Food Service τ. 126 - page 44

FOOD
Service
44
Διότι στην ίδια ΚΥΑ ορίζεται ότι
προκειμένου να αντιμετωπιστεί
αποτελεσματικότερα το ζήτημα
του ελέγχου των επαναλαμβα-
νομένων παραβάσεων σε δημό-
σιους χώρους και καταστήματα
υγειονομικού ενδιαφέροντος,
θα δημιουργηθεί πλήρες μηχα-
νογραφημένο ηλεκτρονικό σύ-
στημα καταγραφής των παρα-
βάσεων.
Πέντε ολόκληρα χρόνια αρ-
γότερα έχει τεθεί το παραπάνω
ηλεκτρονικό σύστημα σε εφαρ-
μογή;
Η υποχρέωση που έχουν οι
υπεύθυνοι των καταστημάτων
υγειονομικού ενδιαφέροντος εί-
ναι να εφοδιάζονται με Βιβλίο
Αναφοράς του Ν. 3868/ 2010,
το οποίο απαιτείται να είναι θε-
ωρημένο από την αδειοδοτού-
σα Αρχή. Στο συγκεκριμένο βι-
βλίο καταγράφονται τυχόν πα-
ραβάσεις που διαπιστώνονται
από τους αρμόδιους ελεγκτι-
κούς μηχανισμούς.
Πληθώρα
παραβάσεων
Οι παραβάσεις για κάπνισμα
στους κλειστούς ή στεγασμέ-
νους χώρους καταστημάτων
υγειονομικού ενδιαφέροντος
σύμφωνα με την ΚΥΑ 104720
(ΦΕΚ 1315 Τ Β’) 25-10-2010 τα-
ξινομούνται ως εξής:
n
Ανοχή ή μη επέμβαση του
υπευθύνου.
n
Μη πραγματοποίηση συ-
στάσεων στους παραβάτες.
n
Μη λήψη μέτρων για την
αποτροπή των παραβάσεων.
n
Μη ανάρτηση απαγορευτι-
κού σήματος (το οποίο θα πρέ-
πει να τοποθετείται σε κάθε
15m2 του χώρου).
n
Μη ανταπόκριση του υπευ-
θύνου σε διαμαρτυρία για την
πραγματοποίηση της παράβα-
σης.
n
Μη συνεργασία του υπευ-
θύνου με τα αρμόδια όργανα
κατά τη διεξαγωγή του ελέγ-
χου.
Οι παραβάσεις και
οι επιπτώσεις
Η μη τήρηση Βιβλίου Αναφο-
ράς του Ν. 3868/ 2010 αποτελεί
παράβαση και βεβαιώνεται ως
μη συνεργασία του υπευθύνου
από τα αρμόδια όργανα – το
ίδιο ισχύει και για την περίπτω-
ση που δεν δηλώνεται η απώ-
λεια του Βιβλίου Αναφοράς
στην αδειοδοτούσα Αρχή.
Το ερώτημα που προκύπτει
εδώ είναι το εξής: Τηρούν οι
αρμόδιες υπηρεσίες της Τοπι-
κής Αυτοδιοίκησης αντίστοιχο
αρχείο με καταγραφή της ημε-
ρομηνίας θεώρησης – αριθμού
πρωτοκόλλου των σχετικών Βι-
βλίων Αναφοράς Καπνίσματος
της κάθε επιχείρησης;
Λόγω του ότι το προβλεπόμε-
νο ηλεκτρονικό σύστημα κατα-
γραφής των παραβάσεων ακό-
μη δεν είναι σε εφαρμογή, δίνε-
ται η δυνατότητα σε οποιονδή-
ποτε παραβάτη να μπορεί να
δηλώνει απώλεια του Βιβλίου
της επιχείρησής του στην Αδει-
οδοτούσα Αρχή και έτσι με αυ-
τό τον τρόπο να παραμένει κα-
θαρό το Βιβλίο του σε μεταγε-
νέστερο έλεγχο από οποιαδή-
ποτε Ελεγκτική Αρχή. Να επι-
σημάνουμε επίσης ότι:
n
Το διοικητικό πρόστιμο για
καθεμία από τις παραπάνω πα-
ραβάσεις αντιστοιχεί στο ποσό
των
600 για τον επιχειρημα-
τία και στο ποσό των
60 για
τον καπνιστή.
n
Σε περίπτωση που διαπι-
στώνεται υποτροπή, το πρόστι-
μο διπλασιάζεται για κάθε πα-
ράβαση σύμφωνα με το αμέ-
σως προηγούμενο πρόστιμο
που έχει επιβληθεί στην επιχεί-
ρηση.
Στην τέταρτη υποτροπή το
κατάστημα σφραγίζεται προ-
σωρινά για δέκα (10) ημέρες
και στην πέμπτη υποτροπή γί-
νεται οριστική σφράγιση του
καταστήματος.
n
Δίνεται η δυνατότητα επί-
σης στον επιχειρηματία εντός
προθεσμίας δέκα (10) εργάσι-
μων ημερών από την επίδοση
της Πράξης Επιβολής Προστί-
μου να διατυπώσει γραπτώς τις
αντιρρήσεις του στον προϊστά-
μενο της υπηρεσίας στην οποία
ανήκει το όργανο το οποίο δια-
πίστωσε την παράβαση. Σε πε-
ρίπτωση που παρέλθει άπρακτη
αυτή η προθεσμία, το επιβληθέν
πρόστιμο οριστικοποιείται, ενώ
σε περίπτωση άμεσης καταβο-
λής του ποσού του προστίμου
εντός 15 ημερών από την επίδο-
ση, κοινοποίηση ή θυροκόλλη-
ση της Πράξης Επιβολής του,
συνεπάγεται μείωση του ποσού
του προστίμου κατά 50%.
n
Όταν ο παραβάτης προ-
βάλλει επαρκείς αντιρρήσεις,
κατά την έγγραφη αιτιολογημέ-
νη κρίση του προϊσταμένου της
υπηρεσίας στην οποία ανήκει
το όργανο το οποίο διαπίστωσε
την παράβαση, το πρόστιμο
θέμα
'
'
Η υποχρέωση
που έχουν οι
υπεύθυνοι των
καταστημάτων
υγειονομικού
ενδιαφέροντος
είναι να
εφοδιάζονται
με Βιβλίο
Αναφοράς του
Ν. 3868/ 2010,
το οποίο
απαιτείται να
είναι
θεωρημένο από
την
αδειοδοτούσα
Αρχή.
1...,34,35,36,37,38,39,40,41,42,43 45,46,47,48,49,50,51,52
Powered by FlippingBook