Τουριστική Αγορά τ. 265 - page 54

54
ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
ΘΕΜΑ ΕΞΩΦΥΛΛΟΥ
οι εγκαταστάσεις ευρωπαϊκού επιπέδου του Εκπαιδευτικού Ομίλου
LE MONDE στο Μοσχάτο περιλαμβάνουν, πέρα από τις σύγχρονες
αίθουσες διδασκαλίας και χώρους που θυμίζουν ένα ξενοδοχείο, και
πλήθος εργαστηρίων, όπως bar, εργαστήριο οροφοκομίας, εστιατό-
ριο, εργαστήριο χημείας τροφίμων, εργαστήρια μαγειρικής, ζαχαρο-
πλαστικής, αρτοποιίας και άλλους αντίστοιχους χώρους στους οποί-
ους οι νέοι επαγγελματίες αποκτούν τα κατάλληλα εφόδια για να
ενταχθούν απευθείας στους αντίστοιχους χώρους εργασίας.
Απορρόφηση των αποφοίτων τουριστικών σχολών από την
τουριστική βιομηχανία
Στην περίπτωση του Εκπαιδευτικού Ομίλου LE MONDE, η απορ-
ρόφηση των αποφοίτων της σχολής από την αγορά εργασίας ξεπερ-
νά το 90%. Το κύρος του ονόματος LE MONDE έχει τη μεγαλύτερη
αναγνωρισιμότητα στην τουριστική αγορά εργασίας στην Ελλάδα, κα-
θώς οι εκπρόσωποι των τουριστικών επιχειρήσεων γνωρίζουν ότι οι
απόφοιτοι του Εκπαιδευτικού Ομίλου LE MONDE εδώ και δύο δεκα-
ετίες περίπου έχουν τις απαραίτητες γνώσεις και τα εφόδια που
απαιτούνται για να ξεκινήσουν μία επιτυχημένη επαγγελματική πο-
ρεία στον τουρισμό.
Εθνικότητες σπουδαστών στα τουριστικά τμήματα στον Όμιλο
LE MONDE
Στον Εκπαιδευτικό Όμιλο LE MONDE τα μαθήματα διδάσκονται
στην ελληνική γλώσσα. Το μεγαλύτερο ποσοστό των σπουδαστών εί-
ναι ελληνικής υπηκοότητας.
Οι συνθήκες και οι προδιαγραφές ώστε να υπάρξει
ικανοποιητική προσέλκυση σπουδαστών από άλλες χώρες για
σπουδές
Ο τουρισμός στην Ελλάδα είναι ο τομέας με τις μεγαλύτερες προ-
οπτικές και ο μόνος ο οποίος παρουσιάζει σταθερά ανοδική πορεία
τα τελευταία χρόνια. Επομένως, σαφώς υπάρχουν οι προϋποθέσεις
ώστε να αποτελέσει η χώρα ένα διεθνές ή έστω ευρωπαϊκό κέντρο
τουριστικών σπουδών. Ωστόσο, εδώ χρειάζεται η συμβολή της πολι-
τείας, η οποία θα καθορίσει το γενικότερο πλαίσιο που μπορεί να
βοηθήσει στην προσέλκυση σπουδαστών από το εξωτερικό.
Ο Εκπαιδευτικός Όμιλος LEMONDE αποτελεί ένα παράδειγμα του-
ριστικής σχολής η οποία διαθέτει όλες τις απαραίτητες κτηριακές υπο-
δομές και έχει την απαραίτητη τεχνογνωσία που απαιτείται για την παρο-
χή υψηλού επιπέδου εκπαίδευση και κατάρτιση στις τουριστικές επιχει-
ρήσεις. Από αυτή την άποψη, υπάρχει η δυνατότητα για ταυτόχρονη φοί-
τηση αγγλόφωνων σπουδαστών. Ωστόσο, η πολιτεία είναι αυτή που μπο-
ρεί να καθορίσει το νομοθετικό πλαίσιο, ώστε να λειτουργήσουν αντίστοι-
χα τμήματα σε τουριστικές σχολές στην Ελλάδα.
Προτάσεις προς την πολιτεία όσον αφορά τις τουριστικές
σχολές
Αυτό που έχει ιδιαίτερη σημασία, σήμερα, είναι η χάραξη μίας ενι-
αίας, μακροπρόθεσμης πολιτικής στον τομέα της τουριστικής εκπαί-
δευσης. Σαφώς, οι διαρκείς αλλαγές στο νομοθετικό πλαίσιο, που πα-
ρατηρούνται τα τελευταία χρόνια, δεν βοηθούν στη διαμόρφωση στα-
θερών και υγιών βάσεων στον τομέα της εκπαίδευσης, ειδικά στην
τουριστική εκπαίδευση, που δημιουργεί τους επαγγελματίες που θα
επανδρώσουν τις τουριστικές επιχειρήσεις, τη βαριά βιομηχανία της
χώρας.
Χρειάζεται, επομένως, μία ενιαία και σταθερή γραμμή από την πο-
λιτεία που να δημιουργεί τις κατάλληλες προϋποθέσεις για την τουρι-
στική εκπαίδευση. Σε αυτό το πλαίσιο είναι σημαντικό να τονιστεί ότι
οι δημόσιοι φορείς που ασχολούνται με το αντικείμενο αυτό οφείλουν
να αξιολογούν και να πιστοποιούν τα παρεχόμενα προγράμματα
σπουδών στον τουρισμό με βάση τα διεθνή πρότυπα σπουδών, με
απώτερο στόχο τη διαρκή αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος.
Επίσης, πρέπει να γίνονται αυστηροί έλεγχοι από την πολιτεία για το
αν έχουν πιστοποιημένη, τουλάχιστον διετή, κατάρτιση όσοι εργάζο-
νται στις τουριστικές και επισιτιστικές επιχειρήσεις.
Η διαρκής αναβάθμιση της τουριστικής εκπαίδευσης θα φέρει τη
βελτίωση του παρεχόμενου τουριστικού προϊόντος. Στο γενικότερο
τοπίο της τουριστικής αγοράς, όπως διαμορφώνεται διεθνώς, ο ελλη-
νικός τουρισμός πρέπει να γίνει πιο ανταγωνιστικός για να βελτιώσει
τη θέση του διεθνώς.
1...,44,45,46,47,48,49,50,51,52,53 55,56,57,58,59,60,61,62,63,64,...104
Powered by FlippingBook