Τουριστική Αγορά τ. 274 - page 57

57
ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
χόμενοι συνολικά σε 24,7 εκατομμύρια, παγκοσμί-
ως. Αναφορικά με τις προτιμήσεις των ευρωπαίων
επιβατών, η Μεσόγειος παραμένει ένας από τους
πλέον αγαπημένους προορισμούς κρουαζιέρας.
Αρκεί να σημειωθεί πως πέρυσι, περισσότεροι
από 3,3 εκατ. επιβάτες επισκέφθηκαν την περιοχή
της Μεσογείου. Μέγεθος, σημαντικά αυξημένο
συγκριτικά με την αμέσως προηγούμενη χρονιά.
Αντιστοίχως, στη Βόρεια Ευρώπη οι επιβάτες
κρουαζιέρας αυξήθηκαν κατά 2%, φτάνοντας τα
1,3 εκατομμύρια, ενώ εκτός Ευρώπης, υπήρξε
μια εντυπωσιακή αύξηση ύψους 16,5% στην πε-
ριοχή της Καραϊβικής, με σχεδόν 2 εκατομμύρια
ευρωπαίους επιβάτες κρουαζιέρας! Επομένως, οι
προβλέψεις για το 2017 είναι αισιόδοξες καθώς, ο
αριθμός των επιβατών αναμένεται να φτάσει τα 26
εκατομμύρια, παγκοσμίως. Φέτος, προστέθηκαν
26 νέα κρουαζιερόπλοια στον ευρωπαϊκό στόλο,
τα οποία διαθέτουν μεγαλύτερη χωρητικότητα,
ενώ μέχρι το 2019 αναμένεται να παραδοθούν 48
επιπλέον σύγχρονα κρουαζιερόπλοια.
Ποια είναι τα προβλήματα της κρουαζιέρας
σε πανευρωπαϊκό επίπεδο;
Κοιτάξτε, η κρουαζιέρα αποτελεί ένα πολύ νέο
ανερχόμενο είδος διακοπών. Το μερίδιο που της
αναλογεί σε σχέση με τα άλλα είδη τουρισμού
είναι πολύ μικρό, αν υπολογίσει κανείς ότι σε 1,3
δισεκατομμύρια τουριστών παγκοσμίως, μόνο τα
25 εκατομμύρια αποτελούν επιβάτες κρουαζιέ-
ρας. Επομένως, καθώς αυξάνεται η ζήτηση, το με-
ρίδιο της κρουαζιέρας μεγαλώνει και ταυτόχρονα
ναυπηγούνται καινούργια και μεγάλου μεγέθους
κρουαζιερόπλοια, είναι πλέον σε όλους αισθητή η
αναπτυξιακή της πορεία. Κάτι που είναι λογικό να
δημιουργεί ερωτηματικά ή έστω γόνιμο προβλη-
ματισμό για τη βιωσιμότητα αυτής της ανάπτυξης
σε σχέση πάντα με τις τοπικές κοινωνίες. Σε αυτό
το πλαίσιο, θα ήθελα να επισημάνω ότι οι εται-
ρείες κρουαζιέρας-μέλη της CLIA εφαρμόζουν τα
τελευταία χρόνια ό,τι πιο καινούριο τεχνολογικά
κυκλοφορεί για το σύνολο των συστημάτων
διαχείρισης νερού και αποβλήτων, ενώ την ίδια
στιγμή προχωρούν σε πρωτοποριακές επενδύ-
σεις ώστε να εξοπλιστούν τα κρουαζιερόπλοια με
ενέργεια που είναι φιλική προς το περιβάλλον. Αρ-
κεί να σημειώσω πως τα συστήματα διαχείρισης
νερού και αποβλήτων που χρησιμοποιούν είναι
τόσο προηγμένα που πολλές φορές ξεπερνούν
τα αντίστοιχα συστήματα των προορισμών που
επισκέπτονται! Επιπροσθέτως, σε ό,τι αφορά τον
κορεσμό ορισμένων προορισμών, η κρουαζιέ-
ρα όπως προανέφερα αποτελεί ένα πολύ μικρό
ποσοστό των επισκεπτών, ενώ είναι ευέλικτη και
μπορεί να προσαρμόσει τα δρομολόγιά της σε
συνεργασία πάντα με τις τοπικές κοινωνίες. Το
γεγονός, μάλιστα, ότι προετοιμάζει τα δρομολό-
γιά της 18 μήνες πριν, αυτομάτως παρέχει ένα
ιδιαίτερα ισχυρό πλεονέκτημα σε σχέση με τον
«παραδοσιακό» τουρισμό, ώστε να μπορούν τόσο
οι εταιρείες όσο και οι ίδιοι οι τοπικοί φορείς να
οργανωθούν και να προετοιμαστούν κατάλληλα
για την υποδοχή των επισκεπτών.
Πώς αντιμετωπίζουν οι ευρωπαϊκές κυβερνή-
σεις το προϊόν-υπηρεσία της κρουαζιέρας;
Είναι δύσκολο να απαντήσουμε συνολικά για όλες
τις χώρες της Ευρώπης. Στις περισσότερες, θα λέγα-
με πως οι κυβερνήσεις αναγνωρίζουν τη γενική συ-
νεισφορά του κλάδου της κρουαζιέρας προς τους
προορισμούς, λόγω της συμβολής της στην εθνική
οικονομία και την ενίσχυση της ανάπτυξης των
1...,47,48,49,50,51,52,53,54,55,56 58,59,60,61,62,63,64,65,66,67,...84
Powered by FlippingBook