cover
story
διανομής, το οποίο χαρακτηρίζεται από έντονο ανταγωνισμό μετα-
ξύ παραγωγών και ανθρώπων του μάρκετινγκ. Επίσης, η έρευνα
διατυπώνει την πεποίθηση ότι ήπια ανάπτυξη θα παρουσιαστεί
στον κλάδο με τους παραγωγούς να παίρνουν μερίδιο αγοράς από
τους ανταγωνιστές.
Πρόσθετα σημεία που τονίζει η έρευνα είναι:
•
Οι γυναίκες αποτελούν καθοριστικό target group: Οι επιλογές
των γυναικών στο ποτό που θα καταναλώσουν κατά τη διάρκεια
της εξόδου τους μπορούν να επηρεάσουν τις προτάσεις των
μπάρμαν και των σερβιτόρων συγκριτικά με αυτές των ανδρών.
•
Συρρικνώνονται τα μενού. Βάσει ερευνών αγοράς, διαπιστώνε-
ται η μείωση των ποτών που συμπεριλαμβάνονται στα μενού εστια-
τορίων.
•
Ο παράγοντας κόστος επηρεάζει το ποτό που θα καταναλώσει ο
πελάτης. Ειδικά οι νέοι ηλικιακά καταναλωτές δίνουν μεγάλη βαρύ-
τητα στην τιμή του ποτού, με έναν στους τέσσερις να δηλώνει ότι
η τιμή είναι σημαντικότερη από την ποιότητα.
•
Η μπίρα εισαγωγής επωφελείται
από τις συνεχείς αλλαγές στις προτι-
μήσεις των γεύσεων.
Άνοδος για τα στιγμιαία
ροφήματα
Στον κλάδο των στιγμιαίων ροφη-
μάτων φαίνεται πως η στροφή των
καταναλωτών στην υγιεινή διατροφή
θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο
σε συνδυασμό με τη συσκευασία των
προϊόντων, η οποία δείχνει να επηρεάζει την αγοραστική απόφα-
ση. Αξίζει να σημειωθεί ότι σε αγορές όπως της Β. Αμερικής αλλά
και της Ευρώπης, ο κλάδος των στιγμιαίων ροφημάτων, βάσει εκτι-
μήσεων, αναμένεται να επεκταθεί, κυρίως λόγω των ηλεκτρονικών
καναλιών διανομής. Όπως αναφέρει έρευνα της Transparency
Market Research, οι πωλήσεις του κλάδου αναμένονται να ανέλ-
θουν στα $ 85,80 δισεκατομμύρια το 2021, συγκριτικά με το 2014
που έφτασαν στα $ 59,38 δισεκατομμύρια. Ως κύριο αίτιο για την
άνοδο αυτή θεωρείται η αυξημένη συνειδητοποίηση των κατανα-
λωτών για την υγιεινή διατροφή. Στην κατηγορία των στιγμιαίων
ροφημάτων, οι μελετητές εντάσσουν το τσάι, τον καφέ, το γάλα
και τα ενεργειακά ποτά, με τον καφέ να κατέχει το μεγαλύτερο με-
ρίδιο αγοράς. Δεύτερο στη σειρά έρχεται το στιγμιαίο τσάι, του
οποίου το μερίδιο αγοράς αναμένεται να αυξηθεί έως το 2021.
Η γεωγραφική κατανομή της αγοράς των στιγμιαίων ροφημάτων
θέλει την Ασία να κατέχει το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς και εκτι-
μάται ότι θα διατηρήσει την πρώτη θέση έως το 2021, με δεύτερη
την Ευρώπη.
Παράγοντες όπως είναι η αύξηση
χρήσης των ηλεκτρονικών καναλιών
διανομής σύμφωνα με τους μελετη-
τές επηρεάζουν θετικά την ενίσχυ-
ση της ζήτησης για στιγμιαία ροφή-
ματα. Επιπρόσθετα, η συσκευασία
επηρεάζει σημαντικά τις πωλήσεις
των καταναλωτών που δείχνουν αν
επηρεάζονται από το χρώμα αλλά
και το σχέδιο.
<
44
FOOD
Service
'
Σε αγορές όπως της
Β. Αμερικής αλλά και της Ευρώπης,
ο κλάδος των στιγμιαίων
ροφημάτων, βάσει εκτιμήσεων,
αναμένεται να επεκταθεί, κυρίως
λόγω των ηλεκτρονικών καναλιών
διανομής.