Τουριστική Αγορά τ. 276 - page 36

36
ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
Τελευταία, έχουν κάνει την εμφάνισή τους αρχικά
στις σκανδιναβικές χώρες και δη στα Φιόρδ, μη-
χανικά «μπαστούνια», που χρησιμοποιούνται ad
hoc, ήτοι όταν κάνει την εμφάνισή του κρουαζιε-
ρόπλοιο. Πρόκειται για υψηλής ποιότητας κατα-
σκευές, που πληρούν όλα τα πρότυπα ασφαλείας,
διακρίνονται από εξαιρετικά προηγμένη λειτουρ-
γικότητα, ταχύτητα ανάπτυξης και εξυπηρέτησης,
ενώ είναι κατάλληλες για κάθε διαθέσιμο χώρο,
ανεξαρτήτως μορφολογίας, γεωγραφίας ή φυσιο-
λογίας. Έχουν τη δυνατότητα συχνής συντήρησης,
ο βαθμός φθοράς τους από τη διαρκή έκθεση στην
θάλασσα ή από τις έντονες καιρικές συνθήκες, εί-
ναι ιδιαίτερα μικρός, δεν απαιτούνται πολύχρονες
διαδικασίες αδειοδότησης και κατασκευής, ενώ
παράλληλα το απαιτούμενο κόστος κινείται στο
1/3 της συνήθους τσιμεντένιας κατασκευής!
Την ίδια στιγμή, εάν κάποιο λιμάνι εμφανίζει αυξη-
μένες απαιτήσεις και ανάγκη ταυτόχρονης εξυπηρέ-
τησης πολλαπλών κρουαζιερόπλοιων, τότε υπάρχει
η δυνατότητα της εγκατάστασης και λειτουργίας
δύο μηχανικών «μπαστουνιών», τα οποία διασφα-
λίζουν την ταυτόχρονη εξυπηρέτηση και τη διαδι-
κασία αποβίβασης δύο πλοίων! Αντιλαμβάνεστε τη
δυναμική που μπορεί να προσδώσει κάτι τέτοιο σε
έναν προορισμό. Βέβαια, η συγκεκριμένη λύση δεν
καταλήγει τμηματικά στον βυθό του λιμανιού με την
πρώτη κακοκαιρία ή μπουρίνι…Μάλιστα, δεν σας
κρύβω πως ήδη έχει γίνει μια σχετική πρόταση-με-
λέτη για την κατασκευή μιας τέτοιας εγκατάστασης
στην Κω και μένει να αποδειχτεί η θέληση και οι εν
γένει βουλές του τοπικού λιμενικού ταμείου. Εν κα-
τακλείδι, ασφαλώς και θα πρέπει ένας προορισμός
που ενδιαφέρεται να υποδεχτεί κρουαζιερόπλοια,
να διαθέτει ένα –τουλάχιστον– επαρκές υπόβαθρο
σε επίπεδο υποδομών. Τώρα, εάν θα είναι σταθερές
εγκαταστάσεις ή πτυσσόμενες, λίγο ενδιαφέρει,
αρκεί σε κάθε περίπτωση να πληρούνται υψηλά
ποιοτικά στάνταρντ σε ό,τι έχει να κάνει με την
ασφάλεια, τις λειτουργίες (λ.χ. δίκτυα μεταφοράς
καυσίμων, ύδατος, αποχετεύσεις κ.ά.), την ευχρη-
στία, τη διαθεσιμότητα, την άνεση και την ευκολία.
Με την απαρίθμηση του συνόλου των ανωτέ-
ρω, να υποθέσουμε πως δεν υπάρχουν ευκαι-
ρίες για την κρουαζιέρα στη χώρα μας;
Ασφαλώς και υπάρχουν! Πόσο μάλλον, από
τη στιγμή που τα χαρακτηριστικά τα οποία
ενσωματώνει η ελληνική πρόταση είναι –σχε-
δόν– μοναδικά στο σύνολό τους. Βλέπετε, δια-
θέτουμε εντυπωσιακή σε έκταση ακτογραμμή,
εκπληκτικές παραλίες, πεντακάθαρα νερά και
ακτές, φυσικό περιβάλλον ζηλευτής ομορ-
φιάς, άπειρα νησιά, κλίμα ανώτερο από κάθε
άλλο σε παγκόσμιο επίπεδο θα τολμούσα να
πω, μοναδικά αρχαιολογικά σημεία και ιστο-
ρικής σημασίας αξιοθέατα, ποιοτική μεσογει-
ακή διατροφή, εξαιρετικές γεύσεις, πλούσια
κουζίνα κ.ο.κ. Ωστόσο, απαιτείται ένα επαρκές
και λειτουργικό υποστηρικτικό «πλέγμα»
που απαρτίζεται από ανταγωνιστική τιμολο-
γιακή πολιτική, υψηλής ποιοτικής στάθμης
υπηρεσίες, άρτια εξυπηρέτηση, σύγχρονες
υποδομές σε επίπεδο οδοποιίας, λιμανιών, αε-
ροδρομίων, ξενοδοχείων, εστιατόρια που θα
στηρίζονται στην τοπική παραγωγή πρώτων
υλών και θα προωθούν γεύσεις της τοπικής
κουζίνας. Σημαντική είναι και η κατάρτιση
συνδυαστικών προγραμμάτων με το πάντρε-
μα γειτονικών ή κοντινών αξιοθέατων αυξη-
μένου ενδιαφέροντος (λ.χ. Βόλος - Μετέωρα
- Πήλιο / Καβάλα - Θεσσαλονίκη - Χαλκιδική).
Η κρουαζιέρα πρέπει οπωσδήποτε να αντιμε-
τωπιστεί ως ένα δελεαστικό όσο και εύρωστο
προϊόν που θα είναι ελκυστικό στα μάτια κάθε
δυνητικού επιβάτη και όχι μόνο. Ιδιαίτερα
χρηστική όσο και αποδοτική, ακόμη και σε
επίπεδο εταιρειών που δραστηριοποιούνται
στην κρουαζιέρα, είναι η επεξεργασία και δη-
μιουργία «πακέτων» με ποικίλες εναλλακτικές
πτυχές (οικονομικού, περιεχομένου, χρονικής
διάρκειας κ.ά.). Εξάλλου, μην ξεχνάμε πως η
κρουαζιέρα αποτελεί ένα και μόνο τμήμα του
τουριστικού προϊόντος που φέρει το brand
name «Ελλάδα».
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
Όπως είναι δομημένο
λειτουργικά το λιμάνι
του Πειραιά, η κρουαζιέρα δεν
καταλαμβάνει υψηλή σειρά
προτεραιότητας. Επιπροσθέτως,
η εικόνα και η διαρρύθμιση του
πρώτου λιμανιού της χώρας μας
μπορεί να χαρακτηριστεί δίχως
ίχνος υπερβολής ως χαοτική και
εν πολλοίς τριτοκοσμική...
1...,26,27,28,29,30,31,32,33,34,35 37,38,39,40,41,42,43,44,45,46,...84
Powered by FlippingBook