50
ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
εκσυγχρονισμοσ
του ευρωπαϊκού
εναέριου χώρου
T
ο Ελεγκτικό Συνέδριο της Ευρω-
παϊκής Ένωσης, μέσω των συ-
μπερασμάτων σχετικής μελέτης
που εξέτασε κατά το διάστημα
2004-2016, διαπίστωσε πως το
Single European Sky (SES) δυστυχώς
απέτυχε να κάνει πράξη τους στόχους
του. Όπως ανέφεραν ωστόσο οι ελε-
γκτές που προασπίζονται τα οικονομικά
δεδομένα της Κοινότητας, η πολιτική
του SES δεν έχει κατανοηθεί ακόμη ως
ένα ολοκληρωμένο concept. Αν και δη-
μιουργήθηκε το 2004, ήτοι πριν από 14
και πλέον χρόνια, και έχει προωθηθεί ως
ένα αποδοτικό εργαλείο απέναντι στα
εθνικά μονοπώλια και τον επιμέρους κα-
τακερματισμό του εναέριου χώρου, το
SES συνεχίζει να είναι μη αποδοτικό...
Ποιοι είναι όμως οι στόχοι του SES;
Αρχικά ο δραστικός περιορισμός των
καθυστερήσεων στις αεροπορικές πτή-
σεις, η συρρίκνωση του κόστους και
φυσικά η διαχείριση της ροής του εναέ-
ριου χώρου, καθώς και οι παρεχόμενες
υπηρεσίες εναέριας κυκλοφορίας.
Όσον αφορά το σημείο αυτό, τα στε-
λέχη του Ελεγκτικού Συνεδρίου της Κοι-
Aπαραίτητο βήμα για τις ευρωπαϊκές αερομεταφορές
TRENDS
Το Single European Sky (SES) μπορεί να έχει σαν στόχο τη βελτίωση του τρόπου
διαχείρισης του ευρωπαϊκού εναέριου χώρου, εντούτοις η αποτελεσματικότητά
του αμφισβητείται, γεγονός που έχει οδηγήσει τα κράτη της Γηραιάς Ηπείρου
να εξετάζουν την υλοποίηση εναλλακτικών εθνικών στρατηγικών.