39
ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
διαδικασία της συνολικότερης εξυπηρέτησής τους,
τόσο στη θάλασσα όσο και στη στεριά κατά την
διαδικασία αποβίβασης των επιβατών-επισκεπτών
και της ταχείας προώθησής τους για την άμεση
εκτέλεση του προγράμματος που έχουν επιλέξει
να ακολουθήσουν: Είτε αφορά την επίσκεψή τους
στην Ακρόπολη, στο Σούνιο ή τον όποιο χώρο με
έντονο ιστορικό και αρχαιολογικό ενδιαφέρον είτε
την επίσκεψη στην πόλη και στα καταστήματά της,
κάποια παραλία κ.ο.κ. Επιπροσθέτως, με βάση τον
στρατηγικό σχεδιασμό υπάρχει πρόβλεψη για τη
δημιουργία τεσσάρων συνολικά ξενοδοχείων (ενός
4 και τριών 5 αστέρων) εντός των εγκαταστάσεων
του λιμανιού της κρουαζιέρας.
Όπως ισχυρίζονται, θα τα γεμίσουν με Κινέζους του-
ρίστες, τη στιγμή κατά την οποία δεν τα έχει ζητήσει
ούτε η κρουαζιέρα, πόσο μάλλον η ακτοπλοΐα. Άρα,
θέλουν να μας πείσουν ότι οι Κινέζοι τουρίστες που
θα διαμένουν εκεί και θα έχουν μια κάποια οικονο-
μική άνεση και επιφάνεια, δεν θα επιλέξουν να βρί-
σκονται κάπου παραλιακά, με ανοικτό ορίζοντα ή
κοντά σε αρχαιολογικούς χώρους, όπως η Ακρόπο-
λη και οι πέριξ περιοχές που διακρίνονται και από
έντονο τουριστικό ενδιαφέρον, αλλά θα επιλέξουν
συνειδητά και θα θελήσουν να πληρώσουν αδρά
προκειμένου να διαμένουν εντός των εγκαταστά-
σεων ενός κλειστού τύπου λιμανιού. Προσθέστε
ακόμη και την παράμετρο πως ολόκληρο το λιμάνι
θα περικλείεται από ένα τείχος (όχι απαραίτητα
με την μορφή της προστατευτικής μάντρας, αλλά
μπορεί να είναι περιφραγμένο με κάγκελα) προστα-
σίας, ενώ οι είσοδοι προς τον εξειδικευμένο χώρο
της κρουαζιέρας θα ελέγχονται και μέσω φυσικής
διαδικασίας ταυτοποίησης, σωματικού ελέγχου,
αλλά και αντίστοιχη διαδικασία για τις αποσκευές
από αρμόδια επιφορτισμένους security. Δεν μου
φαντάζει και ιδιαίτερα διασκεδαστική εμπειρία δι-
ακοπών… Το ακόμη πιο εξοργιστικό είναι πως δεν
έχει γίνει κάποιου είδους κυκλοφοριακή μελέτη, η
οποία ειδικά για την περιοχή του Πειραιά θεωρείται
απολύτως απαραίτητη! Ορθά υπάρχει πρόβλεψη
για το «κλείσιμο», με την έννοια της περίφραξης,
ολόκληρου του λιμανιού και όχι μόνο της κρουα-
ζιέρας, καθώς σήμερα επικρατεί πλήρης αναρχία
και όποιος επιθυμεί εισέρχεται οπουδήποτε θέλει
ανά πάσα στιγμή. Εξυπακούεται πως πρέπει να
ληφθεί μέριμνα για τη διασφάλιση του λιμανιού
και τη θέσπιση συγκεκριμένων, όσο και κεντρικών
σημείων εισόδου που θα διέπονται από διαδικασίες
ελέγχου. Ωστόσο, θέλουν στο ύψος των δεξαμενών
να υπάρχει ένα και μόνο σημείο εισόδου, απ’ όπου
θα διεξάγεται συνολικά η κίνηση των οχημάτων,
ανεξαρτήτως εάν πρόκειται για επιβατικό, νταλίκα,
φορτηγό, λεωφορείο ή οτιδήποτε άλλο. Αποτέλε-
σμα; Το κυκλοφοριακό κομφούζιο και η συμφόρη-
ση να βρίσκεται στην ημερήσια…διάταξη. Κι αυτό,
δίχως να αναφέρω καν το γεγονός ότι όλα αυτά τα
οχήματα θα πρέπει πρωτύτερα να έχουν διασχίσει
το μεγαλύτερο μέρος εξωτερικά του λιμανιού, μετα-
φέροντας το πρόβλημα και στην κίνηση της πόλης
που δεν σχετίζεται άμεσα με το λιμάνι! Ολόκληρος
ο Πειραιάς κινδυνεύει να μετατραπεί σε ένα απέρα-
ντο, αργά κινούμενο parking!
Να υποθέσουμε πως δεν υπάρχει κάποια βιώ-
σιμα λειτουργική εναλλακτική λύση;
Κάθε άλλο! Από την πλευρά μας, ως Ένωση Εφο-
πλιστών Κρουαζιερόπλοιων & Φορέων Ναυτιλίας
έχουμε προτείνει βάσει μελέτης, εδώ και αρκετό
καιρό μάλιστα, την υπογειοποίηση των γραμμών
του ΗΣΑΠ από το Φάληρο μέχρι τον σταθμό στο
λιμάνι του Πειραιά. Έτσι, αυτομάτως, εκλείπει το…
αόρατο διαχωριστικό «τείχος» των γραμμών του
ηλεκτρικού, που χωρίζει και οριοθετεί άναρχα τον
Πειραιά. Οπότε το κέντρο της πόλης θα… ανασά-
νει, ενώ μπορούν να δημιουργηθούν ισόρροποι
οδοί εισόδου και εξόδου από και προς το λιμάνι!
Η ίδια μελέτη, μάλιστα, προέβλεπε τη δημιουργία
δρόμου ταχείας κυκλοφορίας πάνω από τα αρ-
χαία Μακρά Τείχη (τείχη του Κόνωνα) στην Πειρα-
ϊκή, ώστε τα οχήματα να βγαίνουν απευθείας στο
Φάληρο. Ξέρετε πόσο πιο λειτουργικά θα ήταν τα
πράγματα εάν υλοποιούνταν όσα προτείνει η εν
λόγω μελέτη; Θα άλλαζε εν μια νυκτί το «πρόσω-
πο» ολόκληρης της πόλης, εξασφαλίζοντας άνεση,
ταχύτητα, ασφάλεια σε όσους κινούνται σε αυτή,
συμπεριλαμβανομένων –βεβαίως– των ίδιων των
τουριστών. Μόνο κέρδη για όλους τους εμπλεκό-
μενους θα προέκυπταν από μια τέτοια διαμόρφω-
ση. Λύσεις, λοιπόν, υπάρχουν. Μελετημένες, τεκ-
μηριωμένες, με συγκεκριμένα ζητούμενα και απτά
οφέλη. Αρκεί κάποιος να έχει τη διάθεση να τις
ακούσει, να τις επεξεργαστεί και να οραματιστεί
ένα καλύτερο μέλλον για όλους. Εκτιμώ, δε, πως η
έλλειψη οραματιστών, «πληγώνει» σημαντικά την
πατρίδα μας εν τω συνόλω!
•