Food Service τ. 122 - page 63

FOOD
Service
63
θέμα
εφαρμογή της προαναφερόμε-
νης απαίτησης για τις επιχειρή-
σεις που διαθέτουν αποκλειστι-
κά μη προσυσκευασμένα τρό-
φιμα. Θα πρέπει πλέον ο κατα-
ναλωτής όταν επισκέπτεται μο-
νάδες ομαδικής εστίασης, κα-
ντίνες, ή επιχειρήσεις που πα-
ρασκευάζουν και πωλούν λιανι-
κώς (π.χ. ζαχαροπλαστεία – αρ-
τοποιεία), να ενημερώνεται για
τις ουσίες που προκαλούν αλ-
λεργίες ή δυσανεξίες και οι
οποίες βρίσκονται στα προϊό-
ντα-εδέσματα που διαθέτει η
επιχείρηση. Δηλαδή θα πρέπει
να υπάρχει κάποια πινακίδα σε
εμφανές σημείο της επιχείρη-
σης με την ανάλογη ενημέρω-
ση, αλλιώς θα πρέπει να υπάρ-
χει κάποια ενημέρωση-ένδειξη
στους τιμοκαταλόγους στην
οποία θα αναφέρεται ότι: «Το
κατάστημα διαθέτει κατάλογο
με τα αλλεργιογόνα συστατικά
που υπάρχουν στα προϊόντα
του. Σε περίπτωση που είσαστε
αλλεργικοί σε κάποιο συστατι-
κό, παρακαλούμε απευθυνθείτε
στο προσωπικό μας για περισ-
σότερες πληροφορίες».
Με αυτό τον τρόπο οι κατα-
ναλωτές που ανήκουν στις ευ-
παθείς ομάδες θα μπορούν να
ενημερώνονται άμεσα από το
προσωπικό, το οποίο θα χορη-
γεί τη σχετική λίστα ή κατάλογο
με τις ουσίες που προκαλούν
αλλεργίες και αυτές βρίσκονται
σε κάθε γεύμα που διαθέτει η
επιχείρηση κ.λπ.
Αυτό τον κατάλογο με τις ου-
σίες που προκαλούν αλλεργίες
ή δυσανεξίες θα πρέπει οι
υπεύθυνοι των επιχειρήσεων
τροφίμων να φροντίζουν να τον
αναθεωρούν κάθε φορά που
βγάζουν νέα προϊόντα, νέους
κωδικούς για άμεση κατανάλω-
ση. Η λίστα με τις ουσίες που
προκαλούν αλλεργίες θα πρέ-
πει να βρίσκεται και σε ηλε-
κτρονική μορφή, σε περίπτωση
που η πώληση πραγματοποιεί-
ται με επικοινωνία εξ αποστά-
σεως.
Οι κυρώσεις
Εδώ υπάρχει μία αντίθεση για
τη συγκεκριμένη μη συμμόρφω-
ση, δηλαδή αν ο έλεγχος πραγ-
ματοποιηθεί από υπάλληλους
των Διευθύνσεων Ανάπτυξης &
Εμπορίου οι οποίοι έχουν καθή-
κοντα ειδικού ανακριτικού
υπαλλήλου (άρθρο 18 Ν. 4177/
2013, ΦΕΚ Α’) και εφαρμόζουν
το άρθρο 10 της ΥΑ Α2-718
(ΦΕΚ 2090, Τ’Β, 31-07-2014) Κα-
νόνες ΔΙ.Ε.Π.Π.Υ., σύμφωνα με
το οποίο θα πρέπει στους πα-
ραβάτες να επιβληθεί διοικητικό
πρόστιμο ως εξής:
Για μη αναγραφή ενδείξεων
χίλια ευρώ (
1.000) ανά κωδι-
κό προϊόντος.
Για ελλιπή αναγραφή ενδεί-
ξεων πεντακόσια ευρώ (
500)
ανά κωδικό προϊόντος.
Για ανακριβή ή παραπλανητι-
κή αναγραφή ενδείξεων δύο χι-
λιάδες ευρώ (
2.000) ανά κω-
δικό.
Αυτό που πρέπει να προσέ-
ξουμε είναι ότι στο Ν. 4177/2013,
ΦΕΚ Α’ (άρθρο 17 §3) αναφέρε-
ται χαρακτηριστικά πως οι ποι-
νικές και οι διοικητικές κυρώ-
σεις που επιβάλλονται σε επι-
χειρήσεις που δεν συμμορφώ-
νονται με τη νομοθεσία περί
τροφίμων καθορίζονται από τις
διατάξεις των ειδικότερων περί
ελέγχου τροφίμων νόμων και
των σχετικών κανονιστικών
πράξεων που έχουν θεσπίσει οι
Κεντρικές Αρμόδιες Αρχές, δη-
λαδή λέει πως για τέτοια θέμα-
τα γίνεται εφαρμογή ουσιαστι-
κά των διατάξεων του νέου Κυ-
ρωτικού Ν. 4235/ 2014 ΦΕΚ 32
Τ’Α, όπου στο άρθρο 6 §2 αυ-
τού αναφέρεται ότι σε περί-
πτωση εντοπισμού Μη Κανονι-
κών τροφίμων ως προς την
Επισήμανση, την Έλλειψη ανα-
γραφής των ενδείξεων στην ελ-
ληνική γλώσσα, Μη Κανονικών
ως προς τις εκάστοτε προδια-
γραφές και Κανόνες Παραγω-
γής και Εμπορίας, τότε η αρμό-
δια Αρχή θα προβαίνει, πριν
από τη δέσμευση των τροφί-
μων, σε διατύπωση συστάσε-
ων, τάσσοντας εύλογο χρόνο
συμμόρφωσης και αν σε επα-
νέλεγχο δεν υπάρξει συμμόρ-
φωση, τότε αυτό συνεπάγεται
διοικητικές κυρώσεις που αντι-
στοιχούν στο ποσό των 500-
30.000 ευρώ (άρθρο 23 §2β,
στοιχείο 14, Ν. 4235, ΦΕΚ 32/
2014).
<
'
Οι ποινικές
και οι διοικητικές
κυρώσεις που
επιβάλλονται σε
επιχειρήσεις
που δεν
συμμορφώνονται
με τη νομοθεσία
περί τροφίμων
καθορίζονται από
τις διατάξεις των
ειδικότερων περί
ελέγχου τροφίμων
νόμων και των
σχετικών
κανονιστικών
πράξεων που
έχουν θεσπίσει οι
Κεντρικές
Αρμόδιες Αρχές.
1...,53,54,55,56,57,58,59,60,61,62 64,65,66,67,68
Powered by FlippingBook