Food Service τ. 124 - page 44

cover
story
εστιατόρια ταχείας εξυπηρέτησης, παράγουν $ 23 δισεκατομμύρια
σε πωλήσεις στον Καναδά κάθε χρόνο, με περίπου 4,3 δισεκατομ-
μύρια επισκέψεις.
Όμως η αλλαγή στις προτιμήσεις των καταναλωτών φαίνεται να
σχετίζεται με υψηλής ποιότητας μπιφτέκια, κινέζικο φαγητό και σά-
ντουιτς, που σερβίρονται κυρίως στο πρωινό, με τη δημοτικότητα
των πλέον παραδοσιακών, όπως είναι η πίτσα ή το hamburger, να
αναμένεται να μειωθεί. Ακόμη, η μελέτη αναδεικνύει μία αύξηση
της δημοτικότητας του συμβατικού ταχυφαγείου με τις αλυσίδες
Panera Bread, Chipotle Mexican Grill και Freshii, οι οποίες αναμένε-
ται να διπλασιάσουν έως το 2020 τα καταστήματά τους.
Η εταιρεία ερευνών NPD διαπιστώνει επίσης ότι οι απαιτήσεις
των πελατών εξελίσσονται με ολοένα και περισσότερους να αναζη-
τούν εστιατόρια τα οποία προσφέρουν στους καταναλωτές τη δυ-
νατότητα του take away ή του drive-thru.
Συνολικά, αυτό το τμήμα της επιχείρησης αναμένεται να αυξηθεί
κατά 10% σε σχέση με τους πελάτες που παραμένουν στο κατά-
στημα.
Ο Ρόμπερτ Κάρτερ, διευθυντής του τμήματος τροφίμων της κανα-
δικής υπηρεσίας του Ομίλου NPD, δηλώνει σε σχετική αναφορά: «Το
προσεχές έτος θα υπάρξουν νικητές και ηττημένοι στον κλάδο της
εστίασης. Μόνο οι επιχειρηματίες οι οποίοι ανταποκρίνονται στις
απαιτήσεις των καταναλωτών τους θα είναι νικητές. Αυτό όμως απαι-
τεί να παρακολουθούν και να ακολουθούν συνεχώς τις τάσεις, προ-
σφέροντας στους πελάτες τους ό,τι ακριβώς επιθυμούν».
Κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών, παρατηρήθηκε στη βιο-
μηχανία των υπηρεσιών μία μείωση στις συναλλαγές.
Ο πρώην πρόεδρος της Tim Hortons, Marc Caira, υπογράμμισε
τον επείγοντα χαρακτήρα της κρίσης του περασμένου έτους, όταν
παρουσίασε νέα πιάτα του μενού που προορίζονται να προσελκύ-
σουν πελάτες για γεύμα και όχι μόνο για τον πρωινό τους καφέ.
Όμως και άλλες επιχειρήσεις στον κλάδο της εστίασης διεύρυναν
τα μενού τους, όπως είναι η Subway. Η εν λόγω εταιρεία δρομολό-
γησε μία πιο επιθετική προώθηση των πρωινών της, ενώ η McDon-
ald’s λάνσαρε τα wraps, ανταποκρινόμενη στη ζήτηση για πλέον
υγιεινά γεύματα.
Από την άλλη, μία από τις μεγαλύτερες καναδικές αλυσίδες
εστίασης, η Ιmvescor Restaurant Group Inc., ανακοίνωσε τα σχέδιά
της να μειώσει το εταιρικό προσωπικό της κατά 10%, αν και δεν εί-
πε πως επλήγησαν πολλές θέσεις εργασίας.
Από τον Καναδά στο Παρίσι
Στην άλλη πλευρά της υφηλίου, και συγκεκριμένα στην πρωτεύ-
ουσα της γαστρονομίας με τις καλύτερες σχολές μαγειρικής και
πολλά αστέρια Michelin, λαμβάνει χώρα μία μεγάλη αλλαγή. Οι κα-
ταναλωτές δείχνουν να προτιμούν γεύματα που προσφέρονται σε
καντίνες στους δρόμους του Παρισιού. Οι καντίνες νέου τύπου
διαθέτουν στους καταναλωτές φαγητό το οποίο κάθε άλλο παρά
χαμηλής ποιότητας μπορεί να θεωρηθεί, με τα tacos και τα
gourmet burgers να βρίσκονται στις πρώτες θέσεις της λίστας.
Όπως αναφέρει σχετικό δημοσίευμα, οι καντίνες αυτές δημιουρ-
γούν τις προϋποθέσεις αθέμιτου ανταγωνισμού για τα παραδοσια-
κά καφέ.
Αντίθετα, για τη δήμαρχο του Παρισιού, Anne Hidalgo , οι καντί-
νες θα πρέπει να αναγνωριστούν ως μέρος της γαλλικής γαστρο-
νομίας. Φέτος, οι γαλλικές αρχές έδωσαν το πράσινο φως σε έναν
μικρό αριθμό καντινών να πωλούν σε καθημερινή βάση τα προϊό-
ντα τους σε 40 καθορισμένες περιοχές του Παρισιού για ένα έτος.
Οι επιτυχημένες επιχειρήσεις-φορτηγά ανήλθαν σε 56 έπειτα από
αυστηρή επιλογή, που επιλέχθηκαν από 158 αιτήσεις με βάση την
ποιότητα των τροφίμων, το σεβασμό για το περιβάλλον και τη δυ-
νατότητα να δημιουργηθούν θέσεις εργασίας.
Οι αλλαγές και ο εκσυγχρονισμός
Ένα από τα ενδιαφέροντα αποτελέσματα της έκρηξης της αγο-
ράς gourmet burger είναι το πώς συνετέλεσε στον εκσυγχρονισμό
44
FOOD
Service
1...,34,35,36,37,38,39,40,41,42,43 45,46,47,48,49,50,51,52,53,54,...68
Powered by FlippingBook