, Uber
και Lyft, σε σημείο τέτοιο ώστε να κατα-
γράφεται σημαντική πτώση στα έσοδα
στάθμευσης των αεροδρομίων!
Αυτό, βέβαια, δεν αποτελεί το μο-
ναδικό θέμα που βρίσκεται στο μυαλό
των αρχιτεκτόνων σε ό,τι αφορά τους
χώρους στάθμευσης, καθώς, όπως ισχυ-
ρίζονται, τα αεροδρόμια οφείλουν να
λάβουν σοβαρά υπόψη τους τον παρά-
γοντα αυτόνομα οδηγούμενα οχήματα
και να προετοιμαστούν αναλόγως.
Το ερώτημα δε, που κυριαρχεί στις
ημέρες μας είναι: «Τα αυτοκίνητα δίχως
οδηγό χρειάζονται άραγε θέσεις και
τέτοιους οργανωμένους χώρους στάθ-
μευσης;»
Σε αυτήν την περίπτωση η απάντηση
θα μπορούσε να είναι η εξής: «Πράγ-
ματι, θα απαιτηθεί σαφώς λιγότερος
χώρος στάθμευσης και περισσότερος
χώρος ολιγόλεπτης στάσης». Γιατί, μπο-
ρεί τα οχήματα δίχως οδηγό να πρέπει
να σταθμεύσουν κάπου, ωστόσο οι ιδι-
οκτήτες τους το πιθανότερο είναι να τα
στείλουν σπίτι τους αποθηκευμένα σε
ένα γκαράζ. Όταν έρθει η ώρα για την
παραλαβή, το αυτοκινούμενο όχημα θα
επιστρέψει να παραλάβει τον ταξιδιώ-
τη-ιδιοκτήτη του!
Προς το παρόν, βέβαια, δεν είναι
πολλά τα αεροδρόμια που αποφα-
σίζουν να γκρεμίσουν τα parking,
ωστόσο αργά ή γρήγορα αυτό θα γίνει
πραγματικότητα, συνδυαστικά με την
κατασκευή καινούργιων κτιριακών
εγκαταστάσεων. Τα γκαράζ θα μπο-
ρούν να διατεθούν προς υπενοικίαση
σε ποικίλες επιχειρήσεις, ενώ θα μπο-
ρούσαν επίσης να μετατραπούν σε
τερματικούς σταθμούς.
Προς αυτήν την κατεύθυνση κινείται
το Διεθνές Αεροδρόμιο του Λος Άντζε-
λες που προγραμματίζει να κατασκευά-
σει έναν νέο τερματικό σταθμό, το λεγό-
μενο «0», στον χώρο όπου σήμερα λει-
τουργεί ένας χώρος στάθμευσης, δίπλα
ακριβώς στον τερματικό σταθμό «1».
Μάλιστα, το συγκεκριμένο parking δι-
αχειρίζεται αυτήν τη στιγμή μια ιδιωτι-
κή εταιρεία, ωστόσο το ακίνητο ανήκει
στο ίδιο το αεροδρόμιο.
Περισσότερο πράσινο
Αν και οι εγκαταστάσεις των αερο-
δρομίων διακρίνονται για τις τεράστιες
επίπεδες και ερημωμένες από δέντρα
και δάση εκτάσεις, οι σκέψεις των αρ-
χιτεκτόνων για «πράσινα αεροδρόμια»
που θα συμμορφώνονται με τους αυ-
στηρούς κανόνες ασφαλείας της αερο-
πλοΐας, είναι γεγονός.
Έτσι, ολοένα και περισσότερα αερο-
δρόμια επιχειρούν να ενισχύσουν τις
«πράσινες» πινελιές τους, δημιουργώ-
ντας πάρκα που είναι γεμάτα με φυτά,
δέντρα, ζώα, ενδεχομένως και με που-
λιά, τουλάχιστον πολύ μικρά για λόγους
ασφαλείας. Το σημείο αυτό χρειάζεται
μεγάλη προσοχή καθώς τα πουλιά μπο-
ρούν να θέσουν σε κίνδυνο την ομαλή
πορεία ενός αεροσκάφους.
Μια ακόμη πτυχή την οποία δείχνουν
να εξετάζουν οι αρχιτέκτονες είναι και
το πώς θα καταφέρουν να δημιουργή-
σουν πάρκα εντός των αεροδρομίων.
Στους επιμέρους τερματικούς σταθ-
μούς ωστόσο, όπως συμβαίνει και με
κάθε άλλο κτίριο που έχει εμπορική
χρήση, χρησιμοποιούνται επικαλυμμέ-
να τζάμια προκειμένου να απορροφούν
την έντονη ακτινοβολία. Πάρκα, ωστό-
σο, μπορούν να δημιουργηθούν.
Θαυμαστό παράδειγμα προς αυτήν
την κατεύθυνση αποτελεί το αερο-
δρόμιο της Σιγκαπούρης. Εκεί έχει
αναπτυχθεί ένας κήπος με πεταλούδες,
ο οποίος διατρέχεται από σημαντικές
ποσότητες νερού, δημιουργώντας τις
αντίστοιχες λιμνούλες. Αν μη τι άλλο
πρόκειται για ένα πρώτο μεν, σημαντι-
κό δε, βήμα προς την κατεύθυνση της
ενσωμάτωσης της φύσης στις εγκατα-
στάσεις ενός αεροδρομίου.
Τρόποι και μέθοδοι υπάρχουν, αρκεί
να υπάρχει και η ανάλογη βούληση. Για
παράδειγμα, εντός των χώρων ενός αε-
ροδρομίου, μπορεί να μεταβάλλεται ο
εσωτερικός φωτισμός κατά τη διάρκεια
της νύχτας προκειμένου να δημιουρ-
γηθούν οι κατάλληλες συνθήκες στις
οποίες ένα πάρκο δύναται να ευδοκι-
μήσει. Στη συνέχεια, κατά τη διάρκεια
της ημέρας, μπορεί να διατηρείται μια
καλύτερη εμπειρία φωτισμού για τους
ίδιους τους ταξιδιώτες.
Ένα ακόμη ζήτημα που γεννάται σε
αυτήν την περίπτωση έχει να κάνει με
τις συνολικότερες εργασίες συντήρη-
σης και φροντίδας, οι οποίες οφείλουν
να τηρούνται σε τακτική βάση.
Καθώς η μορφή και
το περιεχόμενο του
ελέγχου της ασφάλειας
εξελίσσεται διαρκώς,
ολοένα και περισσότεροι
αρχιτέκτονες προτείνουν
μελλοντικούς τερματικούς
σταθμούς οι οποίοι δεν θα
διαθέτουν καν σταθμούς
ελέγχου.
1...,53,54,55,56,57,58,59,60,61,62 64,65,66,67,68,69,70,71,72,73,...84
Powered by FlippingBook