38
Α
πό την προαναφερθείσα πραγματικότητα δεν θα μπορούσε
-φυσικά- να ξεφύγει και ο τομέας της εστίασης. Πόσο μάλ-
λον, όταν πρόκειται για έναν κλάδο με διαρκείς μεταβολές,
ατέρμονη αναζήτηση του καινούργιου, του καινοτόμου και
πρωτοποριακού, του «παντρέματος» ποικίλων εθνικών κου-
ζινών, διαφορετικών συστατικών, θεμελιωδών γεύσεων επάνω στις
οποίες στηρίζονται ολόκληρες αγορές κ.ά. Αποτέλεσμα; Κάποια πιάτα
που κάποτε θεωρούνταν ως must-have και trendy, σήμερα βρίσκονται
στην αφάνεια, με το κοινό να αγνοεί ακόμη και την ύπαρξή τους.
Βέβαια, σε αυτό το σημείο προκύπτει και ένα θεμελιώδες ερώτημα
που δεν είναι άλλο από το πότε θεωρείται πως οι πρώτες ύλες και τα
εν γένει συστατικά που χρησιμοποιούνται στις επαγγελματικές κουζί-
νες φτάνουν σε τέτοιο σημείο κορεσμού, το οποίο και τα οδηγεί στο
να χάσουν σταδιακά μεν, ταχύτατα δε τη μέχρι πρότινος ελκυστική
εικόνα και αποδοχή τους. Πώς καθορίζεται (και δη με σιγουριά) εάν
το καταναλωτικό κοινό τα βαρέθηκε ή εάν επιθυμεί την αλλαγή τους;
Κάτι, που με τη σειρά του οδηγεί σε ανακατατάξεις, δημιουργικές
«ζυμώσεις» και περαιτέρω εξελίξεις προκειμένου από τη μια πλευρά
να αναδειχθούν τα νέα υλικά που θα συγκεντρώσουν τα φώτα του εν-
διαφέροντος και από την άλλη πλευρά θα αποτελέσουν βάση για την
ανάπτυξη ολοκληρωμένων διατροφικών προτάσεων, οι οποίες και θα
προωθηθούν στο απαιτητικό καταναλωτικό κοινό.
Υπό αυτό το πρίσμα, σήμερα, περισσότερο παρά ποτέ, θεωρείται
εξαιρετικά ενδιαφέρον όσο και χρήσιμο οι επαγγελματίες του κλάδου
να κατασταλάξουν στις νέες γεύσεις και κατ’ επέκταση στα καινούρια
συστατικά και πρώτες ύλες που θα αποτελέσουν το απαιτούμενο…
καύσιμο για την περαιτέρω ανάπτυξη και την άντληση πρόσθετων εσό-
δων εκ μέρους των μελών που απαρτίζουν την εστιατορική σκηνή.
Σήμερα, με βάση και την διεθνή εμπειρία, διαφαίνονται συγκεκρι-
μένες τάσεις, που με την σειρά τους καθορίζουν -ως ένα βαθμό- το
ποιες πρώτες ύλες και συστατικά θεωρούνται επίκαιρα και trendy και
ποια όχι.
TRENDS
Το… ισοζύγιο των α’ υλών
IN ΚΑΙ OUT
«Τα πάντα ρει», είχε υποστηρίξει προ
αμνημονεύτων αιώνων ο Ηράκλειτος, σε μια
ρήση που έμελε να παραμείνει ενεργή όσο
και αναλλοίωτη με το πέρασμα των ετών,
χαρακτηρίζοντας αγορές, κλάδους, τάσεις,
προϊόντα, καινοτομίες, στρατηγικές κ.ο.κ.
Βλέπετε, κάτι το οποίο βρίσκεται
σήμερα ψηλά, θεωρείται επίκαιρο και
trendsetter, αύριο είναι απαξιωμένο,
ξεπερασμένο και εκτός αγοράς.
IN
Σπανάκι
Φακές
Αυθεντικά tacos
Ramen
Αυγά
Πολλαπλές μορφές
και τύποι πεϊνιρλί
Εξεζητημένα
σάντουιτς
Ποικίλα πιάτα με
βάση το ρύζι
Επιλογές ψαριού
που εκτείνονται πέρα
από τον σολομό
και την πέρκα
Κουνουπίδι ακόμη
και ως κυρίως πιάτο
Συστατικά
που έλκουν την
καταγωγή τους στην
Ασιατική ήπειρο
Κάρι
OUT
Πίκλες
Το ροκφόρ ως
premium επιλογή
Το kale
αποκλειστικά
σε σαλάτες
Αβοκάντο και
δη παντού, επάνω,
μέσα και συνοδεία
κάθε πιάτου...
Μπέικον
Λαχανάκια
Βρυξελλών
Κινόα
Πολλαπλοί όσο και
εξεζητημένοι τύποι
τυριού στην πίτσα