FOOD
Service
32
cover
story
των πηγών χρηματοδότησης, την εξεύρεση των κατάλληλων προ-
μηθευτών, τη διαφοροποίηση του προϊόντος και την αναγνώριση
και αξιολόγηση του ανταγωνιστικού περιβάλλοντος».
•
Δημήτρης Φραγούλης (Πυλιακή Γη μΕΠΕ):
«Τόσα πολλά που
είναι δύσκολο να καταγραφούν στις σελίδες ενός εντύπου. Αν
αφήσει κανείς στην άκρη τα διαδικαστικά και τα τυπικά και επικε-
ντρωθεί στα ουσιαστικά, θα συνοψίζαμε στη δυσκολία της δημι-
ουργίας οικονομικών δικτύων διανομής, στην ευκολία που πολλοί
καταφεύγουν στην –κακή συνήθως– αντιγραφή πρωτότυπων ιδεών
και προϊόντων και φυσικά στην έλλειψη επενδυτικών κεφαλαίων».
•
Ζέλιος Μπόρας (Μπόρας):
«Η φορολογική αβεβαιότητα και η
ευρύτερη αστάθεια είναι, μεταξύ άλλων, ορισμένα από τα προβλή-
ματα που αντιμετωπίζουν οι επιχειρηματίες σήμερα (και όχι μόνο
της εστίασης). Ένα, όμως, ιδιαίτερα σημαντικό πρόβλημα είναι ο
αθέμιτος ανταγωνισμός.
Συχνά βλέπουμε στην αγορά να διακινείται κρέας το οποίο “βα-
φτίζουν” βουβαλίσιο και δεν έχει καμία σχέση με αυτό και δεν γνω-
ρίζουμε ούτε τις συνθήκες παραγωγής του. Στο μεταξύ, η αγορά
γνωρίζει εμάς για το συγκεκριμένο προϊόν και μας ανησυχεί ότι
μπορεί να χρεωθούμε λάθη άλλων τη στιγμή που εμείς έχουμε πι-
στοποιήσει όλες μας τις διαδικασίες παραγωγής. Μάλιστα για το
σκοπό αυτόν και για να προστατεύσουμε το προϊόν μας, το διαθέ-
τουμε μόνο συσκευασμένο».
Η καινοτομία ανοίγει την όρεξη
Σε άμεση σχέση και εξάρτηση με την επιχειρηματικότητα, η και-
νοτομία δείχνει να παίζει σημαντικό ρόλο για τους επαγγελματίες.
Ειδικά σε έναν κλάδο όπως αυτός της εστίασης, οι επαγγελματίες
αναζητούν τρόπους που θα τους οδηγήσουν στη βιωσιμότητα της
επιχείρησης. Όπως δηλώνει ο κ. Γεωργιάδης (Υοleni’s): «Η καινο-
τομία είναι πάρα πολύ σημαντική, διότι με την καινοτομία προωθεί-
ται η επιχειρηματικότητα και δίνεται μέλλον στον κλάδο και σε αυ-
τούς που εξαρτώνται από αυτόν». Για την κα Πόπη Κονταράτου
(Popy’s Gourmet Popcorn): «Η καινοτομία αποτελεί το κλειδί για
την επιτυχία στο ιδιαίτερα ανταγωνιστικό και απαιτητικό περιβάλ-
λον της μαζικής εστίασης σήμερα. Η δημιουργική βελτίωση και
εξέλιξη προϊόντων, οι βελτιωμένες μέθοδοι συσκευασίας αυτών
και η αναγνώριση και επέκταση σε νέες αγορές είναι στοιχεία που