Τουριστική Αγορά τ. 271 - page 64

Είναι γνωστή η θεωρία που υποστηρίζει ότι οι εποχές προκαλούνται από την κλίση των 23,4 μοιρών
του άξονα περιστροφής της Γης.
Όπως μάλιστα συμπληρώνει η ίδια θεωρία, στην περίπτωση που ο άξονας ήταν κάθετος στο επίπε-
δο της τροχιάς, η εναλλαγή των εποχών δεν θα ήταν υπαρκτή. Στην κατεύθυνση αυτής της επιστημο-
νικής θεώρησης βρίσκεται η θεωρία του Σέρβου αστρονόμου και αστροφυσικού Milankovitch. Ο γνω-
στός αστροφυσικός, προχωρώντας ένα βήμα παρακάτω την αρχική θεωρία σχετικά με τα αίτια της
κλιματικής αλλαγής, διατύπωσε την άποψη ότι οι αλλαγές στην «κλίση» της Γης μπορούν να αλλάξουν
την ένταση των εποχών. Με άλλα λόγια, όσο μεγαλύτερη είναι η κλίση τόσο «βαραίνουν» οι εποχές.
Προσαρμόζοντας την παραπάνω θεωρία στα μαγειρικά δρώμενα, θα μπορούσε να ειπωθεί ότι
όπως οι εποχές διαφοροποιούνται σύμφωνα με την κλίση της Γης, έτσι και ορισμένοι επαγγελματίες
του κλάδου αλλάζουν συμπεριφορά κατά περίπτωση. Ειδικά από εκείνη τη χρονική στιγμή που η γα-
στρονομία έγινε βασικός όρος του μαγειρικού λεξιλογίου, αρκετοί επαγγελματίες θεώρησαν σωστό
να μεταβάλουν τη συμπεριφορά τους τόσο απέναντι στους συναδέλφους τους όσο και στους υπόλοι-
πους εμπλεκόμενους στον κλάδο: προμηθευτές, πελάτες κ.ά.
Και για αυτούς που ενδεχομένως βιαστούν να «απαντήσουν» στην παραπάνω διαπίστωση, σημειώ-
νεται ότι δεν αποτελεί προσωπική τοποθέτηση, αλλά άποψη της πλειονότητας. Αυτό που επίσης είναι
χρήσιμο να επισημανθεί είναι ότι αυτή η διαπίστωση δεν αφορά αυτούς που εργάζονται αποκλειστικά
μέσα στην κουζίνα, αλλά σε κάθε θέση μέσα στο εστιατόριο. Είναι συχνά τα περιστατικά επαγγελμα-
τιών που συμπεριφέρονται με διαφορετικό τρόπο στους συνεργάτες τους ανάλογα με την εποχή…
Βέβαια, η «εποχή» εδώ έχει μία άλλη ερμηνεία. Είναι, για παράδειγμα, η εποχή πριν από μία βράβευ-
ση, ένα δημοσίευμα ή μία καλή κριτική και η εποχή μετά από ανάλογα γεγονότα. Το ενδιαφέρον όμως
σε αυτές τις περιπτώσεις δεν είναι αυτή η μεταβολή, αλλά η επόμενη η οποία χαρακτηρίζεται από
απουσία βραβεύσεων, δημοσιευμάτων και κριτικών… Που τότε αλλάζει ξανά η συμπεριφορά όπως
ακριβώς μεταβάλλονται και οι εποχές. Ζεστό, κρύο, χλιαρό, δροσερό. Από την άλλη, και με διάθεση
για καλά νέα, υπάρχουν πολλές αξιόλογες προσπάθειες που πραγματοποιούνται αυτή την εποχή στα
εστιατόρια της πρωτεύουσας (και όχι μόνο). Νέα ξεκινήματα, καινούργια concept και πραγματικά αυ-
θεντικές και δημιουργικές προτάσεις δίνουν μία αισιόδοξη πνοή στον κλάδο αυτόν το χειμώνα. Οι
επαγγελματίες εμπνέονται από τις εποχές, επιλέγουν πρώτες ύλες και προσπαθούν να προσφέρουν
στους μόνιμους και όχι μόνο κατοίκους της χώρας ενδιαφέρουσες επιλογές. Οι υπόλοιποι ας περιορι-
στούν στην υψηλή γαστρονομία… Το παρόν τεύχος φιλοξενεί στο κεντρικό του θέμα τα γλυκά του
χειμώνα δίνοντας το στίγμα της εποχής.
Καλή ανάγνωση
ed
orial
Oι 4 εποχές, ο Milankovitch και
η γαστρονομία
eat
Μάγδα Πειστικού
1...,54,55,56,57,58,59,60,61,62,63 65,66,67,68,69,70,71,72,73,74,...84
Powered by FlippingBook