FOOD
Service
46
cover
story
του κλασικού burger, που οι Αμερικανοί γνωρίζουν και αγαπούν.
Το νέου τύπου burger οδήγησε στο να πείσει τους καταναλωτές
να δαπανήσουν χρήματα για φαγητό, όταν η έρευνα δείχνει ότι οι
Αμερικανοί εξακολουθούν να προσπαθούν να τρώνε στο σπίτι πιο
συχνά. Το gourmet burger δεν σχετίζεται αποκλειστικά με το βόειο
κρέας αλλά και με τα συστατικά που το συμπληρώνουν.
Στις ΗΠΑ, οι επιλογές είναι πολυάριθμες. Yuzu, aioli, σκόρδο,
τσίλι, καπνιστό μπέικον, τηγανητό αυγό, κρεμμύδια, χτένια, αποξη-
ραμένα cranberries. Ακόμη, ο πελάτης μπορεί να παραγγείλει μαζί
με το burger του τρούφα και τσιπς παρμεζάνας, φασόλια σόγιας,
γλυκοπατάτα πασπαλισμένη με μαύρη ζάχαρη, τηγανητές πίκλες ή
πατάτες λαχανικών. Και αν αυτό δεν είναι αρκετό, οι καταναλωτές
μπορούν να ολοκληρώσουν την παραγγελία τους με μιλκσέικ, εμ-
φιαλωμένες μπίρες, φρέσκια λεμονάδα ή κρασί.
Η τιμή του κυμαίνεται από τέσσερα έως δέκα δολάρια το ένα, με
τους καταναλωτές να δηλώνουν διατεθειμένοι για ένα καλής ποιό-
τητας πιάτο να πληρώσουν έως και 5% παραπάνω.
Όπως γράφει σε άρθρο του ο δημοσιογράφος του The New York-
er, Adam Gopnik: «Το φαγητό είναι ένα στοιχείο της κοινωνικής θέ-
σης των ατόμων, το οποίο οι ίδιοι μπορούν να διαχειριστούν».
Μία πρόσφατη μελέτη στο περιοδικό Journal of Consumer Re-
search διαπίστωσε ότι οι καταναλωτές συχνά επιλέγουν τα υπερ-
μεγέθη γεύματα, επειδή τους κάνουν να αισθάνονται πιο σημαντι-
κοί. Το gourmet burger είναι γρήγορο αλλά όχι πρόχειρο, ενώ αι-
σθάνονται καλά, καθώς με την κατανάλωση στηρίζουν την τοπική
επιχειρηματική κοινότητα. Οι καταναλωτές πιστεύουν ότι το
gourmet burger τους είναι μέρος μίας μεγαλύτερης ιστορίας, ενώ
χαίρονται να τρώνε σε έναν χώρο όπου η ανακύκλωση και η κο-
μποστοποίηση αποτελούν μέρος της γαστριμαργικής εμπειρίας».
Οι επιπτώσεις για το μοσχαρίσιο κρέας
Μαζί με τις μοναδικές και φαινομενικά θετικές επιπτώσεις, η τά-
ση των gourmet burgers δημιουργεί και μερικά δύσκολα ερωτήμα-
τα, που ο κλάδος καλείται να απαντήσει. Με το 90% άπαχου ή σχε-
δόν άπαχου βόειου κρέατος να είναι το ταχύτερα αναπτυσσόμενο
τμήμα στην αγορά του κιμά, η τάση για gourmet burger μπορεί να
βοηθήσει να διατηρηθεί η ζήτηση και για τα άλλα τμήματα κρέα-
τος σε υψηλά επίπεδα. Η πραγματική όμως πρόκληση είναι η δια-
τήρηση της τιμής του μοσχαρίσιου κιμά, αλλά και του ψωμιού, σε
τέτοιο επίπεδο, που δεν θα χάσει την προνομιακή του θέση στο με-
νού.
Επίσης, τη θέση του μοσχαρίσιου κρέατος δείχνει να επηρεά-
ζουν και άλλες δημοφιλείς επιλογές, όπως είναι τα διάφορα χορ-
τοφαγικά πιάτα. Σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών αγοράς, Mintel,
διαπιστώθηκε 26% αύξηση της κατανάλωσης σε στοιχεία του με-
νού με χορτοφαγικό χαρακτήρα από το 2008 στο 2010, αποδει-
κνύοντας ότι υπάρχει χώρος στην αγορά και για άλλες επιλογές.
Τα οργανικά burgers αλλάζουν το χάρτη
Στην εποχή της υγιεινής διατροφής, η αλυσίδα McDonald’s ανα-
κοίνωσε ότι από τις αρχές Οκτωβρίου θα διαθέτει σε 1.500 κατα-
στήματά της σε όλη τη Γερμανία δύο νέα burgers από 100% οργα-
νικό μοσχαρίσιο κιμά.
Τα δύο νέα burgers, το McB και το Long McB, θα παρασκευάζο-
νται από κιμά που προέρχεται από ζώα οργανικής εκτροφής σε
φάρμες της Γερμανίας και της Αυστρίας. Όπως μάλιστα αναφέρει
η εταιρεία σε σχετική ανακοίνωση, τα ζώα εκτρέφονται σε οργανι-
κές φάρμες, οι οποίες είναι χωρίς λίπασμα, ενώ οι τροφές των ζώ-
ων δεν περιέχουν αντιβιοτικά και γενετικά τροποποιημένους οργα-
νισμούς. Το McB θα γαρνίρεται με μαρούλι, ντομάτα, τουρσί και
φέτες κόκκινου κρεμμυδιού, ενώ θα προστίθεται τυρί Edam και το
ψωμί θα είναι ολικής άλεσης.
Τα δύο burgers θα βρίσκονται στα καταστήματα έως και τις 18
Νοεμβρίου, οπότε και θα αποσυρθούν από το μενού. Στη συνέχεια
οι Γερμανοί καταναλωτές θα ψηφίζουν για το burger της αρεσκεί-
ας τους.