Τουριστική Αγορά τ. 274 - page 58

58
ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
τοπικών κοινωνιών, ενώ φαίνεται να κατανοούν
τα οφέλη που μπορούν να προκύψουν μέσω της
συνεργασίας μεταξύ των εταιρειών κρουαζιέρας,
των τοπικών κοινοτήτων και των λιμενικών φορέ-
ων. Υπό αυτό το πρίσμα, θα τολμούσα να πω, πως
διαμορφώνεται μια θετική εικόνα για την κρουα-
ζιέρα στις Μεσογειακές χώρες, όπως λ.χ. η Ιταλία, η
Κροατία, η Ισπανία και άλλες, οι οποίες, ειρήσθω εν
παρόδω, διαθέτουν τις απαιτούμενες υποδομές για
την περαιτέρω ανάπτυξη και μετεξέλιξή της.
Με βάση τα στοιχεία που προκύπτουν από
σχετική έρευνα, η πτώση στις αφίξεις κρουα-
ζιερόπλοιων αγγίζει το 20%. Υπάρχουν λύσεις
και προτάσεις αντιστροφής της εν λόγω κατά-
στασης;
Όπως είναι λογικό, η ελληνική κρουαζιέρα επη-
ρεάζεται έντονα από τις γεωπολιτικές εξελίξεις,
όχι μόνο στην Ανατολική Μεσόγειο αλλά και την
Ευρώπη, λόγω των γεγονότων που σημειώθη-
καν στις μεγάλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες το
τελευταίο χρονικό διάστημα. Είναι αναμενόμενο,
λοιπόν, να δημιουργείται ενός είδους ανασφά-
λεια στους ταξιδιώτες και κυρίως στο τουριστικό
ρεύμα που προέρχεται από τις μακρινές αγορές,
όπως λ.χ. η Αμερική, ο Καναδάς, η Αυστραλία,
καθώς επίσης οι Ασιατικές χώρες. Δυστυχώς, στην
Ελλάδα δεν αξιοποιήθηκαν πλήρως οι ευκαιρίες
που προέκυψαν από τις ακυρώσεις προσεγγί-
σεων προς την Τουρκία. Παράλληλα, η απουσία
βελτιώσεων στις λιμενικές υποδομές των νησιών
μας, συνεχίζει να έχει επίπτωση στις αφίξεις
κρουαζιερόπλοιων, καθώς σε αρκετά λιμάνια δεν
υπάρχει η δυνατότητα προσέγγισης από μεγάλου
μεγέθους κρουαζιερόπλοια. Θα πρέπει να τονίσω
πως μαγικές λύσεις για την αντιστροφή της κα-
τάστασης δεν υπάρχουν! Αυτό που σίγουρα θα
ενισχύσει τον κλάδο της ελληνικής κρουαζιέρας,
είναι η εκπόνηση ενός συνολικού και στρατηγικού
πλάνου ανάπτυξης των λιμενικών μας υποδομών,
προκειμένου να αξιοποιήσουμε το πλούσιο του-
ριστικό προϊόν μας και να προσελκύσουμε όλο
και μεγαλύτερο αριθμό κρουαζιερόπλοιων και
μάλιστα νέας γενιάς. Βασική ανάγκη, βέβαια, είναι
να πραγματοποιηθούν συντονισμένες πολιτικές
κινήσεις και να εκκινήσει ένας κεντρικός στρατη-
γικός σχεδιασμός.
Η καταγεγραμμένη αδυναμία των ελληνικών
λιμανιών να μετατραπούν σε home ports αποτε-
λεί την βασική αιτία για την οποία η κρουαζιέρα
κινείται σε χαμηλούς ρυθμούς στην χώρα μας;
Η αδυναμία των ελληνικών λιμανιών δεν είναι ένα
σύγχρονο φαινόμενο, ωστόσο δεν αποτελεί τον
μοναδικό λόγο που εμποδίζει την ανάπτυξη του
home porting στα ελληνικά νησιά. Για να ευδοκι-
μήσει το home porting, εκτός από τις κατάλληλες
υποδομές, χρειάζεται στιβαρό επενδυτικό κλίμα
και σταθερό φορολογικό σύστημα, ώστε να ελκύ-
εται το ενδιαφέρον των επενδυτών για δραστη-
ριοποίηση στον κλάδο. Επιπλέον, χρειάζεται να
βελτιωθούν οι υπηρεσίες που σχετίζονται με την
κρουαζιέρα, όπως λ.χ. η αεροπορική σύνδεση του
προορισμού, καθώς και τα τοπικά οδικά δίκτυα, οι
αρχαιολογικοί χώροι και η καθαριότητα των προ-
ορισμών. Εάν αυτοί οι παράγοντες καταφέρουν να
συμβαδίσουν και να εξελιχθούν θετικά, ώστε να
εξασφαλιστεί ότι ο επιβάτης θα λάβει μια θετική
εμπειρία από το ταξίδι του, τότε θα υπερκεραστεί
η αδυναμία και τα ελληνικά νησιά θα μπορέσουν
να μετατραπούν ευκολότερα σε home ports.
Εκτός από τους δικούς σας σχεδιασμούς υπάρ-
χουν αντίστοιχες κινήσεις και από την άλλη
πλευρά ώστε να προωθήσουν τα συμφέροντα
της τοπικής κοινωνίας;
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
Δυστυχώς, στην Ελλάδα
δεν αξιοποιήθηκαν
πλήρως οι ευκαιρίες που
προέκυψαν από τις ακυρώσεις
προσεγγίσεων προς την
Τουρκία. Παράλληλα, η
απουσία βελτιώσεων στις
λιμενικές υποδομές των νησιών
μας, συνεχίζει να έχει επίπτωση
στις αφίξεις κρουαζιερόπλοιων,
καθώς σε αρκετά λιμάνια
δεν υπάρχει η δυνατότητα
προσέγγισης από μεγάλου
μεγέθους κρουαζιερόπλοια.
1...,48,49,50,51,52,53,54,55,56,57 59,60,61,62,63,64,65,66,67,68,...84
Powered by FlippingBook