Τουριστική Αγορά τ. 270 - page 31

31
ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
νομική διαχείριση του κρουαζιερόπλοιου, τον
έλεγχο εργασιών οροφοκομίας του πλοίου,
την προμήθεια και διαχείριση του αποθέμα-
τος εμπορευμάτων και του υλικού.
Στόχος του προγράμματος «Στέλεχος
Ναυλομεσιτικών Εργασιών» είναι να δημι-
ουργήσει ικανά στελέχη που θα μπορούν να
χειρίζονται θέματα Ναυτιλίας και Ναυλομε-
σιτίας Εμπορικών Πλοίων και Σκαφών Ανα-
ψυχής και θα εξελιχθούν σε ανώτερα στελέ-
χη στις επιχειρήσεις του ευρύτερου Ναυτι-
λιακού/Ναυλομεσιτικού Τομέα.
Παράλληλα, το ΙΕΚ ΟΜΗΡΟΣ προσφέρει
και το πρόγραμμα «Κυβερνήτης Σκαφών
Αναψυχής», μία ειδικότητα με άριστες επαγ-
γελματικές προοπτικές και υψηλές αποδο-
χές, λόγω της αυξημένης ανάπτυξης του
τουριστικού κλάδου και ειδικότερα του θα-
λάσσιου τουρισμού.
Απορρόφηση αποφοίτων σχολών στην αγο-
ρά εργασίας
Η ανάγκη για ποιοτική παροχή υπηρεσιών
έχει ωθήσει τις επιχειρήσεις στην αναζήτη-
ση εξειδικευμένου προσωπικού. Η σημασία
της κατάρτισης στα επαγγέλματα τουρισμού
είναι μεγάλη και για αυτό η απορρόφηση
αποφοίτων τουριστικών σχολών συνιστά μο-
νόδρομο για τους υπεύθυνους των ξενοδο-
χειακών επιχειρήσεων. Το ΙΕΚ ΟΜΗΡΟΣ,
μέσα από την εξάμηνη εξάσκηση-εργασία
σε πολυτελείς ξενοδοχειακές-τουριστικές
εγκαταστάσεις στην Ελλάδα και το εξωτερι-
κό, δημιουργεί τα αυριανά επιτυχημένα στε-
λέχη του τουρισμού. Παράλληλα, το ακαδη-
μαϊκό προσωπικό του αποτελείται από κατα-
ξιωμένους επαγγελματίες, με πολύχρονη
εμπειρία στο χώρο που μεταφέρουν την τε-
χνογνωσία τους στους αυριανούς επιτυχημέ-
νους επαγγελματίες. Δεν είναι τυχαίο ότι κα-
τέχει ρεκόρ επαγγελματικής αποκατάστα-
σης και στελεχώνει την αγορά εργασίας με
εξειδικευμένους επαγγελματίες και στην πε-
ρίοδο της κρίσης. Σύμφωνα με έρευνα της
ALCO (Ιούλιος 2016), για τα έτη 2008-2014
της βαθύτατης οικονομικής ύφεσης, το 64%
των αποφοίτων του ΙΕΚ ΟΜΗΡΟΣ εργάζεται
στην ειδικότητα που έχει σπουδάσει.
Προτάσεις για τη βελτίωση της τουριστι-
κής εκπαίδευσης που θα ενίσχυαν μακρο-
πρόθεσμα την ανταγωνιστικότητα του του-
ριστικού μας προϊόντος
Σχετικά με την τουριστική εκπαίδευση,
καθώς η Ελλάδα αποτελεί προορισμό παγκο-
σμίου ενδιαφέροντος, θα πρέπει να δημιουρ-
γηθεί ένα ανταγωνιστικό οικονομικό πακέτο,
σε σύγκριση με τις άλλες ευρωπαϊκές χώ-
ρες, για καθεμία από τις ειδικότητες του το-
μέα, όπου θα συμπεριλαμβάνονται η στέγη,
τα δίδακτρα, οι εκπαιδευτικές επισκέψεις
και η μαθητεία σε τουριστικές επιχειρήσεις.
Με αυτά τα δεδομένα, θα πρέπει ο ΕΟΤ να
δραστηριοποιηθεί σε όλες τις χώρες προ-
βάλλοντας και διαφημίζοντας τα πακέτα αυ-
τά προς το διεθνές σπουδαστικό κοινό. Επι-
πλέον, θα πρέπει να δημιουργηθούν χώροι
πρακτικής εξάσκησης, να χορηγούνται δω-
ρεάν στους σπουδαστές σύγχρονα βιβλία
του τομέα, να δίνονται αριστείες σε σπουδα-
στές για υποτροφίες για μεταπτυχιακές
σπουδές, να δοθούν κίνητρα στους εκπαι-
δευτές του τουρισμού κ.ά.
Οι ανάγκες σε εκπαιδευμένο εργατικό δυ-
ναμικό για τον τουριστικό τομέα τα επόμε-
να χρόνια
Ο τουρισμός ήταν, είναι και θα είναι ένας
από τους σημαντικότερους τομείς της ελληνι-
κής οικονομίας. Η αναβάθμιση του τουριστι-
κού προϊόντος σε συνάρτηση, πάντα, με την
εξέλιξη της τεχνολογίας έχει αναγάγει την
παροχή υπηρεσιών σε αντικείμενο που απαι-
τεί γνώσεις και δεξιότητες. Έτσι, καθώς ση-
μειώνεται κάθε χρόνο νέο ρεκόρ αφίξεων
τουριστών στη χώρα, οι ανάγκες για εκπαι-
δευμένο εργατικό δυναμικό θα αυξάνονται
συνεχώς. Ο ΟΜΗΡΟΣ επενδύει σε νέες ειδι-
κότητες, προκειμένου να καλύψει τις ανά-
γκες του ανθρώπινου δυναμικού για ποιοτική
εκπαίδευση και κατάρτιση στον τομέα του
τουρισμού.
Προτάσεις
Η δυναμική στροφή των νέων στα τουρι-
στικά επαγγέλματα είναι ενδεικτική όσον
αφορά την απορρόφησή τους από την αγορά
εργασίας.
Για αυτό και η ζήτηση είναι αυξημένη τα
τελευταία χρόνια. Υπό αυτό το πρίσμα, θα
πρέπει να ακολουθηθεί μία πολιτική προσέλ-
κυσης ξένων σπουδαστών με βάση την οποία
θα παρέχονται κίνητρα προς αυτούς ώστε να
εκπαιδευτούν στη χώρα μας. Ως εκ τούτου, ο
ΕΟΤ θα πρέπει να προωθήσει και να διαφη-
μίσει την εν λόγω δράση. Επίσης, είναι ου-
σιώδες να δημιουργηθούν χώροι πρακτικής
εφαρμογής της θεωρίας, να χορηγούνται
άνευ τιμήματος στους σπουδαστές σύγχρονα
βιβλία του τομέα, να αναβαθμιστεί πλήρως η
ελληνική βιβλιογραφία, να δίνονται περισσό-
τερες υποτροφίες για μεταπτυχιακές σπου-
δές, να δοθούν κίνητρα στους εκπαιδευτές
του τουρισμού κ.ά.
1...,21,22,23,24,25,26,27,28,29,30 32,33,34,35,36,37,38,39,40,41,...48
Powered by FlippingBook