38
ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
έργα περιφερειακά του λιμανιού (λ.χ. τραμ), τα
βρόμικα κτήρια, το κυκλοφοριακό κομφούζιο και
η έλλειψη φιλικών προς τον πολίτη υποδομών
απογοητεύουν. Η αδυναμία εύκολης και γρήγο-
ρης κίνησης των διώροφων τουριστικών λεωφο-
ρείων που παραλαμβάνουν τους επιβάτες από το
τελωνείο προκειμένου να τους οδηγήσουν στην
Ακρόπολη, την Πλάκα, το Σούνιο ή οπουδήποτε
αλλού, η απουσία ευκρινούς σηματοδότησης και
ενοποίησης αρχαιολογικών σημείων και χώρων
προκαλούν αρκούντως ισχυρά συναισθήματα. Και
δη αρνητικής φύσης. Ας μην κρυβόμαστε, το σοκ
είναι ισχυρό!
Ξέρετε, ο καταγγελτικός λόγος είναι εύκολος
όσο και… δημοφιλής. Από προτάσεις και λύ-
σεις πάσχουμε.
Δεν διαφωνώ, ωστόσο έχουμε προτείνει τον
παραλιακό χώρο που βρίσκεται έμπροσθεν του
Σταδίου Ειρήνης και Φιλίας (ΣΕΦ), ως εναλλακτική
λύση για την εξυπηρέτηση της κρουαζιέρας στην
πρωτεύουσα. Μάλιστα, θα μπορούσαν να αναπτυ-
χθούν δύο «μπαστούνια», γιατί όχι μηχανικά, που
θα δίνουν τη δυνατότητα να δένουν ταυτόχρονα
δύο κρουαζιερόπλοια όσο μεγάλα κι αν είναι, ενώ
εξαιτίας του γεγονότος ότι ο περιβάλλον χώρος
είναι ελεύθερος από κυκλοφοριακή κίνηση, θα
μπορούσε να δημιουργηθεί ένας δρόμος ταχείας
κυκλοφορίας που θα κατέληγε στον κόμβο του
Φαλήρου και από εκεί τα τουριστικά λεωφορεία
θα επέλεγαν τον προορισμό τους, εύκολα, γρή-
γορα και δίχως κόπο ή χρονική καθυστέρηση! Οι
επιλογές είναι άφθονες: Να ανέβουν τη Λεωφόρο
Συγγρού προκειμένου να κατευθυνθούν στους
αρχαιολογικούς χώρους και τα αντίστοιχα μου-
σεία, να ακολουθήσουν την παραλιακή ώστε να
φτάσουν μέχρι το Σούνιο, να επιλέξουν την Εθνική
Οδό είτε προς την Κόρινθο ή τη Λαμία κ.ο.κ.
ΟΛΠ: Σχεδιάζοντας την επόμενη ημέρα,
δίχως τη συμμετοχή των stakeholders…
Πρόσφατα ολοκληρώθηκε η διαδικασία της δι-
αβούλευσης για το επενδυτικό πρόγραμμα του
ΟΛΠ. Να υποθέσουμε πως είχατε κληθεί να πεί-
τε τις απόψεις σας, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά
τα θέματα κρουαζιέρας, τα οποία και κατέχουν
δεσπόζουσα θέση σε αυτό;
Ξέρετε, το οξύμωρο της υπόθεσης είναι πως όχι,
δεν μας κάλεσαν καν να πούμε την άποψή μας κα-
τά τη σχετική διαδικασία του σχεδιασμού ή ακόμη
και της διαβούλευσης. Κι αυτό, παρά τα γεγονός
ότι πράγματι το επενδυτικό πρόγραμμα του ΟΛΠ
είναι «γεμάτο» από κρουαζιέρες. Έφτασαν στο
σημείο να μην καλέσουν καν τους «πιλότους» που
είναι επιφορτισμένοι με τη συνολική κίνηση του
λιμανιού και «οδηγούν» τα σκάφη με ασφάλεια και
βάση προγραμματισμού στις προβλήτες. Αν μη τι
άλλο, όταν θέλεις να σχεδιάσεις την επόμενη ημέρα
ενός ολόκληρου κλάδου με πολλαπλές πτυχές και
εμπλεκόμενους, προσκαλείς και ζητάς την άποψη
όσων γνωρίζουν από μέσα και επί καθημερινής βά-
σεως μια αγορά, έναν τομέα, μια κατάσταση. Εξάλ-
λου, από αυτούς θα αντλήσεις ρεαλιστικά στοιχεία
και δεδομένα, θα πληροφορηθείς τα πραγματικά
προβλήματα, ενδεχομένως και να αποκτήσεις μια
εμπεριστατωμένη γνώση σχετικά με απτές όσο
και λειτουργικές λύσεις. Το ακόμη πιο σοβαρό
της υπόθεσης δεν σχετίζεται με τη μη πρόσκλησή
μας να εκθέσουμε τις θέσεις και τις προτάσεις μας
ώστε μέσα από έναν γόνιμο διάλογο να προκύψει
μια λειτουργική σύνθεση, που πρακτικά θα ήταν
αμοιβαία επωφελής για όλους. Το θέμα είναι πως το
σχετικό master plan που συντάχθηκε και οσονού-
πω εγκρίνεται, κινείται προς τη λάθος κατεύθυνση.
Αποτελεί αδιαμφισβήτητο γεγονός πως ο Πειραιάς
είναι ένα κορεσμένο λιμάνι. Σε σημείο τέτοιο, που
στην περίπτωση κατά την οποία ένα κρουαζιερό-
πλοιο καταπλεύσει αργότερα από τις 04:00-05:00
π.μ., τότε θα του δοθεί άδεια προτεραιότητας να
δέσει γύρω στις 11:00 π.μ.! Βλέπετε, προηγούνται
τα πλοία της ακτοπλοΐας, τα μικρότερα σκάφη,
υπάρχει αλλαγή βάρδιας των «πιλότων», οπότε
τα πράγματα ξεφεύγουν σημαντικά σε επίπεδο
χρόνου που απαιτείται για να εξυπηρετηθεί η κρου-
αζιέρα. Τώρα, με βάση το προωθούμενο master
plan, θα δημιουργηθεί ένας ντόκος δεξιά από την
είσοδο, την «μπούκα» του κεντρικού λιμανιού του
Πειραιά, κάτι που θα επιβαρύνει περαιτέρω την όλη
διαδικασία της διέλευσης των σκαφών, αυξάνοντας
σημαντικά τις ήδη μεγάλες χρονικές καθυστερή-
σεις. Έχουν κάνει πρόβλεψη για 3 θέσεις που απευ-
θύνονται στα σκάφη της κρουαζιέρας. Μα, σήμερα,
δεν είναι οι διαθέσιμες θέσεις πρόσδεσης που μας
λείπουν, ήδη υπάρχουν περί τις 9, αλλά η γρήγορη
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
“
Φέτος, η κρουαζιέρα
εκτιμάται πως θα κινηθεί
στα ίδια περίπου επίπεδα με
ό,τι ίσχυε το 2017, απλά με μια
ανεπαίσθητη αύξηση της τάξης
του 1% με 2%.
”