Τουριστική Αγορά τ. 265 - page 58

58
ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
ΘΕΜΑ ΕΞΩΦΥΛΛΟΥ
δημόσια και την ιδιωτική εκπαίδευση, η οποία
έχει εισχωρήσει πολύ βαθιά τα τελευταία
χρόνια στην τουριστική εκπαιδευτική συνεί-
δηση της αγοράς. Οι δύο αυτοί φορείς θα
έχουν μία διαφορετική φιλοσοφία μεταφο-
ράς γνώσης, ο μεν δημόσιος βασίζεται σε
ένα όχι τόσο ενημερωμένο και εκσυγχρονι-
σμένο σύστημα, η δε ιδιωτική εκπαίδευση
(όχι όλη) λόγω συνεργασιών με αναγνωρι-
σμένα πανεπιστήμια του εξωτερικού προ-
σφέρει προγράμματα με σύγχρονη δομή και
θεματολογία.
Σε γενικές γραμμές, οι δημόσιοι τουριστι-
κοί εκπαιδευτικοί φορείς είναι εγκλωβισμέ-
νοι σε ένα σύστημα εκπαίδευσης που εστιά-
ζει περισσότερο στην επαγγελματική κατάρ-
τιση και στην ανάπτυξη τεχνικών και δεξιοτή-
των.
Εάν θέλουμε αυτό να αλλάξει, θα πρέπει
οι φορείς σε τακτά χρονικά διαστήματα να
διενεργούν την κατάλληλη ερευνά αγοράς
και να ανακαλύπτουν τι είναι αυτό που αλλά-
ζει τη βιομηχανία του τουρισμού σήμερα και
στο μέλλον και πώς αυτό θα επηρεάσει τη
λειτουργία και τις ανάγκες των επιχειρήσε-
ων, αλλά και τις ανάγκες και τις συμπεριφο-
ρές των καταναλωτών/επισκεπτών.
Θέματα που έχουν να κάνουν με τη ρα-
γδαία ανάπτυξη και επιρροή της τεχνολο-
γίας, τα κοινωνικά και ψηφιακά δίκτυα και το
ρόλο τους, τους νέους κυρίαρχους πρωταγω-
νιστές (ΟΤΑ) και πώς αναδιαρθρώνουν τον
τουρισμό, το ρόλο της διαχείρισης εσόδων
στην επιβίωση και ανάπτυξη των επιχειρήσε-
ων και άλλα πολλά θα πρέπει να αναγνωρι-
στούν και με κάποιον τρόπο να ενσωματω-
θούν στα προγράμματα σπουδών, κάτι το
οποίο μέχρι σήμερα δεν εφαρμόζεται. Αυτή
η πραγματικότητα/διαφορά προς το παρόν
εξισορροπεί την παροχή κατάρτισης και γνώ-
σεων στους εκπαιδευόμενους στον κλάδο.
Εθνικότητες σπουδαστών στο ΒCA –
Κινήσεις με στόχο την προσέλκυση
αλλοδαπών σπουδαστών
Στη σχολή BCA υπάρχουν φοιτητές από
διάφορες εθνικότητες, κυρίως όμως προέρ-
χονται από Ελλάδα, Ρωσία, Ουκρανία, Φιλιπ-
πίνες, Σερβία, Αλβανία, Κίνα, αφρικανικές
χώρες.
Προτάσεις προς την πολιτεία όσον
αφορά τις τουριστικές σχολές
Σύμφωνα με τον κ. Χανδρινό, στην υπάρ-
χουσα κατάσταση δεν υπάρχουν οι δυνατότη-
τες αλλά ίσως δεν χρειάζονται και πολλές
αλλαγές όσον αφορά τη δομή και τις διαβαθ-
μίσεις της τουριστικής εκπαίδευσης στη χώ-
ρα μας. Αυτό που χρειάζεται άμεσα είναι ο
εκσυγχρονισμός και η αναβάθμιση των τουρι-
στικών προγραμμάτων σε όλα τα επίπεδα
(όπως προαναφέραμε) και ένας γρήγορος
τρόπος για να γίνει αυτό είναι οι φορείς να
εντοπίζουν γρήγορα τις νέες τάσεις και ανά-
γκες της τουριστικής βιομηχανίας σε εθνικό
και παγκόσμιο επίπεδο και να προσαρμόζουν
τα προγράμματά τους σε αυτά τα δεδομένα.
Αυτό όμως που ο ίδιος θέλει να επισημά-
νει είναι ότι κατά την προσωπική του άποψη
είναι πολύ σημαντικό, αν η Ελλάδα έχει την
πρόθεση να εδραιωθεί ως τουριστικός προ-
ορισμός και να έχει μία διαρκή βελτίωση
της ανταγωνιστικότητας μέσω των τουριστι-
κών υπηρεσιών που προσφέρονται, αλλά
και να μπορέσει να αυξήσει κατακόρυφα τη
ζήτηση για τουριστικές σπουδές από το
εσωτερικό/εξωτερικό, θα πρέπει άμεσα να
αλλάξει το θεσμικό πλαίσιο απασχόλησης
στον ελληνικό τουρισμό, το οποίο είναι εν
κενώ.
CHEF D’ OEUVRE
Η CHEF D’ OEUVRE (
-
vre.gr), σύμφωνα με το διευθυντή της σχο-
λής, Αναστάσιο Περιμένη, είναι η πρώτη και
μεγαλύτερη σχολή στην Ελλάδα, αποκλειστι-
κά εξειδικευμένη στη γαστρονομική εκπαί-
δευση, με σύγχρονη φιλοσοφία εκπαίδευσης,
η οποία καθοδηγεί, διαμορφώνει και πλάθει
μελλοντικούς επαγγελματίες με υψηλούς
στόχους, σε ένα διεθνές περιβάλλον που
αποδέχεται τη γαστρονομία ως δείγμα πολιτι-
σμού και δημιουργίας.
Η σημασία της τουριστικής εκπαίδευσης
και κατάρτισης σήμερα στην Ελλάδα
Όπως σημειώνει ο κ. Περιμένης, η σημασία
της τουριστικής εκπαίδευσης είναι η δημιουρ-
γία εξειδικευμένων στελεχών σωστά καταρτι-
σμένων με υψηλής ποιότητας εκπαίδευση,
ώστε να βελτιωθεί η ποιότητα των προσφερό-
μενων υπηρεσιών και να εξαλειφθεί το φαινό-
μενο της πρόχειρης και υποβαθμισμένης πα-
ροχής υπηρεσιών στη χώρα μας.
Το επίπεδο της τουριστικής
εκπαίδευσης και κατάρτισης σήμερα
στη χώρα μας και η απορρόφηση
σπουδαστών από την τουριστική
βιομηχανία
Το επίπεδο της τουριστικής εκπαίδευσης
έχει αναβαθμιστεί γιατί έχουν αυξηθεί οι
απαιτήσεις της αγοράς, διευκρινίζει ο κ. Πε-
ριμένης. Η απορρόφηση των αποφοίτων εί-
ναι υψηλότατη ειδικά τους τουριστικούς μή-
νες γιατί είναι πλέον γεγονός ότι η αγορά ερ-
γασίας ζητά πτυχιούχους και όχι εμπειρικούς
επαγγελματίες.
1...,48,49,50,51,52,53,54,55,56,57 59,60,61,62,63,64,65,66,67,68,...104
Powered by FlippingBook