Τουριστική Αγορά τ. 270 - page 7

Η αναβάθμιση της ποιότητας του τουρι-
στικού προϊόντος αποτελεί βασική προτε-
ραιότητα του Υπουργείου Τουρισμού. Επι-
πλέον, στη σύγχρονη οικονομική συγκυρία
έχει ιδιαίτερη σημασία η διεύρυνση των δυ-
νατοτήτων εκπαίδευσης/κατάρτισης με
εμπλουτισμό και διεύρυνση των γνώσεων,
δεξιοτήτων και προσόντων, ενίσχυση των
ευκαιριών απασχόλησης για τους εργαζόμε-
νους στον τουρισμό και ιδιαίτερα για τους
νέους. Γι’ αυτό η επένδυση στο ανθρώπινο
δυναμικό αποτελεί πρωταρχικό στόχο και
προτεραιότητα για το Υπουργείο Τουρι-
σμού.
Το Υπουργείο Τουρισμού δημιουργεί ένα
σύγχρονο πλαίσιο εκπαίδευσης και επαγγελ-
ματικής κατάρτισης στον τομέα του τουρι-
σμού που θα βελτιώσει την ανταγωνιστικότη-
τα του τόπου μας. Μέσα σε σχετικά σύντο-
μο χρονικό διάστημα ενσωματώθηκε η λει-
τουργία των σχολών του Οργανισμού Τουρι-
στικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης στο
Υπουργείο Τουρισμού και απομένουν κάποι-
ες τελευταίες διοικητικές λεπτομέρειες.
Για τον περαιτέρω εμπλουτισμό των επιλο-
γών του ανθρώπινου δυναμικού που ενδιαφέ-
ρεται να απασχοληθεί στον τουρισμό, το
Υπουργείο εργάζεται σε μία σειρά δράσεων:
α) Ενισχύονται οι προσπάθειες για την
αναδιάρθρωση των προγραμμάτων σπουδών
των ΑΕΙ/ΑΤΕΙ στον τομέα του τουρισμού, με
στόχο τη διοχέτευση στην τουριστική αγορά
εξειδικευμένων στελεχών επιστημονικής κα-
τάρτισης, ώστε ο ελληνικός τουρισμός να
μπορεί να ανταποκρίνεται στις νέες διεθνείς
τάσεις και να ικανοποιεί την ενεργό ζήτηση.
β) Σε συνεργασία με το ΥπΠΕΘΠΑ ανα-
βαθμίζονται τα προγράμματα σπουδών των
Ανώτερων Σχολών Τουριστικής Εκπαίδευ-
σης και δημιουργείται επαγγελματική σχολή
τριετούς φοίτησης, που θα προσφέρουν υψη-
λής ποιότητας εκπαίδευση και κατάρτιση σε
Έλληνες και ξένους σπουδαστές οι οποίοι
προτίθενται να δραστηριοποιηθούν στην ξε-
νοδοχειακή βιομηχανία σε συνδυασμό με
πρακτική άσκηση σε ξενοδοχειακές μονά-
δες. Οι σπουδές θα παρέχονται και στην αγ-
γλική γλώσσα, ώστε να προσελκύσουν σπου-
δαστές από την ευρύτερη ευρωπαϊκή-μεσο-
γειακή περιοχή, αλλά και από τα Βαλκάνια
και τη Ρωσία, με οικονομική συμμετοχή των
σπουδαστών αυτών. Επιπλέον, θα δίνεται η
δυνατότητα στους αποφοίτους να συνεχίσουν
τη φοίτησή τους στις αντίστοιχες σχολές των
ΑΕΙ και ΑΤΕΙ της χώρας.
γ) Αναθεωρούνται τα προγράμματα σπου-
δών των σχολών μετα-δευτεροβάθμιας εκ-
παίδευσης (ΙΕΚ και ΕΠΑΣ) του πρώην Οργα-
νισμού Τουριστικής Εκπαίδευσης και Κατάρ-
τισης. Με αυτό τον τρόπο, θα προσφέρεται
στους νέους υψηλού επιπέδου τεχνική εκπαί-
δευση, ώστε να συνεισφέρουν άμεσα σε
κλάδους του τουρισμού, συμπεριλαμβανομέ-
νων και των επιχειρήσεων που δραστηριοποι-
ούνται σε ειδικές μορφές τουρισμού.
δ) Ενισχύονται τα Προγράμματα Σπουδών
7
ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Η
τουριστική εκπαίδευση στην Ελλάδα αποτελεί σημα-
ντικό τομέα από τον οποίο εξαρτάται άμεσα η ποιό-
τητα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος. Στην Ελ-
λάδα σήμερα υπάρχουν δημόσιες τουριστικές σχο-
λές και ιδιωτικά κολέγια τα οποία συχνά αντιπροσω-
πεύουν τμήματα τουριστικών σπουδών ευρωπαϊκών
πανεπιστημίων. Διαφορετικά τμήματα των τουριστικών σχολών απευ-
θύνονται σε αποφοίτους Γυμνασίου ή Λυκείου. Σήμερα στην Ελλάδα
προσφέρονται και σοβαρές μεταπτυχιακές σπουδές από ιδιωτικά εκ-
παιδευτικά ιδρύματα και από δημόσια εκπαιδευτικά ιδρύματα.
Το περιοδικό «Τουριστική Αγορά» επικοινώνησε με τα εκπαιδευτι-
κά ιδρύματα που προσφέρουν τουριστικές σπουδές και σε αυτό το
τεύχος παρουσιάζει αυτή την έρευνα. Σημαντική ερώτηση του πε-
ριοδικού προς όλους τους συμμετέχοντες που απάντησαν στις ερω-
τήσεις ήταν η σχέση απορρόφησης των αποφοίτων από την αγορά
εργασίας και ο τρόπος εξασφάλισης της συνεχούς σύνδεσης με τις
ανάγκες της τουριστικής δραστηριότητας. Ένα από τα θέματα που
φαίνεται να απασχολεί τους υπευθύνους είναι ότι το υπάρχον σύστη-
μα δεν φαίνεται να αντικατοπτρίζει τη βαρύτητα που έχει ο τουρι-
σμός για την οικονομία, καθώς τα κρατικά τμήματα σπουδών είναι λί-
γα και περιορισμένων δυνατοτήτων.
Μάλιστα, όπως σημειώνουν, παρά την επιθυμία όλων των εκπαι-
δευτικών ιδρυμάτων για συνεχή αναπροσαρμογή των προγραμμά-
των σπουδών, καθώς και των αντικειμένων που αφορούν τις ειδικό-
τητες, όλα τα προγράμματα σπουδών όλων των ΙΕΚ, δημόσιων και
ιδιωτικών, όσον αφορά τις ειδικότητες που λειτουργούν, είναι όλα
αυστηρά καθορισμένα από τη Γενική Γραμματεία Διά Βίου Μάθη-
σης και Νέας Γενιάς.
Υπουργείο Τουρισμού: Τουριστική Εκπαίδευση και Κατάρτιση
1,2,3,4,5,6 8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,...48
Powered by FlippingBook