FOOD
Service
49
cover
story
τριετία. Όμως η ενίσχυση της θέσης του στα μενού της χώρας και
η διαφοροποίηση του προϊόντος είναι σίγουρα φρέσκα νέα.
Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι πολλές διεθνείς αλυσίδες εντάσ-
σουν την Ελλάδα στα σχέδια δραστηριοποίησής τους, είτε με
άνοιγμα νέων καταστημάτων είτε με την άφιξή τους στη χώρα.
Επίσης, το τελευταίο διάστημα διαπιστώνεται ότι αλυσίδες ταχείας
εστίασης επαναπροσδιορίζονται μέσα από το gourmet burger, δίνο-
ντας έμφαση στο καλύτερης ποιότητας μπιφτέκι. Όμοια, πολλά
εστιατόρια σε όλη τη χώρα εντάσσουν στους καταλόγους τους το
burger, δίνοντας έμφαση τόσο στις πρώτες ύλες τους όσο και στα
συνοδευτικά τους.
To black Angus μπήκε στην πρώτη γραμμή, οι καταναλωτές γνω-
ρίζουν ποικιλίες και μέρη κρέατος, ενώ τα μπαχαρικά εξαλείφονται
αφήνοντας να κυριαρχήσει η καθαρή γεύση του βόειου σκευάσμα-
τος.
Τα δύο τελευταία χρόνια στην Κύπρο το burger επίσης γίνεται
τάση, έμπνευση και γκουρμέ, με το φρέσκο μοσχαρίσιο κιμά να
αποτελεί καθοριστικό παράγοντα επιλογής.
Επανερχόμενοι στην Ελλάδα, μπορεί να διαπιστωθεί ότι αυτή η
τάση διαρκείας προσέλκυσε διεθνείς αλυσίδες στη χώρα με πολ-
λές εξ αυτών να επιστρέφουν στον τόπο του εγκλήματος ύστερα
από πολυετή απουσία τους.
Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του Hard Rock Café, που
ξεκίνησε σταδιακά να επαναλειτουργεί στο Μοναστηράκι.
Παράλληλα, η Premier Capital Hellas ανακοίνωσε τη λειτουργία
ενός ακόμη καταστήματος McDonald’s στην Ελλάδα, ενώ υλοποι-
εί τριετές επενδυτικό πρόγραμμα 11 εκατ. ευρώ για την επέκτα-
σή της στην ελληνική αγορά, με στόχο την αύξηση του αριθμού
των καταστημάτων της από 20 σε 30. Επίσης, η McDonald’s επι-
στρέφει και στη Θεσσαλονίκη ύστερα από περίπου δύο χρόνια
παύσης.
Επαναφορά προγραμμάτισε και υλοποίησε και η KFC, με το κα-
τάστημα του Συντάγματος να έχει ξεκινήσει πρόσφατα τη λειτουρ-
γία του. Από την άλλη, η αλυσίδα Goody’s κάνει λόγο για ανανέω-
ση και νέα εποχή, λανσάροντας στην ελληνική αγορά τα Angus
Burgers, ενώ τα καταστήματά της μετονομάστηκαν σε burger
house. Η αλυσίδα θέτει λοιπόν ως προϊοντική της βάση το gourmet
burger, ενώ προσπαθεί να επαναπροσδιορίσει το target group της
«ξεφεύγοντας» από το συμβατικό φαστφούντ. Σήμερα η αλυσίδα
αριθμεί περισσότερα από 45 καταστήματα, ενώ η εταιρεία δηλώνει
πως αυτά είναι μόνο η αρχή. Μάλιστα πληροφορίες θέλουν τα
Goody’s Burger House να επεκτείνονται και στο εξωτερικό σύντο-
μα.
Στα τέλη του 2014 και η Burger King ανακοίνωσε την είσοδό της
στην ελληνική αγορά, η οποία αποσκοπεί στην επιθετική ανάπτυξή
της στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, με έμφαση την ενδυνάμωση της
παρουσίας της σε Ελλάδα, Ιταλία, Πολωνία και Ρουμανία.
Άλλη μία ελληνική αλυσίδα που παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέ-
ρον η πορεία της είναι το HOT HOT BURGER BAR με 8 καταστή-
ματα.
Το HOT HOT BURGER BAR είναι μία δυναμική και ανερχόμενη
αλυσίδα εστίασης, που προσφέρει κυρίως burgers και hot dogs.
Με βασικά πλεονεκτήματα τα value for money προϊόντα της και την
24ωρη εξυπηρέτηση, είναι ένα concept που προσελκύει μεγάλο
αριθμό πελατών.
Βέβαια, δεν θα μπορούσε να παραλειφθεί η αλυσίδα Simply
Burgers, έμπνευση δύο Ελληνοαμερικανών που έγινε πράξη από
το 2003. Με πρώτο κατάστημα στη Νέα Ερυθραία και άλλα 17
στην πορεία, οι ωραίες και πρωτότυπες γεύσεις σε συνδυασμό με
την ενδιαφέρουσα διακόσμηση έχουν κερδίσει τις προτιμήσεις των
καταναλωτών.
Εκτός όμως των αλυσίδων εστίασης, δεν θα μπορούσε να παρα-
λειφθεί και ο μεγάλος αριθμός εστιατορίων που έχει εισάγει το
gourmet burger στους καταλόγους του, προσφέροντας, αν μη τι
άλλο, ενδιαφέρουσες επιλογές στους επισκέπτες του.