Food Service τ. 126 - page 31

Η αγάπη για την παράδοση αλλά και ένα στοίχημα ήταν οι «αι-
τίες» του ξεκινήματος της Πυλιακής Γης μΕΠΕ. Ο κ. Δημήτρης
Φραγκούλης μάς εξηγεί: «Το δικό μας εγχείρημα ξεκίνησε από ένα
στοίχημα. Οικογενειακές καταβολές από την Άνδρο (γνωστή για τα
γλυκά κουταλιού) και από την Πύλο (γνωστή για την ελιά της). Πώς
μπορούν να συνδυαστούν αυτές οι δύο παραδόσεις που μέχρι τό-
τε ήταν πρακτικά ασυνδύαστες και… άγνωστες μεταξύ τους; Έτσι
ξεκινήσαμε ένα καινοτόμο γλυκό κουταλιού, το έδεσμα της Ελιάς
Καλαμών σε σιρόπι κρασιού και ανθόμελου. Το προϊόν αυτό ήταν
που μας καθιέρωσε σαν εταιρεία, αλλά το σημαντικό ήταν ότι η
επιτυχία του (όχι απαραίτητα η οικονομική) ήταν αυτή που μας…
ξεκόλλησε από μία επαγγελματική πορεία στο χώρο του Διαδικτύ-
ου και μας άλλαξε τα… μυαλά και τη ζωή!».
Εξίσου ενδιαφέρουσα είναι και η ιστορία του κ. Ζέλιου Μπόρα,
που ξεκίνησε το 1987 με ένα μικρό κρεοπωλείο (17τ.μ.) στις Σέρ-
ρες. Η υψηλή ποιότητα των κρεάτων τους τους οδήγησε σε ένα
μεγαλύτερο κρεοπωλείο (60τ.μ.) λίγα χρόνια αργότερα και σε ένα
ακόμη μεγαλύτερο (180τ.μ.) το 2001. Όμως η ευκαιρία παρουσιά-
στηκε όταν ξέσπασε το διατροφικό σκάνδαλο με τις τρελές αγελά-
δες. Όπως ο ίδιος μάς αναφέρει: «Η δουλειά μας τριπλασιάστηκε
εκείνη την περίοδο, καθώς ο κόσμος αναζητούσε το ελληνικό κρέ-
ας. Τότε, μάλιστα, δοκιμάσαμε να λανσάρουμε και το βουβαλίσιο
κρέας, το οποίο ο καταναλωτής δύσκολα πείστηκε να δοκιμάσει.
Το βουβαλίσιο κρέας μύριζε εξαιτίας του τρόπου εκτροφής του και
αυτό το έκανε ανεπιθύμητο». Η συνέχεια, όμως, ανέτρεψε τα πά-
ντα, καθώς οι ίδιοι οι ιδιοκτήτες ήταν αποφασισμένοι να προχωρή-
σουν την ιδέα τους. Ο κ. Μπόρας θυμάται: «Επιμείναμε και σκε-
φτήκαμε να αλλάξουμε τον τρόπο εκτροφής του βουβαλιού. Το
βγάλαμε από το νερό και τη λάσπη και τελικά η γεύση του άλλαξε.
Θύμιζε περισσότερο κυνήγι και μοσχάρι. Στη συνέχεια αποφασίσα-
με να φτιάξουμε καβουρμά και να το λανσάρουμε σε έκθεση. Η
αποδοχή ήταν μεγάλη και ξεκινήσαμε την παραγωγή του. Προχω-
ρήσαμε με λουκάνικα και σαλαμάκι, τα οποία είχαν επίσης μεγάλη
αποδοχή από εστιατόρια και ξενοδοχεία σε όλη την Ελλάδα. Αυτή
η υψηλή ζήτηση μας οδήγησε το 2007 στο να κάνουμε το δικό μας
εργαστήριο για τα προϊόντα μας». Και επειδή οι αριθμοί πολλές
φορές μιλούν από μόνοι τους, το ενδιαφέρον για το βουβαλίσιο
κρέας πιστοποιείται από το γεγονός ότι το 2001 η εταιρεία Μπό-
ρας διέθεσε στην αγορά 150 κιλά κρέας και το 2015 50 τόνους!
Η επιχειρηματικότητα έχει προβλήματα!
Είναι μάλλον αυτονόητο ότι η πορεία καμίας επιτυχημένης επι-
χείρησης δεν ήταν εύκολη ή ιδανική. Αντίθετα, κάθε μέρα είναι μία
νέα πρόκληση για κάθε επιχείρηση που δραστηριοποιείται σε μία
ασταθή οικονομία. Όμως, υπάρχουν επιχειρήσεις που με τις κα-
τάλληλες κινήσεις μπορούν και επιβιώνουν. Ποια είναι τα προβλή-
ματα που μπορεί να αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις του κλάδου
της εστίασης; Οι ίδιοι απαντούν στο Food Service:
Γιάννης Γεωργιάδης (Υοleni’s):
«Φόροι έμμεσοι και άμεσοι
και όλα τα υπόλοιπα γνωστά προβλήματα που εμποδίζουν την
ιδιωτική επιχειρηματικότητα, την ανάπτυξη και τις επενδύσεις στην
πατρίδα μας σήμερα».
Πόπη Κονταράτου (Popy’s Gourmet Popcorn):
«Τα προβλή-
ματα και οι δυσκολίες της επιχειρηματικότητας στη μαζική εστίαση
δεν διαφέρουν πολύ από αυτά που συναντά οποιοσδήποτε νέος
επιχειρηματίας στη χώρα μας. Αφορούν δε κυρίως την εξεύρεση
1...,21,22,23,24,25,26,27,28,29,30 32,33,34,35,36,37,38,39,40,41,...52
Powered by FlippingBook