39
Ε
πί σειρά ετών το πρακτορείο Ευρώπη φρο-
ντίζει να διανέμει καθημερινά τον Τύπο σε
ολόκληρη την Ελλάδα, διανύοντας περισ-
σότερα από 40.000χλμ., προκειμένου να
είναι συνεπές και αξιόπιστο στο δίκτυο των
συνεργατών του. Ο γενικός διευθυντής, Δημήτρης
Παναγούλιας, μίλησε στο «ΜiniΜarket & Μικρή Λια-
νική», για τις νέες δραστηριότητες της εταιρείας, που
αφορούν υπηρεσίες μεταφορικού έργου, αλλά και
εμπόριο προϊόντων.
Πείτε μας για την Ευρώπη
Η βασική δουλειά του πρακτορείου είναι η διανομή του
Τύπου πανελλαδικά. Αυτήν τη στιγμή έχουμε το μεγα-
λύτερο μερίδιο αγοράς στη διακίνηση εφημερίδων και
σχεδόν το σύνολο του περιοδικού Τύπου και ταυτόχρονα
ένα κομμάτι βιβλίων, ελληνικών και ξενόγλωσσων. Στο
κομμάτι του Τύπου έχουμε προσφέρει τις υπηρεσίες μας
αξιόπιστα, από το 1999 μέχρι σήμερα.
Η κρίση σάς άγγιξε;
Ο Τύπος πράγματι τα τελευταία χρόνια αντιμετωπίζει
μία πτώση λόγω της κρίσης. Η πτώση είναι πραγματικά
μεγάλη, πιο μεγάλη και από τον κλάδο της οικοδομής
και του αυτοκινήτου. Από το 2009 που ξεκίνησε η
κρίση, εκτιμάμε ότι η πτώση είναι μεγαλύτερη της
τάξεως του 70%.
Λόγω μειωμένης αγοραστικής κίνησης;
Το βασικό είναι ότι έχει πέσει η αγοραστική δυναμική
που είχε ο Τύπος, λόγω του ότι έχει μειωθεί πάρα πολύ
το εισόδημα των καταναλωτών. Αυτό φαίνεται πάρα
πολύ ξεκάθαρα στον Κυριακάτικο Τύπο. Παλιά κάποιος
θα πήγαινε και θα αγόραζε 3-4 εφημερίδες, τώρα θα
αγοράσει μετά βίας μία και το κριτήριο είναι είτε ότι τον
ενδιαφέρει κάτι για να διαβάσει είτε ότι του αρέσει
κάποια προσφορά που έχει η εκάστοτε εφημερίδα.
Το Διαδίκτυο πιστεύετε ότι έχει επηρεάσει;
Στην Ελλάδα ναι, έχει επηρεάσει το Διαδίκτυο, όχι όμως
στο εξωτερικό. Αυτό συμβαίνει επειδή στη χώρα μας
δίνεται πολύ απλόχερα η ενημέρωση μέσω του Διαδι-
κτύου. Δεν μπορώ να έχω ακριβή στοιχεία, αλλά
φαίνεται ότι είναι περισσότερο από 25% η πτώση που
οφείλεται στην ενημέρωση από το Διαδίκτυο. Αφορά
κυρίως τις νεαρές ηλικίες και το αποτιμάμε βλέποντας
την πτώση της κυκλοφορίας στις καθημερινές εκδόσεις
και στις εκδόσεις των αθλητικών εντύπων. Από εκεί
μόνο μπορούμε να συλλέξουμε κάποια στοιχεία τού
πόσο έχει επηρεάσει.
Συνεπώς η εταιρεία επηρεάστηκε και από αυτό.
Η εταιρεία σαφώς και επηρεάστηκε, γιατί εμείς είμα-
στε υποχρεωμένοι να προσφέρουμε τις υπηρεσίες
μας, ανεξαρτήτως ποσότητας και καιρικών συνθηκών.
Καθημερινά όλο το δίκτυό μας πραγματοποιεί περίπου
35.000-40.000χλμ., για να μπορέσει να καλύψει από
άκρη σε άκρη όλη την Ελλάδα, ώστε να πάνε οι εφη-
μερίδες και τα περιοδικά στον τελικό προορισμό τους.
Αυτό λοιπόν το κόστος είναι ανελαστικό και τα τελευ-
ταία χρόνια έχει αυξηθεί κιόλας. Ενώ έχουν μειωθεί οι
όγκοι των εντύπων που διανέμονται, παρ’ όλα αυτά τα
έξοδα παραμένουν και αυξάνονται. Το αυτοκίνητο θα
ανέβει κάθε μέρα να πάει στην Ορεστιάδα για ένα
πάκο εφημερίδων ή για ένα δέμα στο Καστελόριζο.
Οπότε έχουμε ένα όριο που δεν μπορούμε να μειώ-
σουμε το κόστος και φυσικά αυτό επιβαρύνει την
επιχείρηση. Να σημειώσω σε αυτό το σημείο ότι είμα-
στε αυστηρά ελεγχόμενοι από το κράτος, όσον αφορά
το τι πρέπει να προσφέρουμε.
Τι κάνατε γι’ αυτό;
Έπρεπε να βρούμε έναν τρόπο να στηρίξουμε κατά βάση
και το δίκτυο των συνεργατών μας, γιατί έχουν μειω-
θεί πάρα πολύ και τα σημεία πώλησης. Πέφτοντας οι
«Πιστεύω ότι το όνομα της “Ευρώπης” είναι συνώνυμο με την αξιοπιστία.
Ύστερα από τόσα χρόνια, μας εμπιστεύονται όλοι, απλά και μόνο όταν
ακούν το όνομά μας, γιατί τους παρέχουμε πραγματικά πολύ καλές
υπηρεσίες. Είμαστε οι πιο γρήγοροι, λειτουργούμε σαν μία
ταχυμεταφορική εταιρεία, κάνοντας όμως μεταφορικό έργο».
συνέντευξη
Της Μαρίας Γεωργιάδου