Food Service τ. 127 - page 50

FOOD
Service
50
gourmet
club
ΕΝΘΕΤΟ ΤΟΥ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
ΓΙΑ THN ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΣΤΙΑΣΗ KAI TH ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ & ΠΟΤΩΝ
Διευθύνων σύμβουλος:
Νίκος Μανούσος
Διεύθυνση marketing:
Λουκία Ταλιαδώρου
Νομικός σύμβουλος:
Γιάννης Τζίφας
Κυκλοφορία:
Χρύσανθος Μαντούβαλος
Συνδρομές:
Παυλίνα Μπεθάνη
Εκτύπωση - Βιβλιοδεσία:
M. ΣΠΥΡΟΥ
Κεντρικά Γραφεία: 2
ο
χλμ. Λεωφ. Μαρκοπούλου, 19400 Κορωπί, τηλ.: 210 9238672, fax: 210 9216847
Γραφεία πόλης: Σολωμού 39, 10682 Αθήνα, τηλ.: 216 9001092-7, fax: 210 3841095
E:
- W:
Απαγορεύεται η αναδημοσίευση, η αναπαραγωγή, ολική, μερική, περιληπτική, κατά παράφραση ή διασκευή/απόδοση του περιεχομένου του Food Service, με οποιονδήποτε τρόπο, μηχανικό, ηλεκτρονικό,
φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο, χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια της Compupress A.E., όπως ορίζει ο νόμος 2121/1993, η Διεθνής Σύμβαση της Βέρνης περί πνευματικής ιδιοκτησίας και οι κανόνες
Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.
Εκδότης:
Νίκος Μανούσος
Αρχισυντάκτης:
Μάγδα Πειστικού
Ειδικοί συνεργάτες:
Νίκος Κρινής, Μαριάννα Μακρύγιαννη, Αλέξανδρος Χαραλαμπόπουλος
Συνεργάτες:
Χριστίνα
Λαφιατή, Δημήτρης Μελένιος
Υπεύθυνη Διαφήμισης:
Δέσποινα Προβιδάκη
Art director:
Μαίρη Λυμπέρη
Υπεύθυνος D.T.P.:
Βασίλης Ευσταθίου
D.T.P.:
Νατάσσα Αντωνιάδου
Διόρθωση:
Ελένη Μπολοβίνου, Μαρία Μέλλου
Οδηγός Michelin
Ο 100 και πλέον ετών οδηγός Michelin δημοσιεύει
κάθε χρόνο τα εστιατόρια που σύμφωνα με προκα-
θορισμένα κριτήρια διακρίνονται με τα πολυπόθητα
αστέρια του. Ο οδηγός περιλαμβάνει εστιατόρια
από σαράντα τέσσερις πόλεις, είκοσι ευρωπαϊκών
χωρών. Για πολλοστή φορά σε ό,τι αφορά την Αθή-
να, τα δύο αστέρια τους κρατούν η Σπονδή και το
Funky Gourmet.
Όμοια, το ένα αστέρι τους διατηρούν τα Botrini’s,
Hytra και Varoulko. Εκτός αυτών, στον οδηγό
Michelin συναντάμε επίσης τα εστιατόρια
Αθήρι και Οικείο, στα οποία απονεμήθηκε το βρα-
βείο Bib Gourmand. Το εν λόγω βραβείο απονέμεται
σε εστιατόρια τα οποία επιτυγχάνουν την απόλυτη
ισορροπία μεταξύ τιμής και ποιότητας.
Ο οδηγός τον οποίο εμπνεύστηκαν περί το 1900 τα
αδέρφια Μichelin ξεκίνησε μετά την επιτυχία των ίδιων στη δημι-
ουργία των ελαστικών ποδηλάτων.
Αρχικός στόχος του πρώτου οδηγού Michelin ήταν η αύξηση των
τότε 3.000 αυτοκινήτων στη Γαλλία μέσω διαφήμισης, στην οποία
τόνιζαν την ευκολία αντικατάστασης των ελαστικών τους.
Η πρώτη έκδοση του οδηγού κυκλοφόρησε σε 35.000 αντίτυπα, με
τα αδέρφια Ανρί και Εντουάρ να παρέχουν χρήσιμες πληροφορίες
για τους οδηγούς, όπως σημεία αλλαγής ελαστικών, ανεφοδια-
σμού καυσίμων και οδικούς χάρτες.
Στη συνέχεια, ο οδηγός ξεκινά να κυκλοφορεί σε Βέλγιο, Αλγερία,
Ολλανδία, Γερμανία, Ισπανία, Άλπεις και Πορτογαλία, με μία διακο-
πή στην έκδοσή του κατά τη διάρκεια του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου.
Εκείνη μάλιστα την περίοδο αποφασίστηκε και η διακοπή της δω-
ρεάν διάθεσης του οδηγού, ενώ τότε έκανε και την εμφάνισή του
το λευκό ανθρωπάκι της Michelin.
Η έκδοση σημείωσε τόσο μεγάλη επιτυχία, που οι
αδερφοί Michelin αποφάσισαν και προχώρησαν στη
σύσταση ομάδας ελεγκτών-κριτικών εστιατορίων, οι
οποίοι λίγο αργότερα ξεκίνησαν να απονέμουν και
βραβεία. Τα βραβεία έχουν διαβάθμιση με το καλύ-
τερο εστιατόριο να διακρίνεται με τρία αστέρια και
το πολύ καλό με ένα.
Σήμερα, χάρη στο ομοιογενές και αυστηρό σύστη-
μα επιλογής που ακολουθείται, ο οδηγός Michelin
αποτελεί διεθνές σημείο αναφοράς στη γαστρονο-
μία. Όλες οι επιχειρήσεις που παρουσιάζονται στον
οδηγό έχουν επιλεγεί από τους επιθεωρητές
Michelin, οι οποίοι εργάζονται με απόλυτη ανωνυμία
σε αναζήτηση των καλύτερων διευθύνσεων. Οι επι-
θεωρητές αυτοί λαμβάνουν αυστηρή εκπαίδευση.
Εφαρμόζουν έτσι τις ίδιες μεθόδους εργασίας που
είναι δοκιμασμένες εδώ και χρόνια από τους επιθεωρητές Michelin
σε ολόκληρο τον κόσμο, προκειμένου να εγγυώνται επίπεδο ποιό-
τητας διεθνές και με συνέπεια. Μόνο η ποιότητα του πιάτου αξιο-
λογείται. Προκειμένου να αποτιμήσουν πλήρως την ποιότητα ενός
γεύματος, στηρίζονται σε πέντε κριτήρια, καθορισμένα από τη
Michelin: την ποιότητα των υλικών, το μαγείρεμα και τη διαχείριση
των γεύσεων, την προσωπικότητα της μαγειρικής, τη σχέση ποιό-
τητας/τιμής και τέλος τη συνέπεια ως προς το χρόνο και ως προς
το σύνολο του μενού. Τα αντικειμενικά κριτήρια τηρούνται από
όλους τους επιθεωρητές του οδηγού Michelin, είτε βρίσκονται
στην Ιαπωνία είτε στις ΗΠΑ είτε στην Κίνα είτε στην Ευρώπη.
Πράγματι, τα κριτήρια αυτά χρησιμοποιούνται παντού στον κόσμο
και είναι η εγγύηση της ομοιογένειας του Οδηγού: όπου και αν βρί-
σκεται κανείς, η βαθμολόγηση με ένα αστέρι έχει την ίδια αξία στο
Παρίσι, καθώς και στη Νέα Υόρκη ή στο Τόκιο.
Πριν από λίγες μέρες, ανακοινώθηκε από τον οδηγό γαστρονομίας Michelin η λίστα με τα κα-
λύτερα εστιατόρια της Ευρώπης στην οποία συναντάμε και πέντε αθηναϊκά εστιατόρια.
Η Αθήνα κρατάει τα αστέρια!
1...,40,41,42,43,44,45,46,47,48,49 51,52
Powered by FlippingBook