Food Service τ. 125 - page 42

42
cover
story
FOOD
Service
είναι το «clean eating». Η ιδέα αυτού στηρίζεται στην υγιεινή δια-
τροφή και ειδικότερα στην υιοθέτηση μίας αγνής προσέγγισης στη
διαδικασία παραγωγής των προϊόντων. Σύμφωνα με την έρευνα, η
παγκόσμια αγορά δείχνει μία σαφή προτίμηση στα προϊόντα που
χαρακτηρίζονται ως οργανικά, με τη ζήτησή τους να αυξάνεται το
πρώτο μισό του 2015 στο 9,5% από 6,3% το αντίστοιχο διάστημα
του 2013. Η τάση του «καθαρού» έκανε την εμφάνισή της ήδη από
το 2015, με τους καταναλωτές να δείχνουν σαφή προτίμηση σε
προϊόντα που περιέχουν λίγα συντηρητικά.
Προϊόντα χωρίς…
Παράλληλα, η δημοτικότητα προϊόντων χωρίς γλουτένη ή λα-
κτόζη δείχνει να αυξάνεται, καθώς τα προτιμούν ακόμη και οι κατα-
ναλωτές εκείνοι που δεν έχουν δυσανεξία σε αυτά. Η διευθύντρια
καινοτομίας της εταιρείας ερευνών, Lu Ann Williams, σχολιάζει
σχετικά: «Προϊόντα τα οποία συστήνονται στην αγορά χρησιμοποι-
ώντας λέξεις όπως είναι το αγνό και το χωρίς… έχουν περάσει σε
άλλο επίπεδο, κερδίζοντας έδαφος στην αγορά το 2015».
Ευέλικτοι χορτοφάγοι
Η άνοδος των νέου τύπου χορτοφάγων
καταναλωτών, οι λεγόμενοι flexitarian,
αναμένεται να ενισχυθεί ως τάση το
2016. Πρόκειται ουσιαστικά για εκείνους
τους καταναλωτές που ναι μεν ακολου-
θούν τις βασικές αρχές της χορτοφα-
γίας, αλλά εκδηλώνουν και ενδιαφέρον
να επιστρέψουν στο επεξεργασμένο τρό-
φιμο. Οι, όπως τους χαρακτηρίζουν, part-
time χορτοφάγοι μειώνουν την κατανάλωση κρέατος έχοντας ως
κίνητρα την υγιεινή διατροφή, την αειφόρο ανάπτυξη και την προ-
στασία των ζώων. Η εξέλιξη αυτή αποτέλεσε πρόκληση για τον
κλάδο, ο οποίος δεν είχε άλλη επιλογή από το να δημιουργήσει
προϊόντα το ίδιο γευστικά με αυτά που περιέχουν ζωικά πρόσθετα.
Δώστε χρώμα στην πώληση!
Σε άμεση σχέση με τη συσκευασία είναι και το χρώμα. Μία νέα
μελέτη που δημοσιεύτηκε πρόσφατα στην καναδική αγορά υπο-
στηρίζει ότι πλέον οι παραγωγοί επενδύουν σημαντικά ποσά στο
να ενισχύσουν το χρώμα στα προϊόντα τους, θεωρώντας ότι αυτό
θα συντελέσει στο να αυξηθούν οι πωλήσεις τους.
Ειδικότερα, οι έρευνες θέλουν το χρώμα να λειτουργεί ως ένδει-
ξη ποιότητας αλλά και γεύσης των τροφίμων και των ποτών για
τους καταναλωτές. Βέβαια αυτό μπορεί να αποτελέσει και παγίδα
για τον παραγωγό, καθώς σύμφωνα με την ίδια έρευνα, ο κατανα-
λωτής δεν θα επιλέξει ένα προϊόν που θεωρεί ότι χρησιμοποιήθη-
καν χημικά πρόσθετα για το χρωματισμό του και φυσικά για τη
γεύση του.
Είμαστε ό,τι πίνουμε
Μία νέα έρευνα με τίτλο The healthy be-
verage index is associated with reduced
cardiometabolic risk in US adults: A preli-
minary analysis παρουσιάζει έναν πρω-
τότυπο δείκτη μέτρησης με βάση τα ρο-
φήματα που κάποιος καταναλώνει. Ο
δείκτης αυτός μετράει την πρόσληψη
των ροφημάτων του καταναλωτή και το
'
Oι έρευνες θέλουν το χρώμα
να λειτουργεί ως ένδειξη
ποιότητας αλλά και γεύσης
των τροφίμων και των ποτών
για τους καταναλωτές.
1...,32,33,34,35,36,37,38,39,40,41 43,44,45,46,47,48,49,50,51,52,...68
Powered by FlippingBook