Τουριστική Αγορά τ. 276 - page 52

52
ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
αγνοηθεί. Αν αντιμετωπιστούν τελικά τα
υφιστάμενα ζητήματα θα μπορέσουν να
προστεθούν περίπου 500 εκατομμύρια
επιβάτες αεροπορικών πτήσεων στη
Γηραιά Ήπειρο μέχρι το 2035. Δυστυχώς,
όμως, ούτε οι προσπάθειες της βιομη-
χανίας μέχρι στιγμής έχουν οδηγήσει σε
επαρκή πρόοδο ώστε να επιτευχθούν
σημαντικά οφέλη.
Αυτό που απαιτείται είναι μια πανευ-
ρωπαϊκή λύση αν και δυστυχώς, τα κρά-
τη θέτουν σε προτεραιότητα τις δικές
τους επιδιώξεις και στόχους, θέτοντας
σε δεύτερη μοίρα το συνολικό καλό της
ίδιας της Κοινότητας.
Ποια κρίνεται ως η πλέον ενδεδειγμέ-
νη λύση; Ο σχεδιασμός και η υλοποίηση
μιας στρατηγικής που θα αφορά τον ενα-
έριο χώρο, θα είναι συνεκτική σε εθνικό
και περιφερειακό επίπεδο (National
Airspace Strategy – NAS) και θα στηρί-
ζεται σε περισσότερο «ευφυείς» δομικές
αρχές σε ό,τι αφορά τους κανονισμούς
λειτουργίας.
Εξυπακούεται πως σε αυτή την πραγ-
ματικότητα θα έχουν λόγο, μέσω μιας
ουσιαστικής διαδικασίας διαβούλευσης,
οι άμεσα εμπλεκόμενοι, όπως οι χρήστες
του εναέριου χώρου και οι αεροπορικές
εταιρείες.
Το νέο αυτό σχέδιο θα πρέπει να επι-
τηρείται από μια διοικητική δομή στην
οποία θα συμμετέχουν πολλαπλοί φο-
ρείς, θα υλοποιείται ένας οδικός χάρτης
με προσυμφωνημένα ορόσημα, ενώ
παράλληλα θα υπάρχουν και αναλύσεις
κόστους που θα λειτουργούν υποστηρι-
κτικά ως προς τη συνολική ακολουθού-
μενη πορεία.
Καθεμιά από τις εν λόγω εθνικές
στρατηγικές εναέριου χώρου οφείλουν
να συνδέονται και να διαδρούν με το
ευρύτερο ευρωπαϊκό εναέριο δίκτυο. Με
τον τρόπο αυτό θα μεγιστοποιείται η εύ-
ρυθμη λειτουργία και θα υλοποιούνται οι
στόχοι που τίθενται από το SES μέσα στα
αντίστοιχα περιβαλλοντικά πλαίσια.
Το πιο σημαντικό ζητούμενο για τη
στρατηγική NAS είναι η αξιοπιστία και η
απρόσκοπτη συνέχεια της επιχειρημα-
τικής λειτουργίας, καθώς μόνο έτσι θα
διασφαλιστεί η υψηλή ποιότητα των πα-
ρεχόμενων υπηρεσιών. Η ανθεκτικότητα
πρέπει να ενσωματωθεί στις διαδικασίες,
τα σχέδια αποκατάστασης κρίνονται
ως ζωτικής σημασίας, ενώ η ικανότητα
διαχείρισης ποικίλων καταστάσεων έκτα-
κτης ανάγκης οφείλουν να καθιερωθούν
σε εθνικό επίπεδο.
Όπως αναφέρουν με έμφαση υψηλό-
βαθμα στελέχη της IATA, δεν πρόκειται
για μια επένδυση και μόνο, αλλά για τον
σχεδιασμό και την εφαρμογή μιας στρα-
τηγικής εναέριου χώρου που θα είναι
συνεκτική τόσο σε εθνικό όσο και σε
περιφερειακό επίπεδο.
Η NAS θα οδηγήσει σε βελτίωση της
αποτελεσματικότητας και εν τέλει θα βο-
ηθήσει την Ευρώπη στην υλοποίηση του
Single European Sky.
Οι Πολωνοί «δείχνουν» τον δρόμο
Στελέχη του ΙATA δηλώνουν πως
έχουν «ανοίξει» δίαυλο επικοινωνίας με
τους παρόχους υπηρεσιών αεροναυτι-
κής πλοήγησης (Air Navigation Service
Providers – ANSPs) μιας σειράς χωρών,
όπως Γαλλία, Ισπανία, Ιταλία, Μεγάλη
Βρετανία και Πολωνία. Οι συγκεκριμένες
χώρες ενδιαφέρονται να αναπτύξουν μια
εθνική στρατηγική εναέριου χώρου σε
συνεργασία πάντοτε με την IATA, αλλά
και άλλους πιθανούς ενδιαφερόμενους.
Μάλιστα, το παράδειγμα της Πολωνίας
είναι ενδεικτικό της επείγουσας κατάστα-
σης, καθώς πρόκειται για μια χώρα που
επιθυμεί να εκσυγχρονίσει τη συνολική
διαχείριση του εναέριου χώρου της, ενώ,
αν όλα κυλίσουν ομαλά, προβλέπεται ο
διπλασιασμός της αεροπορικής ζήτησης
κατά τις προσεχείς δύο δεκαετίες!
Με βάση ποικίλους υπολογισμούς και
μετρήσεις, η εφαρμογή ενός σύγχρο-
νου πλαισίου στο επίπεδο του εναέριου
χώρου, σε συνδυασμό με τη διαδικασία
του εκμοντερνισμού των συστημάτων
διαχείρισης της εναέριας κίνησης (ΑΤΜ),
αυτομάτως θα οδηγήσει σε μοναδικά
πλεονεκτήματα για την πολωνική οικο-
νομία. Ενδεικτικά θα προστεθούν 6 δι-
σεκατομμύρια ευρώ σε επίπεδο ετήσιου
ΑΕΠ, αλλά και 65.000 θέσεις εργασίας
μέχρι το 2035.
Αρκεί να σημειωθεί πως στελέχη της
πολωνικής κυβέρνησης εντάσσουν τον
εκσυγχρονισμό του εναέριου χώρου στα
άμεσα και ξεχωριστού ενδιαφέροντος
αναπτυξιακά σχέδιά τους. Οι ίδιοι ισχυρί-
ζονται πως το πολωνικό NAS αναμένεται
να προσδώσει τη στρατηγική κατεύθυν-
ση και πορεία του μέλλοντος του ATM
της ίδιας χώρας. Θα βελτιώσει τη χωρητι-
κότητα του εναέριου χώρου, θα χαράξει
περισσότερες «έξυπνες» διαδρομές που
θα μειώσουν σημαντικά την κατανάλωση
καυσίμων, βελτιώνοντας ταυτόχρονα
την απόδοση και σε επίπεδο περιβαλλο-
ντικής ευαισθησίας.
Συμπερασματικά, δεν αμφισβητεί κα-
νείς πως η αεροπορική διασύνδεση μόνο
θετικά στοιχεία αποφέρει. Έτσι, λοιπόν,
είναι απαραίτητο η Ευρώπη να προ-
σφέρει τις κατάλληλες συνθήκες ώστε
να συνεργαστούν στενά μεταξύ τους οι
εμπλεκόμενοι φορείς με στόχο την καί-
ρια μεταρρύθμιση του εναέριου χώρου.
Επίσης, ένα ακόμα ζητούμενο είναι η
πραγματοποίηση μεταρρυθμίσεων ΑΤΜ
που θα παράγουν περισσότερες επιλογές
για τους επιβάτες, μεγαλύτερους όγκους
κυκλοφορίας προς όφελος αεροπορικών
εταιρειών και αερομεταφορέων. Έτσι η
Κοινότητα θα ωφεληθεί συνολικά από τα
δυνητικά οφέλη που προκύπτουν, ενώ
και κάθε κράτος-μέλος θα αποκτήσει οι-
κονομικό πλεονέκτημα.
TRENDS
1...,42,43,44,45,46,47,48,49,50,51 53,54,55,56,57,58,59,60,61,62,...84
Powered by FlippingBook