Τουριστική Αγορά τ. 274 - page 73

73
ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
σβολωμένο και εκστασιασμένο κοινό,
κατέβηκε από τη σκηνή πριν προλάβει
κάποιος να τον ρωτήσει οτιδήποτε. Ο
ίδιος φρόντισε να εξάψει περαιτέρω την
περιέργεια και τη φαντασία του κοινού,
καθώς λίγο αργότερα έγραψε σε ένα
post του στο Instagram: «
Πετάξτε στα πε-
ρισσότερα μέρη της γης σε κάτι λιγότερο
από 30 λεπτά και οπουδήποτε σε λιγότερο
από 1 ώρα! Όσο για το κόστος ανά θέση,
θα κινείται στα ίδια περίπου επίπεδα με
ό,τι ισχύει σήμερα, με ένα αεροπορικό εισι-
τήριο οικονομικής θέσης...
».
Όπως έχει γίνει γνωστό μέχρι στιγμής,
το «BFR» αναμένεται να περιέχει 40 κα-
μπίνες, ικανές να μεταφέρουν περί τα 100
άτομα κάθε φορά. Συμπεριλαμβάνοντας,
ήδη, ανάμεσα στους πελάτες του μια
σειρά από εμπορικούς διαχειριστές δο-
ρυφόρων, αξιοποιεί τα έσοδα που προ-
έρχονται από τα συμβόλαια μαζί τους,
για να χρηματοδοτήσει την περαιτέρω
ανάπτυξη του «BFR», προκειμένου αυτό
να είναι σε θέση να μεταφέρει δορυφό-
ρους που θα τεθούν σε τροχιά, καθώς
επίσης πληρώματα και προμήθειες στο
διεθνή διαστημικό σταθμό. Ταυτόχρονα,
θα μπορεί να ολοκληρώνει ποικίλες απο-
στολές στη σελήνη και στον Άρη.
Ένα concept, το οποίο όταν γίνει
πραγματικότητα, αναμένεται να προκα-
λέσει πονοκέφαλο στις «παραδοσιακές»
αεροπορικές εταιρείες, απειλώντας τη
μακροημέρευσή τους. Γιατί, η ταχύτητα
στον τομέα των επιβατικών αερομε-
ταφορών δεν μπορεί να αντικρουστεί
με κανένα άλλο χαρακτηριστικό. Πόσο
μάλλον, εάν συνοδεύεται και με έντονα
ανταγωνιστική τιμολογιακή πολιτική.
Πραγματικά, ανίκητος συνδυασμός!
Κύριος ωφελημένος; Δίχως αμφιβολία, ο
τελικός επιβάτης.
First we take... Mars
Τις πρώτες αναφορές του, πλαισιωμέ-
νες από λεπτομερή σχέδια, για το ταξίδι
στον πλανήτη Άρη, πραγματοποίησε
πριν από ένα χρόνο στο Μεξικό, ενώ στη
συνέχεια προχώρησε ένα βήμα παρα-
πέρα, εκδίδοντας μια αναλυτική μελέτη
για το εν λόγω θέμα. Το ενδιαφέρον του
κόσμου υπήρξε τεράστιο, ωστόσο δεν
έλειψαν κάποιοι που εξέφρασαν επιφυ-
λάξεις σχετικά με τον τρόπο χρηματο-
δότησης του όλου εγχειρήματος. Ο ίδιος
ο Musk αναγνώρισε πως το οικονομικό
ζήτημα αποτελούσε το μοναδικό ίσως
εμπόδιο που θα μπορούσε να αποδειχθεί
υψηλότερο των δυνάμεών του και της
θέλησής του.
Κάπου εκεί, προέκυψαν και οι σχεδι-
ασμοί για το πρώτο μη-επανδρωμένο
«BFR» που θα μπορεί να προσεδαφιστεί
στον πλανήτη Άρη το 2022, για να ακο-
λουθήσει η παρθενική επανδρωμένη
αποστολή κάποια στιγμή το 2024.
Σήμερα, η SpaceX, εταιρεία που ίδρυ-
σε το 2002 και που αποσκοπεί στον
αποικισμό και άλλων πλανητών, εκτός
της Γης, διαχειρίζεται εμπορικά τις
πτήσεις του πυραύλου Falcon 9 για μια
σειρά από πελάτες, μεταξύ των οποίων
και η NASA, εμπορικούς διαχειριστές
δορυφόρων, καθώς επίσης και τον Αμε-
ρικανικό στρατό. Ο κόστος της εκτόξευ-
σης κάθε Falcon 9 κινείται στα επίπεδα
των 62 εκατομμυρίων δολαρίων. Οι
συγκεκριμένοι πύραυλοι έχουν σχεδια-
στεί με τέτοιο τρόπο, ώστε να μπορούν
να επαναχρησιμοποιηθούν, μειώνοντας
δραστικά το κόστος πραγματοποίησης
διαστημικών ταξιδιών.
Ένα από τα αγαπημένα μότο του κ.
Musk για την SpaceX, είναι πως «
δραστη-
ριοποιείται στον τομέα που κάνει τα απί-
θανα, πιθανά!
». Τη στιγμή κατά την οποία
έχει πετύχει αξιομνημόνευτα επιτεύγμα-
τα σε κάτι λιγότερο από 9 χρόνια, ενώ
παράλληλα δείχνει να σταθεροποιεί το
ζήτημα της σταθερής άντλησης πόρων
με την ταυτόχρονη εισροή «φρέσκων»
κεφαλαίων, είστε σίγουροι πως θέλετε
να ποντάρετε εναντίον του;
1...,63,64,65,66,67,68,69,70,71,72 74,75,76,77,78,79,80,81,82,83,...84
Powered by FlippingBook