FOOD
Service
48
cover
story
Το burger τα έβαψε μαύρα
Ένα από τα πλέον ενδιαφέροντα ερευνητικά πεδία στο μάρκετινγκ
είναι αυτό του πολυπολιτισμικού μάρκετινγκ. Ειδικότερα, το εν λόγω
πεδίο υποστηρίζει ότι το μάρκετινγκ θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη
του τις ιδιαιτερότητες, τις αξίες και τους άγραφους νόμους των λα-
ών και των πολιτισμών, προκειμένου να αποφεύγονται πιθανές «προ-
σβλητικές ενέργειες», που μοναδικό αποτέλεσμα θα έχουν τη μείωση
των πωλήσεων του προϊόντος. Σύμφωνα με αυτήν τη βασική αρχή,
φαίνεται ότι κινήθηκε η γνωστή αλυσίδα Burger King στην Ιαπωνία,
όταν παρουσίασε στις αρχές Σεπτεμβρίου το νέο της προϊόν, το Kuro
Burger. Το συγκεκριμένο πιάτο, που στα ελληνικά μεταφράζεται ως
το μαύρο μπιφτέκι, δεν είναι τίποτε άλλο παρά ένα σκούρο μαύρο
ψωμί με μία μαύρη φέτα τυριού και σάλτσα κρεμμυδιού, στην οποία
προστέθηκε μελάνι σουπιάς για περισσότερο χρώμα! Στα ιαπωνικά
Μέσα, το νέο προϊόν έγινε θέμα συζήτησης για ευνόητους λόγους,
με τις πωλήσεις του να κυμαίνονται σε ικανοποιητικά επίπεδα. Όπως
εξηγεί η καθηγήτρια μάρκετινγκ του Πανεπιστημίου της Β. Καρολί-
νας, Eva Hyatt: «Ο κάθε λαός δίνει διαφορετική σημασία. Για παρά-
δειγμα, στις ΗΠΑ το μαύρο συνδέεται με το θάνατο, ενώ οι Ιάπωνες
τον συσχετίζουν με το λευκό χρώμα. Επίσης, οι Ιάπωνες συνδέουν τα
φωτεινά, κύρια χρώματα, όπως είναι το κόκκινο ή το κίτρινο, με τους
δυτικούς λαούς, τους οποίους θεωρούν έντονες προσωπικότητες».
To burger στην Ελλάδα
Σίγουρα δεν είναι νέα η επικράτηση του burger στην ελληνική
εστίαση, καθώς τα σημάδια είναι ορατά, τουλάχιστον την τελευταία