34
cover
story
FOOD
Service
συνθέτουν την επιτυχία στον τομέα της μαζικής εστίασης». Ο κ.
Δημήτρης Φραγκούλης (Πυλιακή Γη μΕΠΕ) όχι μόνο θεωρεί σημα-
ντική την καινοτομία, αλλά τη χαρακτηρίζει και ως μονόδρομο για
την επιβίωση λέγοντας: «Σε μία εποχή που όλα μοιάζουν να είναι
εναντίον της επιχειρηματικότητας –με πρώτο εχθρό το ίδιο το κρά-
τος (ανεξαρτήτως κομμάτων και πολιτικών πεποιθήσεων)– η καινο-
τομία είναι σχεδόν μονόδρομος. Και αυτό που μπορεί να κάνει μία
επιχείρηση του χώρου της μαζικής εστίασης είναι να κερδίσει το
στοίχημα της επιβίωσης (αρχικά) και της επιτυχίας μέσα από την
καθιέρωση στη συνέχεια». Όμοια και ο κ. Ζέλιος Μπόρας θεωρεί
ότι: «Το προϊόν είναι το πλέον σημαντικό στοιχείο. Μάλιστα στη δι-
κή μας περίπτωση αυτό είναι που μας έβαλε στην αγορά».
Βρίσκοντας τη διαφορά…
Πολλές φορές αυτό που κάνει μία επιχείρηση ξεχωριστή από τις
άλλες ομοειδείς της είναι το στοιχείο διαφοροποίησής της. Πρό-
κειται ουσιαστικά για αυτό το διαφορετικό στοιχείο που η ίδια δια-
θέτει και την «ξεχωρίζει» στα μάτια των καταναλωτών της. Ορισμέ-
να παραδείγματα αυτού του διαφορετικού ακολουθούν:
•
Γιάννης Γεωργιάδης (Yοleni’s): «
Τα προϊόντα που φιλοξενού-
με είναι επιλεγμένα με αυστηρά ποιοτικά κριτήρια. Εκτός του ότι
δεν έχουν κανένα συντηρητικό (εκτός από τα αλλαντικά για ευνόη-
τους λόγους), έχουν όλες τις απαραίτητες πιστοποιήσεις που κάθε
προϊόν χρειάζεται για να προωθηθεί και να εξαχθεί μαζικά. Είναι
προσεκτικά επιλεγμένα ανάμεσα από δεκάδες άλλα, από κάθε γω-
νιά της Ελλάδας, από αποκλειστικά μικρούς παραγωγούς, που δεί-
χνουν σεβασμό στον τόπο και στις παραδόσεις τους».
•
Πόπη Κονταράτου (Popy’s Gourmet Popcorn):
«Τα στοιχεία
που διαφοροποιούν τα προϊόντα μας αφορούν τόσο τις ειδικές με-
θόδους παραγωγής του ποπκόρν μας όσο και τις εξαιρετικής ποιό-
τητας πρώτες ύλες, που εν συνεχεία δημιουργούν τις gourmet μας
γεύσεις. Το Popy’s Gourmet Popcorn φτιάχνεται χειροποίητα κα-
θημερινά, μία παρτίδα τη φορά. Για την παραγωγή του ποπκόρν
μας χρησιμοποιούμε μόνο θερμό αέρα, προκειμένου να εξασφαλί-
ζουμε ότι αυτό είναι ελαφρύ, αφράτο και ότι παρασκευάζεται με
τον πιο υγιεινό τρόπο, χωρίς την προσθήκη λιπαρών ουσιών και
ελαίων. Στη συνέχεια, για να δημιουργήσουμε τις gourmet γεύσεις
του ποπκόρν μας, χρησιμοποιούμε υψηλής ποιότητας πρώτες
ύλες και 100% φυσικά συστατικά. Τα προϊόντα μας δεν περιέχουν
συντηρητικά, τεχνητές γεύσεις, αρώματα και χρώματα».
•
Δημήτρης Φραγκούλης (Πυλιακή Γη μΕΠΕ):
«Η καινοτομία, η
οποία σε εμάς εκφράζεται κυρίως μέσα από την αξιοποίηση είτε
ξεχασμένων ή παραμελημένων ελληνικών πρώτων υλών (παρά-
δειγμα, ο καρπός της μυρτιάς ή η μαύρη κορινθιακή σταφίδα) είτε
νέων και πρωτοποριακών πρώτων υλών από νέους Έλληνες παρα-
γωγούς (μαύρο σκόρδο) είτε η ανακάλυψη νέων χρήσεων ήδη
γνωστών ελληνικών προϊόντων (παράδειγμα, η Ελιά Καλαμών με
σοκολάτα υγείας). Παράλληλα, εκπαιδεύουμε το κοινό μας στον
τρόπο της χρήσης αυτών των νέων προϊόντων που δημιουργούμε.
Όμως το ευχάριστο είναι ότι η σχέση αυτή είναι αμφίδρομη: το
κοινό και οι πελάτες μας (μεταξύ αυτών γνωστοί και πρωτοπόροι
chef) μας “δείχνουν” και τρόπους χρήσης των προϊόντων μας που
εμείς δεν είχαμε καν σκεφτεί όταν τα δημιουργούσαμε. Αυτό είναι
ένα στοιχείο που όχι μόνο μας ικανοποιεί, αλλά και που μας δυνα-
μώνει ηθικά να συνεχίσουμε μέσα σε ένα απρόβλεπτο και ανασφα-
λές επιχειρηματικά περιβάλλον να δημιουργούμε νέα προϊόντα και
να βελτιώνουμε τις τεχνικές μας».
•
Ζέλιος Μπόρας:
«Δεν έχουμε ανταγωνισμό. Εμείς διαθέτουμε
πιστοποιημένο εργαστήριο, μοναδικές πρώτες ύλες και συνταγές
της περιοχής μας. Επίσης, κάτι μοναδικό για την κατηγορία μας εί-
ναι η ιχνηλασιμότητα των προϊόντων μας. Κάθε πελάτης μπορεί μέ-
σω των ειδικών κωδικών που έχουμε στα προϊόντα μας να δει ποιο
κομμάτι του βουβαλιού έχει αγοράσει, από ποιον παραγωγό στην
Ελλάδα και σε ποια περιοχή βρίσκεται το ζώο».